Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
0
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Viihde & vapaa-aika
Laulujen sanoitusten mysteerit ja tökkivät kohdat
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="irwikissa" data-source="post: 131554" data-attributes="member: 56"><p>Sä mietit sitä liikaa, siinä perustellaan miksei uskoa lauluihin. Ja se on tarkoituksellinen valinta laittaa tuo käsky sinne. Aiheuttaa ristiriitaa. Täysin tarkoituksella.</p><p>Uskoisin että siinä yritetään kertoa kaikille niille joille musiikki on elämä ja mahdollisesti heidän omista kappaleista itsensä löytäville ettei siinä ole järkeä. Ne tekee susta haaveilijan. Ne voi saada sut kaivelemaan asioita, joilta mielesi koittaa sua suojella. Älä siis usko sinisilmäisesti, luota täysin. Ne ei oo faktaa ja niihin ei kannata suhtautua faktana. Ja harvemmin ne on kirjoittajan omia kokemuksia täysin. Ja harvemmin ne ymmärretään samalla tavalla kuin kirjoittaja ne tarkoitti.</p><p></p><p>Ja jokainen ymmärtää ne eri tavalla. Jokaisen tulkinta on oma, ja se pitää tehdä itse. Se valaistuminen tulee kyllä kun kuuntelee (ja lukee samalla sanoja) ja miettii niiitä oikeasti. Mä en voi kertoa sulle miten sun pitäisi tulkita jotain. Kukin tulkitsee itse.</p><p></p><p>Mä oon itse ihminen joka pohtii paljonkin sanoituksia ja niiden merkityksiä. Se on mulle tärkeää mutta jollekin toiselle ei välttämättä. Olen tehnyt koulussa kokonaisen esitelmän jossa tulkitsin ja selitin joululaulun sanoja. Siitä mä tykkää, ja sain positiivista palautettakin muilta että en oo ikinä aatellu noita, ei kaikki oo.</p><p></p><p>Samoin kun mun kaveri kertoi apulannan "viivakoodit" kappaleen viivakoodien olevan viiltoarpia. En ollu aatellu sitä niin ja koska se ei ollu mun oma tulkinta, ei siitä tullu sellasta täyttä valaistumista. Mutta kyllä mä silti nään sen mahdollisuudet kappaleessa ja pidän *yhtenä* tulkinnoista.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="irwikissa, post: 131554, member: 56"] Sä mietit sitä liikaa, siinä perustellaan miksei uskoa lauluihin. Ja se on tarkoituksellinen valinta laittaa tuo käsky sinne. Aiheuttaa ristiriitaa. Täysin tarkoituksella. Uskoisin että siinä yritetään kertoa kaikille niille joille musiikki on elämä ja mahdollisesti heidän omista kappaleista itsensä löytäville ettei siinä ole järkeä. Ne tekee susta haaveilijan. Ne voi saada sut kaivelemaan asioita, joilta mielesi koittaa sua suojella. Älä siis usko sinisilmäisesti, luota täysin. Ne ei oo faktaa ja niihin ei kannata suhtautua faktana. Ja harvemmin ne on kirjoittajan omia kokemuksia täysin. Ja harvemmin ne ymmärretään samalla tavalla kuin kirjoittaja ne tarkoitti. Ja jokainen ymmärtää ne eri tavalla. Jokaisen tulkinta on oma, ja se pitää tehdä itse. Se valaistuminen tulee kyllä kun kuuntelee (ja lukee samalla sanoja) ja miettii niiitä oikeasti. Mä en voi kertoa sulle miten sun pitäisi tulkita jotain. Kukin tulkitsee itse. Mä oon itse ihminen joka pohtii paljonkin sanoituksia ja niiden merkityksiä. Se on mulle tärkeää mutta jollekin toiselle ei välttämättä. Olen tehnyt koulussa kokonaisen esitelmän jossa tulkitsin ja selitin joululaulun sanoja. Siitä mä tykkää, ja sain positiivista palautettakin muilta että en oo ikinä aatellu noita, ei kaikki oo. Samoin kun mun kaveri kertoi apulannan "viivakoodit" kappaleen viivakoodien olevan viiltoarpia. En ollu aatellu sitä niin ja koska se ei ollu mun oma tulkinta, ei siitä tullu sellasta täyttä valaistumista. Mutta kyllä mä silti nään sen mahdollisuudet kappaleessa ja pidän *yhtenä* tulkinnoista. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Viihde & vapaa-aika
Laulujen sanoitusten mysteerit ja tökkivät kohdat
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja