Aihe vapaa Mitä mieltä ootte metsästyksestä?

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Tykkään riistalihasta niin on bueno homma. Villisika ainakin on yks lemppareista.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
781
Reaktioarvo
752
En osaa sanoa. En pystyisi itse tappamaan yhtäkään eläintä. Me ihmiset olemme muutenkin tuhonneet luontoa niin paljon, etten koe erityisen reiluna kirsikkana kakun päälle tappaa eläimiä, jotka muutenkin kärsivät esimerkiksi ilmastonmuutoksen seurauksista. Toisaalta ymmärrän, että ilman metsästystä maailmassa olisi yhtä paljon eläinlajien yksilöitä kuin ihmisiäkin on. Ärsyttää silti ajatus siitä, että ihminen olisi kaiken yläpuolella ja päätökset tehtäisiin ajatellen vain ihmisten olosuhteita.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,977
Reaktioarvo
8,475
En osaa sanoa. En pystyisi itse tappamaan yhtäkään eläintä. Me ihmiset olemme muutenkin tuhonneet luontoa niin paljon, etten koe erityisen reiluna kirsikkana kakun päälle tappaa eläimiä, jotka muutenkin kärsivät esimerkiksi ilmastonmuutoksen seurauksista. Toisaalta ymmärrän, että ilman metsästystä maailmassa olisi yhtä paljon eläinlajien yksilöitä kuin ihmisiäkin on. Ärsyttää silti ajatus siitä, että ihminen olisi kaiken yläpuolella ja päätökset tehtäisiin ajatellen vain ihmisten olosuhteita.
Ihminen on kehittynyt tällaiseksi, turha syyttää evoluutiota.
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Itse en syö tehotuotettua lihaa, paitsi jos vaihtoehtona on sen heittäminen roskikseen. Riistaa syön joskus. Mielestäni on hienoa, jos ihminen pystyy itse metsästämään oman ravintonsa, koska se on paljon eettisempää, ekologisempaa ja terveellisempää. Siinä lisäksi itse hahmottaa mistä liha on peräisin ja osaa ymmärtää ruoan arvon eikä viskaa roskikseen. Itse en rehellisesti sanottuna hommaan pystyisi, koska olen pienestä saakka inhonnut leluaseitakin, oikeista puhumattakaan, mutta se onkin vain oma juttuni.

Metsästyksessä en pidä siitä, jos porukka on huolimattomia ja jättää kituvia eläimiä jälkeensä tai käyttää huonoja välineitä. En myöskään ymmärrä sitä, että koiraa pidetään toimettomana häkissä monta viikkoa putkeen, että sen metsästysvietti säilyisi. (Onneksi näitä on melko harvassa, mutta naapuristani löytyy kyllä tällainen tapaus). Lisäksi uhanalaisten lajien metsästystä tai pelkästään hupiin perustuvaa en ymmärrä. Hupimetsästyksellä tarkoitan siis sitä, että saalis ei mene käyttöön eikä kyseessä ole kannanhoito vaan pelkästään ihmisen oma ilo.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,977
Reaktioarvo
8,475
Tottahan se. Toivottavasti kuitenkin ihminen, jolla on kyky älylliseen ajatteluun, kykenee ajattelemaan muutakin kuin omaa etuaan.
Ihminen syönyt lihaa alusta alkaen, niin miksi se pitäisi lopettaa? Jos esim. koirat osaisi laittaa pupuja häkkeihin niin olisi niilläkin tuotantoketjut menossa.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
781
Reaktioarvo
752
Ihminen syönyt lihaa alusta alkaen, niin miksi se pitäisi lopettaa? Jos esim. koirat osaisi laittaa pupuja häkkeihin niin olisi niilläkin tuotantoketjut menossa.
Ei tarvitse lopettaa tietenkään. :3 Menin aiheen ohi joka tapauksessa!
 
Ylös Pohja