Syvälliset Nolottaako mua ihan turhaan?

Dyskalkulia

Harjoittelija
Reaktioarvo
0
Moi! Tämä on mun ensimmäinen keskusteluni täällä varasijassa. En tiedä mitä muuta tähän laitan enkä varsinkaan mikä on oikea alue, joten menen suoraan asiaan.
Onko normaalia nolostua siitä, että kertoo itsestään aivan liikaa asioita opettajalle? Kerroin mun opettajalleni, että mun poikaystävä opiskelee samassa koulussa, jossa tämä opettaja on ennen opiskellut. Mua on jotenkin nolottanut tuon kertominen ihan sikana. Enkä tiedä, miksi se minua nolottaa. Varmaan siksi, että tämä opettaja on jotenkin jännittävä mun mielestä ja sitten meen kertomaan sille, että mulla on poikaystävä. En oo uskaltanut avautua tälle opettajalle ennen noin paljon ja ei olla ikinä keskusteltu noin lämpimästi. Vähän ahdistaakin hieman. Musta tuntuu, että oon tyrkyttänyt omaa yksityiselämääni sille liikaa.

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
795
Hmm... Kuulostaa yliajattelulta. Sä olet kertonut kuitenkin vain kaksi asiaa: sen, että sulla on poikaystävä ja tämä poikaystävä opiskelee tälle opettajalle tutussa koulussa. Mun mielestä tuossa ei ole mitään syytä nolostumiselle! Eikö opettajat muutenkin ole kiinnostuneita opiskelijoidensa asioista? Mun kouluhistoriassa opettajan ja oppilaan välillä on ollut mielenkiintoisiakin keskusteluja, tosin opettajat harvoin kertovat paljon omasta henkilökohtaisesta elämästään.

Mä olen kertonut opettajille mun sisaruksista, lemmikeistä ja ystävistä. Yksityiselämän tyrkyttämistä olisi varmaan sellainen tilanne, jossa käytäisiin täysin opiskeluun liittymättömiä keskisteluja, kuten keskustelu perheen ruokailutavoista matematiikan opettajan kanssa. Opettajilla on usein kiire, ja siksi pidän järkevänä jutella läheisille esimerkiksi juuri noista perheen ruokatavoista opettajan sijaan.

Olisi myös paha, jos opettaja tietää opiskelijan henkilökohtaisesta elämästä enemmän kuin tämän opiskelusta. Saatko kiinni, mitä tarkoitan? :D Mä tulkitsen sun viestin lähinnä vaan yliajatteluksi. Mä olen itsekin suorastaan mestari yliajattelemaan.

Ylös Pohja