Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Viihde & vapaa-aika
Lyhyet sormet ja pianon soitto
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Myrskyvaroitus" data-source="post: 130189" data-attributes="member: 16"><p>Tottakai sulla on toivoa!</p><p>Esimerkiksi mun äitillä on tosi minimaaliset kädet, se ei yllä kunnolla soittaa ees oktaavia mut se silti pystyy hyvin soittamaan. (Soitetaan siis molemmat pianoa.)</p><p>Kannattaa varsinkin alussa yrittää ettiä sellasia tutoriaaleja/nuotteja/mistä nyt ikinä kappaleita opetteletkaan soittamaan, missä ei oo niin palijoa niitä hankalia otteita. Itelläki on tosi pitkät sormet (iskältä peritty :D) mutta oon soittanu moooonta kappaletta joihin tarvis suunnilleen jättiläisen kädet et pystys soittaa yhellä kädellä.</p><p>Sit aina voi soveltaa: mikään juttu ei oo ehoton ja improvisointi on aina sallittua. Jos keksit jonku oman jutun johonki hankalaan sointuun (esim. vaihat jonku nuotin toiseen tai vaikka soitat kokonaan eri soinnun) nii se on tosi hyvä! Lisäksi voit aina jättää vaikka jonkun nuotin soittamatta, jos ei sormet yllä.</p><p>Lyhyesti sanottuna siis: isot kädet on tosi hyödyllinen ominaisuus monenlaisten soittimien soittamisessa, mutta ne ei oo ns. "pakollinen" ominaisuus. :)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myrskyvaroitus, post: 130189, member: 16"] Tottakai sulla on toivoa! Esimerkiksi mun äitillä on tosi minimaaliset kädet, se ei yllä kunnolla soittaa ees oktaavia mut se silti pystyy hyvin soittamaan. (Soitetaan siis molemmat pianoa.) Kannattaa varsinkin alussa yrittää ettiä sellasia tutoriaaleja/nuotteja/mistä nyt ikinä kappaleita opetteletkaan soittamaan, missä ei oo niin palijoa niitä hankalia otteita. Itelläki on tosi pitkät sormet (iskältä peritty :D) mutta oon soittanu moooonta kappaletta joihin tarvis suunnilleen jättiläisen kädet et pystys soittaa yhellä kädellä. Sit aina voi soveltaa: mikään juttu ei oo ehoton ja improvisointi on aina sallittua. Jos keksit jonku oman jutun johonki hankalaan sointuun (esim. vaihat jonku nuotin toiseen tai vaikka soitat kokonaan eri soinnun) nii se on tosi hyvä! Lisäksi voit aina jättää vaikka jonkun nuotin soittamatta, jos ei sormet yllä. Lyhyesti sanottuna siis: isot kädet on tosi hyödyllinen ominaisuus monenlaisten soittimien soittamisessa, mutta ne ei oo ns. "pakollinen" ominaisuus. :) [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Viihde & vapaa-aika
Lyhyet sormet ja pianon soitto
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja