Seurustelu Miten saatte omaa aikaa suhteessa?

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Asun nyt toista vuotta mun poikaystävän kanssa ja musta tuntuu etten saa tarpeeks omaa aikaa. Mulla on myös vähän lähikoulua, mikä stressaa mua sen verran että tarvitsisin sitä. Mun poikaystävä taas on jatkuvasti etänä ja ei mene tunneille, missä pitäisi mennä paikalle. Mun oma-aika on siis olematon.

Oon nyt tuntenut mun rintakehässä kovaa puristusta nyt pari päivää, kun en taida jaksaa tätä kohta. Oon alkanu kyseenalaistaa haluanko ees asua toisen kanssa, koska en saa tilaa hengittää. Luulin että tottuisin toisen läsnäoloon, mutta en vaan nyt pysty.

Taidan mennä itkemään makkariin :DD
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Tahtoisin oikeesti oman tilan ja asunnon, mutta sitten mun py ei haluaisi olla enää yhdessä jos ollaan muutettu erikseen. En haluais millään erota kun toi toinen on ihan oikeesti tosi hyvä ihminen.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
aika hankala tilanne, hmm... millanen asunto teil on? tai et riittäiskö, jos muuttaisitte vaik isompaan kämppään, mis sul ois niinku oma huone? mikäli siis on taloudellisesti mahdollista D: vai oisko teil nyt sellanen kämppä, mis ois mahdollista järjestää sulle joku oma soppi? tai no, ehkä se on sittenki huono ajatus, jos sua ahdistaa toisen läsnäolo D:

yks vaihtoehto on se, että hankit vaikka jonkun harrastuksen tms. pelkästään itsellesi tai jotain tällaista. voisko se auttaa?

mä oon nyt ehk huono esimerkki, mut mul on omaa aikaa sillon, ku hani on töissä ja sit öisin ku valvon kauemmin. hanilla on omaa aikaa sillon, ku mä oon kotona - yleens viikon kerrallaa - ja sit sillo ku oon vaik kavereiden kans jossakin. [EDIT lol, unohin mainita, et hänel on kans viikonloppuaamusin yleens ku nukun pidempään :D tuli vaan mieleen täs samalla] laskisin senki kyllä omaks ajaks, ku pelataan tms. koska sillo ei puhuta kauheest ja keskittyy omaan tekemiseensä. mä selitin myös hänel just, että mä haluun ihan oman kämpän täs jossain välis enkä haluakaa muuttaa yhteen vielä D:

mutta niin, tärkein on nyt se että miksi sun poikaystävä haluaa erota, jos muutatte erilleen? parisuhtees ainaki mu mielest pitää tehä kompromisseja ja kuunnella toista, ni outoa jos hän on sitä mieltä basically että et sais muuttaa pois. nojoo ok jollain tasolla ymmärrän, ku varmaa aattelee et sit ero on todennäkösempää tms. negatiivista, mut en oikeastaan D: ooks siis hänelle sanonu ihan, että sua ahdistaa tämä tilanne?
 
Viimeksi muokattu:

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
aika hankala tilanne, hmm... millanen asunto teil on? tai et riittäiskö, jos muuttaisitte vaik isompaan kämppään, mis sul ois niinku oma huone? mikäli siis on taloudellisesti mahdollista D: vai oisko teil nyt sellanen kämppä, mis ois mahdollista järjestää sulle joku oma soppi? tai no, ehkä se on sittenki huono ajatus, jos sua ahdistaa toisen läsnäolo D:

yks vaihtoehto on se, että hankit vaikka jonkun harrastuksen tms. pelkästään itsellesi tai jotain tällaista. voisko se auttaa?

mä oon nyt ehk huono esimerkki, mut mul on omaa aikaa sillon, ku hani on töissä ja sit öisin ku valvon kauemmin. hanilla on omaa aikaa sillon, ku mä oon kotona - yleens viikon kerrallaa - ja sit sillo ku oon vaik kavereiden kans jossakin. laskisin senki kyllä omaks ajaks, ku pelataan tms. koska sillo ei puhuta kauheest ja keskittyy omaan tekemiseensä. mä selitin myös hänel just, että mä haluun ihan oman kämpän täs jossain välis enkä haluakaa muuttaa yhteen vielä D:

mutta niin, tärkein on nyt se että miksi sun poikaystävä haluaa erota, jos muutatte erilleen? parisuhtees ainaki mu mielest pitää tehä kompromisseja ja kuunnella toista, ni outoa jos hän on sitä mieltä basically että et sais muuttaa pois. nojoo ok jollain tasolla ymmärrän, ku varmaa aattelee et sit ero on todennäkösempää tms. negatiivista, mut en oikeastaan D: ooks siis hänelle sanonu ihan, että sua ahdistaa tämä tilanne?
Me asutaan nyt opiskelija-asunnossa, niin voitaisiin kyllä ehkä ettiä joku hieman isompi asunto, jos löytyy just opiskelija-asuntoja. Ehkä tähän vois auttaa se, jos siirtäisin tietokoneen makkariin... En kyllä tiiä. Siellä on kyllä tosi ahdasta.

Voisinpa valvoo kauemmin tai herää aikasemmin. Tässä on sitten semmonen ongelma, että py ei mene nukkumaan ennenkuin mä menen :D Ja se nousee vasta kun mä nousen. Aina, joka aamu ja joka ilta. Tää kuulostaa nii naurettavalta, että ei jumalauta. Joskus mä oon hiipiny olkkariin että saan omaa aikaa, mut se jotenkin vaistoaa sen ja herää ehkä 5 min myöhemmin ja tulee olkkariin.

Harrastuksia mä voisin harkita. Mun pitää eka päättää minkä harrastuksen mä haluun alottaa.

Me ollaan kyl puhuttu tästä ja se on sanonu ettei tiiä haluisko olla mun kaa yhdessä jos muutettais erilleen. Mun on vaikee ymmärtää sitä, mut kai se on vaan sen mielipide asiaan.

Sori sekavasta tekstistä
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Me asutaan nyt opiskelija-asunnossa, niin voitaisiin kyllä ehkä ettiä joku hieman isompi asunto, jos löytyy just opiskelija-asuntoja. Ehkä tähän vois auttaa se, jos siirtäisin tietokoneen makkariin... En kyllä tiiä. Siellä on kyllä tosi ahdasta.

Voisinpa valvoo kauemmin tai herää aikasemmin. Tässä on sitten semmonen ongelma, että py ei mene nukkumaan ennenkuin mä menen :D Ja se nousee vasta kun mä nousen. Aina, joka aamu ja joka ilta. Tää kuulostaa nii naurettavalta, että ei jumalauta. Joskus mä oon hiipiny olkkariin että saan omaa aikaa, mut se jotenkin vaistoaa sen ja herää ehkä 5 min myöhemmin ja tulee olkkariin.

Harrastuksia mä voisin harkita. Mun pitää eka päättää minkä harrastuksen mä haluun alottaa.

Me ollaan kyl puhuttu tästä ja se on sanonu ettei tiiä haluisko olla mun kaa yhdessä jos muutettais erilleen. Mun on vaikee ymmärtää sitä, mut kai se on vaan sen mielipide asiaan.

Sori sekavasta tekstistä
ehkä se koneenkin siirtäminen vois auttaa tai just isompi asunto D: joku ratkasu on ainaki pakko löytää, ei tosta koituvaa ahdistusta tarvii tosiaankaan kestää.

........ oij, siis hänel on _täysin_ sama vuorokausirytmi ku sulla? huhhuh, ku alko kiristää niskaa honestly. D:

hmmh... kute sanoin ni aika hankala tilanne. eli siis sä tosiaan sä oot sanonu nimenomaan niillä sanoilla, että sua ahdistaa tällanen ja siks haluisit oman asunnon? entä ootko sanonu tosta, et ei teillä täsmälleen sama vuorokausirytmikään tarvii olla tms? ja kuinka kauan ootte asunu yhdessä?

ei se mitään! also sen kun haet kaljaa, sitä tämä mietiskely tarvitsee - jos miult kysytään D:
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
ehkä se koneenkin siirtäminen vois auttaa tai just isompi asunto D: joku ratkasu on ainaki pakko löytää, ei tosta koituvaa ahdistusta tarvii tosiaankaan kestää.

........ oij, siis hänel on _täysin_ sama vuorokausirytmi ku sulla? huhhuh, ku alko kiristää niskaa honestly. D:

hmmh... kute sanoin ni aika hankala tilanne. eli siis sä tosiaan sä oot sanonu nimenomaan niillä sanoilla, että sua ahdistaa tällanen ja siks haluisit oman asunnon? entä ootko sanonu tosta, et ei teillä täsmälleen sama vuorokausirytmikään tarvii olla tms? ja kuinka kauan ootte asunu yhdessä?

ei se mitään! also sen kun haet kaljaa, sitä tämä mietiskely tarvitsee - jos miult kysytään D:
Oikeestaan se tietokoneen siirtäminen on tosi hyvä vaihtoehto, mut pitäis hankkia aika pitkä nettijohto olkkarista makkariin. Hmmmm

Joo meil on täysin sama unirytmi.. Ihan sama vaikka mun unirytmi vaihtelis, niin sen unirytmi vaihtelee mun mukaan :D Eli me ollaan eletty aika "paita ja peppu" -tavalla.

Mä oon kyllä sanonu kaiken ton moneen kertaan. Mihinkään ei oo tullu muutosta. No mä etin sitten niitä nettipiuhoja ja siirrän koneen. Ollaan nyt asuttu tavallaan 2 vuotta samassa asunnossa. Nyt toista vuotta tässä nykysessä asunnossa ja me hengattiin jatkuvasti mun aikasemmassa asunnossa, missä asuin yksin.

Haen joo kaljaa D: Näin maanantaina
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Oikeestaan se tietokoneen siirtäminen on tosi hyvä vaihtoehto, mut pitäis hankkia aika pitkä nettijohto olkkarista makkariin. Hmmmm

Joo meil on täysin sama unirytmi.. Ihan sama vaikka mun unirytmi vaihtelis, niin sen unirytmi vaihtelee mun mukaan :D Eli me ollaan eletty aika "paita ja peppu" -tavalla.

Mä oon kyllä sanonu kaiken ton moneen kertaan. Mihinkään ei oo tullu muutosta. No mä etin sitten niitä nettipiuhoja ja siirrän koneen. Ollaan nyt asuttu tavallaan 2 vuotta samassa asunnossa. Nyt toista vuotta tässä nykysessä asunnossa ja me hengattiin jatkuvasti mun aikasemmassa asunnossa, missä asuin yksin.

Haen joo kaljaa D: Näin maanantaina
noniin!!! D: toivottavasti se auttaa asiaan. kirjaimellisesti ootte eläny ihan paita ja peppu -tyylillä, huhhuh, vähemmästäki alkaa rinnasta puristaa D:

siin tapaukses toivon todella ja jopa rukoilen, että toi koneen siirto auttaa. jos ei, ni sitten onkin pidemmän keskustelun paikka - eli muutetaanko isompaan asuntoon vai erilleen.

tänään on pikkupikkulauantai! D:
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Ihmisillä on erilaisia tarpeita omalle ajalle ja ilmeisesti sun poikaystävälle se yksityisyys ja rauha ei ole yhtä tärkeää ku sulle.
Isompi asunto, omat harrastukset, kävelylenkit jnejne saattaa auttaa mutta asiasta pitää myös puhua. Se toinen ei välttämättä ollenkaan ymmärrä koko tilannetta ja oman tilan tärkeyttä jos ei ite koe samanlaista tarvetta sille :/

Mun kumppani on ääripään introvertti ja tarvii paljon omaa rauhaa, liiasta seurasta iskee stressi, migreeni ja krooninen vitutus :D meillä ei kuitenkaan oo ihan vastaava tilanne, ollaan suurin osa ajasta yhdessä neljän seinän sisällä mutta kumppanin pää ei hajoile kun se pystyy saamaan sen oman rauhan tekemisen muodossa, askartelee, rakentaa ja muuten touhuaa omia juttuja ja mä sit laiskottelen vieressä. Eli se ei tarvi sitä fyysistä yksinoloa vaan riittää että se saa tehdä omia juttuja vaikka oonki täällä jatkuvasti.

Oma asunto vois olla se mitä tarviit ja sun poikaystävänki pitäis se pystyä ymmärtämään.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
meillä on toi sama mutta toisinpäin. mulla ei ole ollut lähiopetusta kohta kahteen vuoteen, en pääse pienryhmäopetukseen vaikka haluaisin ja avokki osoittaa mulle mieltään siitä. oon mennyt kaupungille pyörimään yksin iltaisin ja saan syyllistystä siitä, että oon laiska haahuilija jolla on varaa olla iltaisin tekemättä mitään. ihan umpikujalta tuntuu. en myöskään halua olla enää yhdessä jos hän päättää haluta muuttaa erilleen, koska mä haluan joskus ihan ydinperheen.

turhauttaa kun toinen ei ymmärrä etten voi tilanteelle mitään ja ne vähätkin yritykset antaa omaa tilaa sit muutetaan negatiiviseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Keskustelu on tosi tärkeää suhteessa. Me ollaan asuttu kolme vuotta yhdessä ja mies oli pandemian kotona enemmän tai vähemmän. Oli jaksoja kun meni töihin muita ei kovin usein. Meillä on olkkari ja makkari ja usein ollaan eri huoneissa. Molemmat osaa pyytää että toinen ei häiritse kun haluaa omaa aikaa. Usein se on kun mies tekee musiikkia tai pelaa pleikkaria ja mulla taas opinnot/tanssi/sims. Se on molemmin puolin toimiva eikä loukkaa toista. Myöskin jos toisen kaverit tulee kylään niin aika usein automaattisesti annetaan heille toinen huone.
Ekat 8kk me asuttiin kahdestaan maailman pienimmässä makuuhuoneessa. Meillä ei sängyn lisäksi ollut tilaa edes tuolille. Muistan kun me aina istuttiin eri päissä sänkyä molemmilla kuulokkeet päässä tekemässä omia asioita eikä saatettu kommunikoida monen tuntiin. Siihen nähden nyt kahdestaan asuessa tässä asunnossa tuntuu että tilaa on ja paljon.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
meillä on toi sama mutta toisinpäin. mulla ei ole ollut lähiopetusta kohta kahteen vuoteen, en pääse pienryhmäopetukseen vaikka haluaisin ja avokki osoittaa mulle mieltään siitä. oon mennyt kaupungille pyörimään yksin iltaisin ja saan syyllistystä siitä, että oon laiska haahuilija jolla on varaa olla iltaisin tekemättä mitään. ihan umpikujalta tuntuu. en myöskään halua olla enää yhdessä jos hän päättää haluta muuttaa erilleen, koska mä haluan joskus ihan ydinperheen.

turhauttaa kun toinen ei ymmärrä etten voi tilanteelle mitään ja ne vähätkin yritykset antaa omaa tilaa sit muutetaan negatiiviseksi.
Teillä taitaa olla astetta vakavampi tilanne? Ei sua saisi syyllistää mistään tosta, kun yrität vaan parantaa tilannetta. Tuntuu vähän hölmöltä ehdottaa jotain harrastuksia, koska ei niitä tarvitsisi ottaa toisen vaan itse takia. Jaksamisia teidän tilanteeseen. Toivottavasti on ohimenevää.

En siis hakenu omalla asunnolla sitä että me ei asuttais enää ikinä toistemme kanssa, vaan sen aikaa että mä saan mun olon taas raiteille.

Oletko puhunut asiasta poikaystävällesi? Keskustelu on tosi tärkeetä suhteessa.
Ollaan ja onneks hän on tosi ymmärtäväinen. Haettiin just eilen nettipiuhaa ja tänään aiotaan hakata sitä lattialistaan kiinni.
 
Ylös Pohja