Syvälliset Luin facebookissa keskustelua kiusaamisesta

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Ja nyt haluaisin vain entistä enemmän valistaa somessa omien kokemusten avulla, mutta en uskalla.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,949
Reaktioarvo
5,743
Valista toki.
Mulla ainakin in ollut sellaista ulos jättämistä ja kerran laittoivat jopa sinitarraa hiuksiin alaasteella
Vieläkin näitä ihmisiä välttelen ja yhden näyn kaupassa yks päivä ja lähdin karkuun ja toivoin ettei tunnista. Juu tuosta sinitarraepisodista on nyt 3 vuotta ja pyrin olemaan olematta tekemisissä mutta huomasin kyllä yhdellä välkällä yhden näistä tuijottavan mua koko välkän.
Niiden naurun räkätyksen kuulemisesta tulee välillä kylmätväreet vaikka ei mukla ikinä mitään kovin pahaa kiusaamista ollut, en itse ollut edes varma ja ne syytti minua niiden viiden kiusaamisesta ja siitä tuli syyllinen olo kun aina ärsyynnyin herkästi. Kerran jopa pyysin niiltä anteeksiD:
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Valista toki.
Mulla ainakin in ollut sellaista ulos jättämistä ja kerran laittoivat jopa sinitarraa hiuksiin alaasteella
Vieläkin näitä ihmisiä välttelen ja yhden näyn kaupassa yks päivä ja lähdin karkuun ja toivoin ettei tunnista. Juu tuosta sinitarraepisodista on nyt 3 vuotta ja pyrin olemaan olematta tekemisissä mutta huomasin kyllä yhdellä välkällä yhden näistä tuijottavan mua koko välkän.
Niiden naurun räkätyksen kuulemisesta tulee välillä kylmätväreet vaikka ei mukla ikinä mitään kovin pahaa kiusaamista ollut, en itse ollut edes varma ja ne syytti minua niiden viiden kiusaamisesta ja siitä tuli syyllinen olo kun aina ärsyynnyin herkästi. Kerran jopa pyysin niiltä anteeksiD:
Oon pahoillani että oot kokenu kaiken tuon D’:

Mulla kiusaaminen oli verbaalista. ”Läski”, ”hyi vittu”, puhevian pilkkaamista, nauramista jne D: kerran menin yläasteella vessaan ja tää mun kiusaaja yritti avata sitä oven lukkoa samalla kun mun kaveri nauroi ulkopuolella. En koskaan kertonut ihan kaikkea opettajalle, koska aattelin että ihan sama tuskin ketään kiinnostaa D: jossain vaiheessa kyllä kerroin tuosta vessatilanteesta lv:lle ja se kysyi heti että miksen oo kertonut aikaisemmin.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Tuli mieleen kun oli joskus kavereiden kanssa puhetta kiusaamisesta. Kerroin sitten omista kokemuksista ja kerroin myös kuinka en uskaltanut koskaan kertoa kenellekään koulussa noista asioista. En varmaan ikinä unohda sitä, kun kaverini sanoi että ”en todellakaan halua syytellä tässä, mutta eihän se kiusaaminen lopu jos siitä ei kerro”

Tavallaan ymmärrän, tottahan tuo on. Silti tuo jotenkin kolahti, koska nyt vuosienkin jälkeen mulla tulee tosta lauseesta ajatus että koko kiusaaminen oli mun vika, koska en kertonut siitä :::DD
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
valistaa vaa, ilmeisesti itse myös demissä valistin kun useampi tuli lopun myötä sanomaan että oikeasti vaikutin heidän ajstustapaansa jollain tavalla. oli ilahduttavaa ja hassulla tavalla tyydyttävää D=
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
valistaa vaa, ilmeisesti itse myös demissä valistin kun useampi tuli lopun myötä sanomaan että oikeasti vaikutin heidän ajstustapaansa jollain tavalla. oli ilahduttavaa ja hassulla tavalla tyydyttävää D=
Kirjoitin kerran instagramiin pitkän tekstin jostain ulkonäköpaineista ja kehon hyväksymisesta. Muistan kun mun kaveri jonka kanssa ei olla hirveän läheisiä laittoi mulle viestiä, että teksti kosketti niin paljon, että hänellä kyyneleet valui D:
 
Ylös Pohja