Miten opiskella englantia?

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Tahdon parantaa englannin kielen taitojani. En ole omasta mielestä paska puhumaan englantia tai kirjoittamaan englanniksi, mutta totta kai tahdon oppia lisää.

Osaatteko te puhua tai kirjoittaa englantia kuinka hyvin? Miten olette oppineet ja onko teillä olemassa jotain vinkkejä englannin kielessä kehittymiseen?

Musta todellakin tuntuu siltä, etten ole pystynyt kehittymään tässä kielessä enempää.
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Taitoja tosiaan parantaa tekemällä, joten kannattaa puhua englanniksi jos haluaa kehittää ääntämistä jne. Itse olen kokenut, että keskustelupalstoilla käyminen parantaa kielitaitoa parhaiten, sillä niiden viestit ovat helpoiten sulatettavia ja kieltä oppii käyttämään sujuvammin ja monipuolisemmin. Ei ole pakko osallistua lankoihin, mutta voi miettiä, että miten itse ottaisi kantaa ja kuinka sen muotoilisi.
Kirjallisuutta kannattaa myös lukea paljon jos tuntuu siltä ettei enää kehity, jos kärsivällisyys kestää niin valitse projektiksi jokin vaikealukuinen klassikko. Ensimmäisenä mieleen tulee Danten Jumalallinen Näytelmä (Dante's Divine Comedy), mutta onhan niitä monia muitakin.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Taitoja tosiaan parantaa tekemällä, joten kannattaa puhua englanniksi jos haluaa kehittää ääntämistä jne. Itse olen kokenut, että keskustelupalstoilla käyminen parantaa kielitaitoa parhaiten, sillä niiden viestit ovat helpoiten sulatettavia ja kieltä oppii käyttämään sujuvammin ja monipuolisemmin. Ei ole pakko osallistua lankoihin, mutta voi miettiä, että miten itse ottaisi kantaa ja kuinka sen muotoilisi.
Kirjallisuutta kannattaa myös lukea paljon jos tuntuu siltä ettei enää kehity, jos kärsivällisyys kestää niin valitse projektiksi jokin vaikealukuinen klassikko. Ensimmäisenä mieleen tulee Danten Jumalallinen Näytelmä (Dante's Divine Comedy), mutta onhan niitä monia muitakin.
Heh. Sieltähän se tuli. Joo, jotkut vanhat brittiläiset kirjat sisältää sellaista sanastoa että saa lähes joka sivun kohdalla lukea sanakirjaa. Mutta uudemmat kirjat, erityisesti amerikkalaiset ovat helppolukuisia ainakin mulle.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Omaa osaamistani ovat parhaiten kehittäneet englanninkielisten videoiden katselu, keskustelufoorumeilla käynti ja kirjojen lukeminen. Varsinaista opiskelemalla opiskelua en koe toimivaksi omalla kohdallani, koska sanasto ei jää kertaamallakaan mieleen ja kieliopista en tajua hönkäsen pöläystäkään.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,012
Reaktioarvo
8,485
Suosittelen lukemaan uutisia ja artikkeleja englanniksi. Esim. BBC on erinomainen työkalu tähän.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Taitoja tosiaan parantaa tekemällä, joten kannattaa puhua englanniksi jos haluaa kehittää ääntämistä jne. Itse olen kokenut, että keskustelupalstoilla käyminen parantaa kielitaitoa parhaiten, sillä niiden viestit ovat helpoiten sulatettavia ja kieltä oppii käyttämään sujuvammin ja monipuolisemmin. Ei ole pakko osallistua lankoihin, mutta voi miettiä, että miten itse ottaisi kantaa ja kuinka sen muotoilisi.
Kirjallisuutta kannattaa myös lukea paljon jos tuntuu siltä ettei enää kehity, jos kärsivällisyys kestää niin valitse projektiksi jokin vaikealukuinen klassikko. Ensimmäisenä mieleen tulee Danten Jumalallinen Näytelmä (Dante's Divine Comedy), mutta onhan niitä monia muitakin.
Omaa osaamistani ovat parhaiten kehittäneet englanninkielisten videoiden katselu, keskustelufoorumeilla käynti ja kirjojen lukeminen. Varsinaista opiskelemalla opiskelua en koe toimivaksi omalla kohdallani, koska sanasto ei jää kertaamallakaan mieleen ja kieliopista en tajua hönkäsen pöläystäkään.
Millä keskustelupalstoilla olette käyneet?
En itse ole oikein tutustunut muihin kuin tähän ja edesmenneeseen demiin, niin jos teillä olisi suositella englanninkielisiä? D:
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Millä keskustelupalstoilla olette käyneet?
En itse ole oikein tutustunut muihin kuin tähän ja edesmenneeseen demiin, niin jos teillä olisi suositella englanninkielisiä? D:
Redditissä olen aika paljon pyörinyt, sieltä löytyy omat yhteisönsä melkeinpä kaikille kiinnostuksenkohteille. Itse olen eniten pyörinyt taide-, musiikki- ja meemipalstoilla.
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Mie oon aika paska enkussa ja aina saa jännätä että mikä numero tulee todistukseen😂😂

Aloin nyt lukeen harry pottereita enkuks :D:
 
Ylös Pohja