Aihe vapaa Miksi onni liitetään aina rakkauteen?

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Reaktioarvo
2,354
Eikö voi olla muka yksin onnellinen? Eikö ystävien tai sukulaisten seurassa voi olla onnellinen?

Jos kysytään suomalaisilta lauluilta, vastaus on selvä ei.

Reaktioarvo
826
oma kokemus on että mikään tunne ei vertaudu siihen rakkauden alkuhuumaan. se on onni potenssiin tuhat. oon muutenkin suht onnellinen ja tyytyväinen ihminen, mut kyllä mun päivä paranee (lähes) aina kun se toinen on siinä vieressä.

olin siis onnellinen jo kymmenen vuotta ennen hänen tapaamistaan, mut huomattavasti onnellisempi hänen jälkeensä. me ollaan alkuhuuma ohitettu jo aikaa sitten eikä enää ole tuota huumaavaa tunnemyrskyä, mut en kuitenkaan sitä tunnetta hirveämmin ikävöi. :)

Tanssivapina

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,221
Yritin miettiä onni biisejä ja ainoa joka tulee mieleen on "onneni on olla herraa lähellä" mut se on uskis biisi. Toinen tulee mieleen on
""Vaimo, älä ole onneton
Meillä melkein kaikki laitteet on
Jotka kehitys on tuonut tullessaan
Vaikka kaikki eivät niistä piittaa"
ja siinä onnen tuo elektroniikka. Mutta tosin se on aika ironisesti tehty
" Kerää kynttilät pois
Emme tarvitse nyt romantiikkaa
Kun olen hankkinut meille tuvan täydeltä elektroniikkaa"

Kaipa se rakkauden alkuhuuma pistää aivokemikaalit niin hyrskyn myrskyn että se tunne yhdistetään onnellisuuteen. Se on myös hyvin overpowering tunne jolloin on aika vaikea muuhun keskittyä. Ja sitten siihen moni kykenee samaistumaan ja siksi on usein biiseissä aiheena. Mutta kyllä on biisejä esimerkiksi joissa onni yhdistetään vapauteen, nuoruuteen, kesään, masennuksesta yli pääsemiseen, bilettämiseen jne.

Ylös Pohja