Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Miten sosiaalinen sukupuoli määritellään?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="IhmeellinenIhminen" data-source="post: 137414" data-attributes="member: 69"><p>Kukaan ei oo vaan osannut perustella sitä mulle transihmisistä lähtien. Kehodysforia aina mainitaan mutta se ei ainoa tekijä kenenkään mielestä ole. Toisaalta muita ei osata tai "haluta" kertoa. Eikä musta PELKKÄ kehodysforia tee susta validia transihmistä vaan siinä pitää olla muutakin taustalla. Siksi oon yrittänyt johdatella ajatuksia että ehkä siinä on jotain sukupuoliroolien kaltaista taustalla, mutta siitä aina kimpaannutaan. Se on kyllä tavallaan ymmärrettävää koska sukupuoliroolithan on ihan vitun paskaa ja siksi ite en ymmärräkkään tätä koska se on ainoa asia kehodysforian ohella millä sitä omaa transsukupuolisuutta voi mun mielestä voi perustella.</p><p></p><p>Musta on älytöntä että sukupuoli ees merkitsee tässä yhteiskunnassa jotain muuta kun biologisia ominaisuuksia koska kaikki saa olla millaisia tahansa riippumatta sukupuolesta ja jos oot vaikka vähän luikumpi mies ja sulla on naiselliset harrastukset ja pukeudut johki naisellisiin vaatteisiin niin so what? Ei se tee susta naista.</p><p></p><p>Sukupuolirooleista on paljon haittaa. Ei oo kauaa siitä kun viimeksi kuulin jonkun sanovan jotain treenaavaa lihaksikasta naista mieheksi tai vastaavasti vähän väliä kuulee että jotain "naisten lajia" harrastavaa ja vähän luikumpaa miestä haukutaan naiseksi kun ei oo lihaksia ja "tyttöjen harrastukset" vaikka sillä ei pitäs olla merkitystä.</p><p></p><p>Sukupuolirooleja vastaan pitäs meidän kaikkien taistella mut sit on näitä transsukupuolisia uunoja. Ollaan biologisesti naisia mut sit vedetään vähän testoa, hankitaan leveämmät hartiat sekä mekko vaihtuu farkkuihin ja ollaan niin miestä. Loukkaannutaan vielä jos joku kutsuu naiseksi koska "Eikö ulkonäöstäni huomaa että olen selkeästi mies? Mullahan on suht leveät hartiat ja puku päällä. Turhaa kiusantekoa ja fobiaa"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IhmeellinenIhminen, post: 137414, member: 69"] Kukaan ei oo vaan osannut perustella sitä mulle transihmisistä lähtien. Kehodysforia aina mainitaan mutta se ei ainoa tekijä kenenkään mielestä ole. Toisaalta muita ei osata tai "haluta" kertoa. Eikä musta PELKKÄ kehodysforia tee susta validia transihmistä vaan siinä pitää olla muutakin taustalla. Siksi oon yrittänyt johdatella ajatuksia että ehkä siinä on jotain sukupuoliroolien kaltaista taustalla, mutta siitä aina kimpaannutaan. Se on kyllä tavallaan ymmärrettävää koska sukupuoliroolithan on ihan vitun paskaa ja siksi ite en ymmärräkkään tätä koska se on ainoa asia kehodysforian ohella millä sitä omaa transsukupuolisuutta voi mun mielestä voi perustella. Musta on älytöntä että sukupuoli ees merkitsee tässä yhteiskunnassa jotain muuta kun biologisia ominaisuuksia koska kaikki saa olla millaisia tahansa riippumatta sukupuolesta ja jos oot vaikka vähän luikumpi mies ja sulla on naiselliset harrastukset ja pukeudut johki naisellisiin vaatteisiin niin so what? Ei se tee susta naista. Sukupuolirooleista on paljon haittaa. Ei oo kauaa siitä kun viimeksi kuulin jonkun sanovan jotain treenaavaa lihaksikasta naista mieheksi tai vastaavasti vähän väliä kuulee että jotain "naisten lajia" harrastavaa ja vähän luikumpaa miestä haukutaan naiseksi kun ei oo lihaksia ja "tyttöjen harrastukset" vaikka sillä ei pitäs olla merkitystä. Sukupuolirooleja vastaan pitäs meidän kaikkien taistella mut sit on näitä transsukupuolisia uunoja. Ollaan biologisesti naisia mut sit vedetään vähän testoa, hankitaan leveämmät hartiat sekä mekko vaihtuu farkkuihin ja ollaan niin miestä. Loukkaannutaan vielä jos joku kutsuu naiseksi koska "Eikö ulkonäöstäni huomaa että olen selkeästi mies? Mullahan on suht leveät hartiat ja puku päällä. Turhaa kiusantekoa ja fobiaa" [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Miten sosiaalinen sukupuoli määritellään?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja