Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Arkisto
Kielten (itsenäinen) opiskelu
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="e71347" data-source="post: 5989" data-attributes="member: 200"><p>Tykkään opiskella kieliä mutta itsenäiset opiskeluyritykset päättyvät aina melko surkeasti :D Innostun tosi helposti tankkaamaan jonkun kielen alkeita mutta en oikein jaksa jatkaa pidemmälle ilman kursseja. Esimerkiksi arabian aakkosia aloin opiskella itsenäisesti muutamia vuosia sitten mutta niistä aakkosista pidemmälle pääsin oikeastaan vasta sitten, kun ilmoittauduin kurssille ja tuli säännöllinen rytmi siihen opiskeluun. Duolingoa olen käyttänyt täydentämään (arabian) kursseilla opiskeltuja juttuja ja sitä kautta olen saanut sanavarastoa ihan kivasti laajennettua.</p><p></p><p>Duolingo innosti mut myös kokeilemaan ihan uusiakin kieliä, ja olen nyt sen avulla opiskellut jonkun verran puolaa. En kyllä oikein osaa laskea sitä opiskeluksi, tuntuu enemmänkin pelailulta kun ei ole mitään opiskelurutiinia koko sovelluksen ulkopuolella, mutta on se silti parempi kuin että en pelailisi sitäkään vähää. Puola on muutenkin jostain syystä kiinnostanut mua jo muinoin teini-iässä jolloin muistan lainanneeni kirjastosta puolan kielioppikirjan ja selailleeni sitä innoissani. Yllättäen en tosin silloinkaan oikein saanut opiskelurutiinista kiinni kun ei kursseja ollut tarjolla. Nykyään puola sujuu jo vähän paremmin koska olen opiskellut venäjää kohtalaiselle tasolle asti tässä välissä ja pystyn sen avulla päättelemään aika paljon kielioppirakenteita ja sanoja.</p><p></p><p>Mulle itselleni takuuvarma ja toimiva keino kielen oppimiseen on löytää sillä kielellä laulettua musiikkia kuunneltavaksi. Se ero on oikeasti ihan järkyttävä kun vertaan niitä kieliä, joiden opiskelun olen aloittanut musiikin motivoimana niihin kieliin, joiden pariin olen hairahtunut jostain ihmeen järkisyistä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="e71347, post: 5989, member: 200"] Tykkään opiskella kieliä mutta itsenäiset opiskeluyritykset päättyvät aina melko surkeasti :D Innostun tosi helposti tankkaamaan jonkun kielen alkeita mutta en oikein jaksa jatkaa pidemmälle ilman kursseja. Esimerkiksi arabian aakkosia aloin opiskella itsenäisesti muutamia vuosia sitten mutta niistä aakkosista pidemmälle pääsin oikeastaan vasta sitten, kun ilmoittauduin kurssille ja tuli säännöllinen rytmi siihen opiskeluun. Duolingoa olen käyttänyt täydentämään (arabian) kursseilla opiskeltuja juttuja ja sitä kautta olen saanut sanavarastoa ihan kivasti laajennettua. Duolingo innosti mut myös kokeilemaan ihan uusiakin kieliä, ja olen nyt sen avulla opiskellut jonkun verran puolaa. En kyllä oikein osaa laskea sitä opiskeluksi, tuntuu enemmänkin pelailulta kun ei ole mitään opiskelurutiinia koko sovelluksen ulkopuolella, mutta on se silti parempi kuin että en pelailisi sitäkään vähää. Puola on muutenkin jostain syystä kiinnostanut mua jo muinoin teini-iässä jolloin muistan lainanneeni kirjastosta puolan kielioppikirjan ja selailleeni sitä innoissani. Yllättäen en tosin silloinkaan oikein saanut opiskelurutiinista kiinni kun ei kursseja ollut tarjolla. Nykyään puola sujuu jo vähän paremmin koska olen opiskellut venäjää kohtalaiselle tasolle asti tässä välissä ja pystyn sen avulla päättelemään aika paljon kielioppirakenteita ja sanoja. Mulle itselleni takuuvarma ja toimiva keino kielen oppimiseen on löytää sillä kielellä laulettua musiikkia kuunneltavaksi. Se ero on oikeasti ihan järkyttävä kun vertaan niitä kieliä, joiden opiskelun olen aloittanut musiikin motivoimana niihin kieliin, joiden pariin olen hairahtunut jostain ihmeen järkisyistä. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Arkisto
Kielten (itsenäinen) opiskelu
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja