Mielenterveys Mistä sisältöä elämään? Antakaa ehdotuksia!

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Eli siis mietin tos yhes toises keskustelussa sitä et mä tartteisin elämään lisää sisältöö päihteiden ohelle. Tartteisin oikeestiki kaikkii ihan random ehotuksiiki et mitä kaikkee sitä voi tehä. Oon tosiaan ollu 12 vuotta sairauslomalla ja jäin just viime syksynä pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle mt-ongelmien takii (lähinnä epävakaus, triggeröidyn herkästi nollasta sataan ja sit oon vaaraks itelleni). Mun päivät käy tääl tosi pitkäks vaik periaattees saisin koko päivän tehä ihan mitä vaan huvittaa mut ku se ongelma on siinä et mua ei huvita mikään. Enkä pysty keskittyy mihinkään kunnolla pitkii aikoja. Äksönki katoin et pystyin keskittyy yhteen videoon 50s kunnes vaihdoin seuraavaan.

Yks idea mikä mulle tuli oli se et ottais bussin johonki random paikkaan täs kaupungissa ja menis siel käymään kävelylle ja ehkä ottais jotain valokuviiki jne.

Tartteisin jotain ton tyylisii ideoita. Ja niinku kaikki randomitki ideat on tervetulleita. Arvostaisin kovasti. <3
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Ei välttämättä ees harrastuksia. Vaan ihan vaan jotain yksittäisii juttuja. Esim. käy uimahallissa tai käy kirjastossa tai käy luonnonpuistossa tai jotain. Jotain tekemistä vaan.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,976
Reaktioarvo
8,475
Ei välttämättä ees harrastuksia. Vaan ihan vaan jotain yksittäisii juttuja. Esim. käy uimahallissa tai käy kirjastossa tai käy luonnonpuistossa tai jotain. Jotain tekemistä vaan.
Mikä estää sitten menemästä esim. viikottain lukemaan lehtiä kirjastoon? Tai mennä sinne toiseen kaupunkiin / kuntaan katsomaan kulmia?
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Mikä estää sitten menemästä esim. viikottain lukemaan lehtiä kirjastoon? Tai mennä sinne toiseen kaupunkiin / kuntaan katsomaan kulmia?
Jotenki on vissiin vaan inspiraatio hukassa et mitä kaikkee kivaa sitä voi elämässä tehä. Ihan niit pieniäki asioita kuten kesäl et käy jäätelökiskal tms. Jotain semmost mitä vois spontaanisti lähtee tekemään.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,976
Reaktioarvo
8,475
Jotenki on vissiin vaan inspiraatio hukassa et mitä kaikkee kivaa sitä voi elämässä tehä. Ihan niit pieniäki asioita kuten kesäl et käy jäätelökiskal tms. Jotain semmost mitä vois spontaanisti lähtee tekemään.
No jos haluaa tehdä asioita spontaanisti, niin silloin niitä ei kannata suunnitella. Kesällä kaikki tuollainen tekeminen on helpompaa, koska ei tarvitse vetää kymmentä kiloa vaatteita päälle, jotta pärjäisi ulkona ja kesällä on myös moninkertaisesti enemmän liikkumatilaa ja vapautta tehdä asioita, esim. lukea kirjaa ulkona.
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Ongelma ei ihmisillä useinkaan ole siinä ettet keksi tekemistä vaan siinä että ajattelet että nooh voi sen tehdä kohta/huomenna/myöhemmin ja sitten et vaan mene sinne vaikka tarttumalla ideaan ja vain menemällä voisit kokea paljon seikkailuja.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Ongelma ei ihmisillä useinkaan ole siinä ettet keksi tekemistä vaan siinä että ajattelet että nooh voi sen tehdä kohta/huomenna/myöhemmin ja sitten et vaan mene sinne vaikka tarttumalla ideaan ja vain menemällä voisit kokea paljon seikkailuja.
Jep. Itellä on vähän myös seki et ei riitä keskittymiskyky moniin asioihin. Mut sit taas jos ois vaik lista asioista joita vois toteuttaa ku on tylsää nii ois helppo napata siit listalta joku mikä kiinnostaa sil hetkel eniten.
 
Ylös Pohja