Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Suhteet, seurustelu & seksuaalisuus
Miks aina epäonnistun ihmisiin tutustumisessa?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 34607" data-attributes="member: 89"><p>Juu, itekin oon huomannut, et ihmiset olettaa, et kavereidensaanti- ja sosiaalisten suhteiden laajentamistaidot olisivat synnynnäisesti vahvoja kaikilla. Isosisko sanoi, et se sai amiksessa kavereita siten, että sille vaan tuli tyypit juttelee, eli hän ei tehnyt mitään aloitetta. Sit yks mun luokkalainen yläasteella sanoi, että kaikki saa riparilla kavereita, vaikkei itellä näin todellakaan käynyt. :D Kävin rippileirin sijasta rippikoulun, jossa oli mun lisäks vaan muutama nuori, mut ennen sitä oli kylän pentujen, joita en tunne koska oon koko mun peruskoulun käynyt toisen paikkakunnan koulussa, kaa yhteisii tapahtumii. Oli rippikoulus yks tyttö, johon olis ollut kiva tutustuu, mut en vaan osaa aloitetta tehä. :( Tota sun vertausta kakun teosta voi kyllä hyvin rinnastaa kaverisuhteiden luontiin, sillä ei ne synny luonnostaan. </p><p></p><p>Aika outo oli toi sun kavereiden neuvominen kavereidensaantiin. Vähän huvitti toi niiden neuvo kysyä tyypeiltä niiden sisaruksista. :D Musta olis aika kömpelöö mennä jonkun luo ja kysyy siltä samantien sen sisaruksista. Antais semmosen kuvan, että ite tuntis keskustelukumppanin sisaruksen. :D Ja toi on totta, että ihmiset juttelee eri tavalla tiettyjen henkilöiden seurassa. Tuskin sun kaveritkaan juttelis tuikituntemattomalle samalla tavalla kuin omille tutuillensa. :D Tuskin he esim. ilmaisis mielipiteensä tuntemattomille suoraan ja avautuis niille aroista asioista. </p><p></p><p>Mäkin oon pelännyt tota, et tuunko ikinä enää saamaan kavereita ja tutustumaan tyyppeihin, kun kaverisuhteiden luonti jopa omanhenkisten kanssa on mennyt täysin pieleen. :( Näin lukiossa ns. "rukkasten saanti" omanhenkisiltä ihmisiltä on tuntunut musertavammalta kuin peruskoulussa, sillä oletin edes heidän hyväksyvän mut sellaisena kuin olen. Meidän koululla on nimittäin ainakin koulun kesken suvaitsevaisen ilmapiirin maine, niin kyllä on ikävä kuulla, että oon suvaitsevaisessa koulussa erityispiirteideni vuoksi oudoksuttu ja hylkiö. :(</p><p></p><p>Tietty kavereiden saannin onnistumiseen vaikuttaa myös ns. sattuma. On jo paljon siitä kiinni, että millaisia ihmisiä omaan luokkaan sattuu tulemaan omana kouluaikana. Mun luokalla on semmonen tiiviin ja hyväksyvän ilmapiirin maine, mutta silti mun luokalla on yksinäisiä, joita ei oikeen oteta porukkaan mukaan. Nää muut yksinäiset ei oo mun tietääkseni mitään aloitetta muihin tehnyt, mut ite oon yrittänyt tehdä joten kuten, enkä päässyt porukkoihin. Niin ja meidän luokalta piti joulukuussa äänestää luokan kannustaja, ja ryhmänohjaajan mukaan noin puolet jätti äänestämättä, minä mukaan lukien, vaikka oli mielessä äänestää yhtä tyttöä. Tietty jotkut on voineet esim. kiireen keskellä unojtaa äänestää, mut kyl jo toi äänestämättä jättäminen antaa osittain kuvan, että luokalla on ulkopuolelle jääneitä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 34607, member: 89"] Juu, itekin oon huomannut, et ihmiset olettaa, et kavereidensaanti- ja sosiaalisten suhteiden laajentamistaidot olisivat synnynnäisesti vahvoja kaikilla. Isosisko sanoi, et se sai amiksessa kavereita siten, että sille vaan tuli tyypit juttelee, eli hän ei tehnyt mitään aloitetta. Sit yks mun luokkalainen yläasteella sanoi, että kaikki saa riparilla kavereita, vaikkei itellä näin todellakaan käynyt. :D Kävin rippileirin sijasta rippikoulun, jossa oli mun lisäks vaan muutama nuori, mut ennen sitä oli kylän pentujen, joita en tunne koska oon koko mun peruskoulun käynyt toisen paikkakunnan koulussa, kaa yhteisii tapahtumii. Oli rippikoulus yks tyttö, johon olis ollut kiva tutustuu, mut en vaan osaa aloitetta tehä. :( Tota sun vertausta kakun teosta voi kyllä hyvin rinnastaa kaverisuhteiden luontiin, sillä ei ne synny luonnostaan. Aika outo oli toi sun kavereiden neuvominen kavereidensaantiin. Vähän huvitti toi niiden neuvo kysyä tyypeiltä niiden sisaruksista. :D Musta olis aika kömpelöö mennä jonkun luo ja kysyy siltä samantien sen sisaruksista. Antais semmosen kuvan, että ite tuntis keskustelukumppanin sisaruksen. :D Ja toi on totta, että ihmiset juttelee eri tavalla tiettyjen henkilöiden seurassa. Tuskin sun kaveritkaan juttelis tuikituntemattomalle samalla tavalla kuin omille tutuillensa. :D Tuskin he esim. ilmaisis mielipiteensä tuntemattomille suoraan ja avautuis niille aroista asioista. Mäkin oon pelännyt tota, et tuunko ikinä enää saamaan kavereita ja tutustumaan tyyppeihin, kun kaverisuhteiden luonti jopa omanhenkisten kanssa on mennyt täysin pieleen. :( Näin lukiossa ns. "rukkasten saanti" omanhenkisiltä ihmisiltä on tuntunut musertavammalta kuin peruskoulussa, sillä oletin edes heidän hyväksyvän mut sellaisena kuin olen. Meidän koululla on nimittäin ainakin koulun kesken suvaitsevaisen ilmapiirin maine, niin kyllä on ikävä kuulla, että oon suvaitsevaisessa koulussa erityispiirteideni vuoksi oudoksuttu ja hylkiö. :( Tietty kavereiden saannin onnistumiseen vaikuttaa myös ns. sattuma. On jo paljon siitä kiinni, että millaisia ihmisiä omaan luokkaan sattuu tulemaan omana kouluaikana. Mun luokalla on semmonen tiiviin ja hyväksyvän ilmapiirin maine, mutta silti mun luokalla on yksinäisiä, joita ei oikeen oteta porukkaan mukaan. Nää muut yksinäiset ei oo mun tietääkseni mitään aloitetta muihin tehnyt, mut ite oon yrittänyt tehdä joten kuten, enkä päässyt porukkoihin. Niin ja meidän luokalta piti joulukuussa äänestää luokan kannustaja, ja ryhmänohjaajan mukaan noin puolet jätti äänestämättä, minä mukaan lukien, vaikka oli mielessä äänestää yhtä tyttöä. Tietty jotkut on voineet esim. kiireen keskellä unojtaa äänestää, mut kyl jo toi äänestämättä jättäminen antaa osittain kuvan, että luokalla on ulkopuolelle jääneitä. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Suhteet, seurustelu & seksuaalisuus
Miks aina epäonnistun ihmisiin tutustumisessa?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja