Opiskelu Kielikurssit

Opiskelu ja itseopiskelu

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Moikka!

Joku varmaan muistaakin, kun vuosi sitten olin todella kiinnostunut vaihto-opiskelusta :3 Nyt kuitenkin valitettavasti kävi niin, ettei minulle sopivaa järjestöä löytynyt -toiset olivat liian hintavia, ja esimerkiksi Rotary ei mahdollistanut lyhyempiä vaihto-kokemuksia (esim. 3-5kk).

Olenkin alkanut kiinnostumaan kielikursseista! (näin myös monia tuhansia maksavia järjestöjä, mutta nyt lähinnä katselen niitä alle 2000€, mieluusti alle 1000€ hintaan kursseja tarjoavia järjestöjä :3).

Suomalainen Trycamps vaikutti aika mukavalta vaihtoehdolta. Saattaisin jopa pystyä itse maksamaan sen kokonaan pariksi viikoksi... (tietenkin haluaisin säästää mahdollisimman paljon tulevaisuutta ajatellen!)

Mutta asiaan... Onko jollakin kokemusta tällaisista?
Ovatko nämä "mistään kotoisin", eli onko minulla mahdollisuutta oikeasti tutustua uusiin ihmisiin, ja opinko samalla kieltä?

Onko jollakin suositella mahdollisesti halpaa järjestöä?
Tai onko kokemuksia tuosta Trycamps:istä? :3



Vanhempani eivät vielä lämmenneet ajatukselle, sillä menettäisin muutaman viikon kesätöistä, sekä kumminkin suhteellisen hintavaa... Olisi silti mukavaa kuulla kokemuksianne! Osaisin suhtautua oikealla tavalla näihin :3

Kiitos jo valmiiksi!! <3
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Mun kaveri oli STS:n kautta Maltalla ja ei kuulemma tarvinnut englantia kuin kahviloissa käymiseen. Tykkäsi kyllä kun hänen tarkoituksenaan olikin lähinnä hankkia kavereita ja ottaa aurinkoa.

Toinen kaveri taas oli EF:n kautta jossain päin Britanniaa ja koki että edistyi kielen kanssa huomattavasti sen viikon parin aikana.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Mun kaveri oli STS:n kautta Maltalla ja ei kuulemma tarvinnut englantia kuin kahviloissa käymiseen. Tykkäsi kyllä kun hänen tarkoituksenaan olikin lähinnä hankkia kavereita ja ottaa aurinkoa.

Toinen kaveri taas oli EF:n kautta jossain päin Britanniaa ja koki että edistyi kielen kanssa huomattavasti sen viikon parin aikana.
Selvä, kiitos tiedosta!! :3
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
En ole itse ollut, mutta riippuu paljon seurasta. Jos Mert suomalaisen järjestön kautta muiden suomalaisten kanssa, on iso riski että sitä kieltä ei tule käytettyä kun ympärillä olevat puhuu samaa kieltä. Näin olen siis kuullut.

Mutta yleisesti ottaen matkustaminen opettaa kieltä. Mä olin täysi susi englannin kanssa ja tein lukion Englanti ykkös kurssin kahdesti ennen kun pääsin läpi, mutta matkustelemalla opin kielen. Itselle hyviä paikkoja oli festarit, leirintäalueet ja youth hostellit. Niissä tapaa ihmisiä ympäri maailmaa ja eri kielitaidolla.🙂
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
En ole itse ollut, mutta riippuu paljon seurasta. Jos Mert suomalaisen järjestön kautta muiden suomalaisten kanssa, on iso riski että sitä kieltä ei tule käytettyä kun ympärillä olevat puhuu samaa kieltä. Näin olen siis kuullut.

Mutta yleisesti ottaen matkustaminen opettaa kieltä. Mä olin täysi susi englannin kanssa ja tein lukion Englanti ykkös kurssin kahdesti ennen kun pääsin läpi, mutta matkustelemalla opin kielen. Itselle hyviä paikkoja oli festarit, leirintäalueet ja youth hostellit. Niissä tapaa ihmisiä ympäri maailmaa ja eri kielitaidolla.🙂
Wou, kiitos vinkistä!
Pitää koittaa siis matkustella ':D
 
Ylös Pohja