Muu Mitä huonekasveja teiltä löytyy?

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Mulla on kaksi anopinkieltä, peikonlehti ja jukkapalmu, tosin kaksi viimeisintä eivät juuri tällä hetkellä asusta kämpässäni (lähinnä koska tilanpuute). Olisi hauskaa hankkia lisääkin kasveja, mikäli joskus pääsisin muuttamaan tilavampaan asuntoon. Kasveissa arvostan ennen kaikkea helppohoitoisuutta, koska en valitettavasti ole mitenkään etevä viherpeukalo ja osaan olla aika hajamielinen kasteluissa ja vastaavassa. :frown:
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Oon tosi huono muistamaan niiden nimiä, enkä oo ihan varma onko ne ees mitä luulen.

Peikonlehti ja palmuvehka on ainoot, joista oon varma.

Yksi on joku traakkipuu. Sitten on todennäköisesti keihäsanopinkieli.

Sitten on jo vaikeampaa. Yksi on ehkä purppurajuoru. Ja kahdesta en tiedä yhtään.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Mulla on kaksi anopinkieltä, peikonlehti ja jukkapalmu, tosin kaksi viimeisintä eivät juuri tällä hetkellä asusta kämpässäni (lähinnä koska tilanpuute). Olisi hauskaa hankkia lisääkin kasveja, mikäli joskus pääsisin muuttamaan tilavampaan asuntoon. Kasveissa arvostan ennen kaikkea helppohoitoisuutta, koska en valitettavasti ole mitenkään etevä viherpeukalo ja osaan olla aika hajamielinen kasteluissa ja vastaavassa. :frown:
Suosittelen palmuvehkaa! On ollut jo pitkään elossa vaikka oon aika hajamielinen kastelun suhteen!
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulla ei tällä hetkellä yhtään kun vaihdan paikkaa niin usein että ne kuolisi tänne asuntoon :(( ennen mulla tosin oli 2 jotain viherkasvia, joiden lajeista ei ollut tietoa ja myös jukkapalmu, mutta annoin ne kaikki äidilleni
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,149
Reaktioarvo
5,470
4 kaktusta ja yksi traakkipuu. Olen todellinen antiviherpeukalo ja onnistun aina tappamaan kaikki kasvini, mutta ihme kyllä nämä nykyiset ovat kaikki olleet hengissä yli vuoden! Vanhin kaktuskin taitaa olla jo 2,5 vuotta vanha.
 

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
Tällä hetkellä ei löydy muita kasveja paitsi itse kasvattama granaattiomenapuu, vaikka kasveista pidänkin paljon. Olen esimerkiksi ihan pienestä pitäen aina ikean reissulla napannut niitä mini kaktuksia ja mini palmuja mukaan! :D
 

tikkuihminen

Blöt
Liittynyt
9.2.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
138
Kultaköynnös x2, palmuvehka, rönsylilja, tuoksutraakkipuu, peikonlehti.
Oli myös posliinikukka, mutta poikaystävä tappoi sen kännissä kun olin festareilla :D (laittoi noin 2l vettä pieneen ruukkuun, kaadoin varmaan litran pois kun tulin takaisin pari päivää myöhemmin, seuraavana päivänä se tiputti kaikki lehdet melkein kerralla), anopinhammas kuoli myös, en tiedä syytä.
 
Ylös Pohja