Keho Menkkavalitusta (koska voin)

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Siis ei hyvä luoja nyt sentään. Olin jo kerennyt tottua sellaisiin "muutama tippa viikon ajan ilman mitään muita oireita"- kuukautisiin, ja nyt on kipua ja helvetinmoinen veriputous, ihan niinkuin itse helvetin portit olisi avattu. Puolitoista tuntia ja piti vaihtaa tampooni. Mitä seuraavaksi? Kuuden kuukauden tauko taas? Äh.

On ollut aikomuksena käydä jossain terveydenhoitajalla puhumassa tästä koko hommasta, kun niin epäsäännöllistä toimintaa, joskus todella, siis TODELLA runsaat, joskus taas muutama tippa. Joskus järjettömät kivut, vaikka yleensä ei mitään kipua.

Eilen en edes syönyt mitään ennen iltaruokaa, koska kipujen takia ei vain pystynyt, ja sitten illalla kun menivät pois, niin söin kunnolla.
Yölläkin tuli nukuttua semmoinen ehkä vajaa 6 tuntia, (yleensä 8-9 tuntia), eli ei väsytä ollenkaan, ei.

Päätin tässä tätä kirjoittaessa, että huomenna käyn ostamassa Tokmannilta tms. kuukupin, koska voin.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Kuukuppi on tosi hyvä, oon käyttäny puolisen vuotta, vähän yli. Etenkin jos on epäsäännöllinen tai muuten vaan tosi vaihteleva vuoto koska voi tosiaan käyttää minkä tahansa tyyppiseen vuotoon.

Aina saa valittaa menkoista se on tyttöjen/naisten oikeus

Ah, tykkään tästä niin paljon, mun tuntemat pojat vaan sanoo et älä valita kun ei varmaan oo ihan ekat menkat mitkä sulla on, luulis nyt että oot jo tottunut.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Kuukuppi on tosi hyvä, oon käyttäny puolisen vuotta, vähän yli. Etenkin jos on epäsäännöllinen tai muuten vaan tosi vaihteleva vuoto koska voi tosiaan käyttää minkä tahansa tyyppiseen vuotoon.
Olen tosiaan miettinyt jo jonkin aikaa, että voisi kuukupin hankkia, ja nyt on sellainen olo, että nyt on aika.
Katsotaan sitten miten menee, kuulemma voi olla hankala laittaa ensimmäisillä kerroilla.
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Mä käytän kuukuppia kaiket päivät ja yötä (tottakai pesen sen välillä) sen hyvä kun ei edes tunne sitä, pikkarit on puhtaammat ja menkat ei voi yllättää!! Se on iso plussa ja sillon se pysyy myös aina mukana esim matkalla jos alkaa menkat :D suosittelen, se on myös hyvä ympäristölle
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Mä käytän kuukuppia kaiket päivät ja yötä (tottakai pesen sen välillä) sen hyvä kun ei edes tunne sitä, pikkarit on puhtaammat ja menkat ei voi yllättää!! Se on iso plussa ja sillon se pysyy myös aina mukana esim matkalla jos alkaa menkat :D suosittelen, se on myös hyvä ympäristölle
Tuo ympäristöystävällisyys on todella iso tekijä tässä hankintaprosessissa. Varmasti stressaisi myös vähemmän, kun ei tarvitsisi olla koko ajan vaihtamassa.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Olen tosiaan miettinyt jo jonkin aikaa, että voisi kuukupin hankkia, ja nyt on sellainen olo, että nyt on aika.
Katsotaan sitten miten menee, kuulemma voi olla hankala laittaa ensimmäisillä kerroilla.
Mulla oli itse asiassa yllättävän helppo. Ei se ekalla kerralla vielä mennyt, mutta kun yritin seuraavien kuukautisten aikaan runsaammalla vuodolla laittaa niin sinne se menikin. Alkuun oli myös vähän haasteita kupin aukeamisen kanssa, ohivuotoja tuli sen takia paljon, mutta nyt olen jo oppinut senkin. Samoin kuin antennia jouduin lyhentämään kun hankasi. Öisin en ole uskaltanut käyttää, silloin mennään siteillä, mutta muutoin käytän menkkojen alusta loppuun asti. (Tyhjennän ja pesen tietty välillä :D)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Olen tosiaan miettinyt jo jonkin aikaa, että voisi kuukupin hankkia, ja nyt on sellainen olo, että nyt on aika.
Katsotaan sitten miten menee, kuulemma voi olla hankala laittaa ensimmäisillä kerroilla.
Juu mulla meni muutamat nenkat opetellessa mutta nykyään ihanan helppo vaan survaista sinne alas:D
Suosittelen kyllä lämpimästi!
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Ai niin, ja se tunne, kun istut kauan paikallaan ja nouset seisomaan ja tunnet sen lumivyöryn, joka lähtee liikkeelle.
 
Ylös Pohja