Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
monta kirjainta sun etu- ja sukunimessä on yhteensä?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Taivaansini" data-source="post: 79573" data-attributes="member: 167"><p>Samaistun tähän. Melkein aina uusien opettajien kanssa ne joko lausuu mun etunimen väärin, tai sitten ne kirjoittaa sen väärin. Sukunimi useammin lausutaan ja kirjoitetaan oikein, mutta väärinhän sekin välillä menee. Se on välillä tosi rasittavaa, enkä nykyään enää aina jaksa korjata. </p><p></p><p>Ja kerran kasiluokalla mulla oli hissaa ja mun hissanope kysy, mitä kieltä mä puhun ja ku vastasin, että suomea niin se kysy, mitä toista kieltä mä puhun. En tajunnut, et se tarkotti kaksikielisyyttä niin sanoin vaan, että oon surkee kaikissa kielissä yms. ja kävi ilmi, että se oli luullut mua vironkieliseks...</p><p></p><p>Ja seuraavalla tunnilla oli matikkaa ja tunnin jälkeen ope kysy ihan saman kysymyksen sillä erolla, että se luuli mun olevan jonkin muun kielinen. :) Tyyliin oli jossain kahvitauolla arvuutelleet, että mikäs sen Taivaansinin toinen äidinkieli mahtaa olla.</p><p></p><p>Isoisä siis on suomenruotsalainen niin olen häneltä sukunimeni saanut, mutta ruotsia en osaa tippaakaan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Taivaansini, post: 79573, member: 167"] Samaistun tähän. Melkein aina uusien opettajien kanssa ne joko lausuu mun etunimen väärin, tai sitten ne kirjoittaa sen väärin. Sukunimi useammin lausutaan ja kirjoitetaan oikein, mutta väärinhän sekin välillä menee. Se on välillä tosi rasittavaa, enkä nykyään enää aina jaksa korjata. Ja kerran kasiluokalla mulla oli hissaa ja mun hissanope kysy, mitä kieltä mä puhun ja ku vastasin, että suomea niin se kysy, mitä toista kieltä mä puhun. En tajunnut, et se tarkotti kaksikielisyyttä niin sanoin vaan, että oon surkee kaikissa kielissä yms. ja kävi ilmi, että se oli luullut mua vironkieliseks... Ja seuraavalla tunnilla oli matikkaa ja tunnin jälkeen ope kysy ihan saman kysymyksen sillä erolla, että se luuli mun olevan jonkin muun kielinen. :) Tyyliin oli jossain kahvitauolla arvuutelleet, että mikäs sen Taivaansinin toinen äidinkieli mahtaa olla. Isoisä siis on suomenruotsalainen niin olen häneltä sukunimeni saanut, mutta ruotsia en osaa tippaakaan. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
monta kirjainta sun etu- ja sukunimessä on yhteensä?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja