Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Millaisia yliopistojen tentit ovat?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Tanssivapina" data-source="post: 11431" data-attributes="member: 154"><p>Aaaaaivan! Täällä yliopistovuosi jaetaan 2, syyskausi on syyskuusta tammikuun puoleen väliin ja kevät kausi on tammikuun puolesta välistä kesäkuun alkuun. On kahden laisia kursseja, joko 15 pistettä joka on vain puolet vuodesta, tai 30 pistettä ja on syksystä kevääseen. Kokeet täällä on aina kauden lopussa eli Tammikuussa tai touko/kesä kuussa ja se yleensä käsittelee koko kurssia. Oli se sitten sen puolivuotta tai koko vuosi. Kaikista aineista ei ole koetta, vaan voi olla esseitä, esitelmiä jne. Jokaisesta aineesta on myös esseitä kokeiden lisäksi pitkin sitä lukuvuotta ja aineesta riippuen paino arvo voi olla vaikka essee 30% ja koe 70%, tai essee 20%, koe 30% ja esitelmä 50%.</p><p></p><p>Itse koetilanne on normaalisti isossa salissa jossa pöydät on asetettu perä jälkeen ja jonoihin ja jokaisen jonon välissä on noin metri ettei pysty katsoa toista. Kokeessa on monia samaa aikaa eikä kaikki ole tekemässä samaa koetta, vaan saattaa olla eri alan opiskelijoita. Kokeessa pitää olla tietyn paksuinen lyijykynä ja pyyhekumi. Lisäksi yliopiston kuvallinen ID kortti todisteeksi. Eväitä saa olla läpinäkyvissä paketeissa ilman tekstiä ja kuvia, mutta ei saa olla mitään rapisevia paketteja. Kun istut pöydän ääreen niin täytät ensin lapun johon omat tiedot, aineen tiedot ja kurssin nimen. Sen jälkeen koevalvojat käyvät keräämässä nämä laput ja tarkistavat henkilöllisyyden ja jakavat kokeet. Kokeita ei saa kääntää ennen kun kello alkaa. Jos on tunnin koe, niin pitää olla koko tunti. Jos on 2 tuntia niin saa lähteä 30 ennen jne. He kertovat milloin saa mennä ja itseäni ainakin häiritsi suunnattomasti jos olin pitkässä kokeessa ja he kuluttivat että tunnin koelaiset saavat poistua. Ihmiset alkaa ympärillä nouse ja kävelemään... Mutta onneksi olin tässä tilanteessa vain ekan vuoden ja sitten sain lukihäiriö paperit ja erikoisoikeudet, kuten tehdä kokeen pienessä tilassa tietokoneella jossa vähemmän ihmisiä ja 25% enemmän aikaa kokeen tekemiseen.</p><p></p><p>Kokeita mulla oli kahdenlaisia. Multiple choice jossa oli yleensä 60 minuuttia ja 60 monivalinta kysymystä. Toiset kokeet oli essay kokeita. Usein joku 6 otsikko vaihtoehtoa joista kolmesta piti kirjoittaa mini essee. Näissä siis piti myös olla relevantti lähde ja kokeesta riippui saiko ottaa lähdeluettelon vai ei. Lähdeluettelossa sai siis olla vain nimi ja vuosi, mutta ei viitesanoja mihin tutkimukseen lähde viittaa. </p><p>Essee kokeista oli myös kaksi vaihtoehtoa. Joko sait tietää aiheen ennakkoon jolloin voit jopa opetella ulkoa valmiiksi kirjoittamaan esseen, silloin ei tietenkään saanut olla lähdettä mukana. Tai sitten oli suljettu koe, eli ei mitään hajua aiheista ennakkoon. Nään vieläkin painajaisia mun mind, brain and development kokeesta joka oli suljettu koe ja ei saanut olla lähdeluetteloa. Koe oli hyvin tieteellinen ja aihe saattoi olla mitä vaan silmän rakenteesta valemuistiin, ja dementiasta vauvan kognitiivisen ajattelun kehittymiseen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tanssivapina, post: 11431, member: 154"] Aaaaaivan! Täällä yliopistovuosi jaetaan 2, syyskausi on syyskuusta tammikuun puoleen väliin ja kevät kausi on tammikuun puolesta välistä kesäkuun alkuun. On kahden laisia kursseja, joko 15 pistettä joka on vain puolet vuodesta, tai 30 pistettä ja on syksystä kevääseen. Kokeet täällä on aina kauden lopussa eli Tammikuussa tai touko/kesä kuussa ja se yleensä käsittelee koko kurssia. Oli se sitten sen puolivuotta tai koko vuosi. Kaikista aineista ei ole koetta, vaan voi olla esseitä, esitelmiä jne. Jokaisesta aineesta on myös esseitä kokeiden lisäksi pitkin sitä lukuvuotta ja aineesta riippuen paino arvo voi olla vaikka essee 30% ja koe 70%, tai essee 20%, koe 30% ja esitelmä 50%. Itse koetilanne on normaalisti isossa salissa jossa pöydät on asetettu perä jälkeen ja jonoihin ja jokaisen jonon välissä on noin metri ettei pysty katsoa toista. Kokeessa on monia samaa aikaa eikä kaikki ole tekemässä samaa koetta, vaan saattaa olla eri alan opiskelijoita. Kokeessa pitää olla tietyn paksuinen lyijykynä ja pyyhekumi. Lisäksi yliopiston kuvallinen ID kortti todisteeksi. Eväitä saa olla läpinäkyvissä paketeissa ilman tekstiä ja kuvia, mutta ei saa olla mitään rapisevia paketteja. Kun istut pöydän ääreen niin täytät ensin lapun johon omat tiedot, aineen tiedot ja kurssin nimen. Sen jälkeen koevalvojat käyvät keräämässä nämä laput ja tarkistavat henkilöllisyyden ja jakavat kokeet. Kokeita ei saa kääntää ennen kun kello alkaa. Jos on tunnin koe, niin pitää olla koko tunti. Jos on 2 tuntia niin saa lähteä 30 ennen jne. He kertovat milloin saa mennä ja itseäni ainakin häiritsi suunnattomasti jos olin pitkässä kokeessa ja he kuluttivat että tunnin koelaiset saavat poistua. Ihmiset alkaa ympärillä nouse ja kävelemään... Mutta onneksi olin tässä tilanteessa vain ekan vuoden ja sitten sain lukihäiriö paperit ja erikoisoikeudet, kuten tehdä kokeen pienessä tilassa tietokoneella jossa vähemmän ihmisiä ja 25% enemmän aikaa kokeen tekemiseen. Kokeita mulla oli kahdenlaisia. Multiple choice jossa oli yleensä 60 minuuttia ja 60 monivalinta kysymystä. Toiset kokeet oli essay kokeita. Usein joku 6 otsikko vaihtoehtoa joista kolmesta piti kirjoittaa mini essee. Näissä siis piti myös olla relevantti lähde ja kokeesta riippui saiko ottaa lähdeluettelon vai ei. Lähdeluettelossa sai siis olla vain nimi ja vuosi, mutta ei viitesanoja mihin tutkimukseen lähde viittaa. Essee kokeista oli myös kaksi vaihtoehtoa. Joko sait tietää aiheen ennakkoon jolloin voit jopa opetella ulkoa valmiiksi kirjoittamaan esseen, silloin ei tietenkään saanut olla lähdettä mukana. Tai sitten oli suljettu koe, eli ei mitään hajua aiheista ennakkoon. Nään vieläkin painajaisia mun mind, brain and development kokeesta joka oli suljettu koe ja ei saanut olla lähdeluetteloa. Koe oli hyvin tieteellinen ja aihe saattoi olla mitä vaan silmän rakenteesta valemuistiin, ja dementiasta vauvan kognitiivisen ajattelun kehittymiseen. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Millaisia yliopistojen tentit ovat?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja