Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Kielten opiskelu ja kuullun ymmärtäminen
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Mandalay" data-source="post: 7204" data-attributes="member: 23"><p>Mulla taas kuullunymmärtäminen tulee luonnostaan tosi helposti ja se on oikeestaan ollut sanojen muistamisen ohella aina helpoin osa kieltenopiskelua, mutta kielioppi, oikeinkirjotus ja oman puheen tuottaminen onkin jo vaikeempaa. Oon tosi huono keskittymään sääntöjen muistamiseen ja pikkuvirheitä en meinaa edes huomata ennen kuin oikea tapa automatisoituu ja muutenkin varsinainen kieliopin opiskelu on aina ollut keskittymisvaikeuksien takia tuskaa, joten mun kieltenoppiminen perustuu tosi isoksi osaksi vaan lukemalla, kuuntelemalla ja ylipäänsä sille kielelle altistumisen kautta oppimiseen. Toki pohja on kieliopissaki pakko olla että tää on mahdollista eikä varmaan korkeakoulutasolla enää toimisi, kun mullakin kielitaito on parin kielen kohdalla jäänyt aika häilyväksi ja hajanaiseksi, mutta tää tuntuu vaan mulla olevan ainoa tapa oppia. Hidasta tosin ja ärsyttää kun en tunnu kykenevän toimivaan itseopiskeluun D:</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mandalay, post: 7204, member: 23"] Mulla taas kuullunymmärtäminen tulee luonnostaan tosi helposti ja se on oikeestaan ollut sanojen muistamisen ohella aina helpoin osa kieltenopiskelua, mutta kielioppi, oikeinkirjotus ja oman puheen tuottaminen onkin jo vaikeempaa. Oon tosi huono keskittymään sääntöjen muistamiseen ja pikkuvirheitä en meinaa edes huomata ennen kuin oikea tapa automatisoituu ja muutenkin varsinainen kieliopin opiskelu on aina ollut keskittymisvaikeuksien takia tuskaa, joten mun kieltenoppiminen perustuu tosi isoksi osaksi vaan lukemalla, kuuntelemalla ja ylipäänsä sille kielelle altistumisen kautta oppimiseen. Toki pohja on kieliopissaki pakko olla että tää on mahdollista eikä varmaan korkeakoulutasolla enää toimisi, kun mullakin kielitaito on parin kielen kohdalla jäänyt aika häilyväksi ja hajanaiseksi, mutta tää tuntuu vaan mulla olevan ainoa tapa oppia. Hidasta tosin ja ärsyttää kun en tunnu kykenevän toimivaan itseopiskeluun D: [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Kielten opiskelu ja kuullun ymmärtäminen
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja