Peruskoulu Noniin mie selvitin että miten noi valinnaiset toimii

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Kaks pitkää, yks lyhyt

Voikohan ottaa kaks kieltä ja oisko ylipäänsä huono idea..?

Ku ei oikein kiinnosta muut ku musiikki ja kuvis ja pelkään että musiikissa on ihan sellasia oikeasti lahjakkaita niin oisin siel silleen ":)"

Kuvis nyt ois kiva ja helppo

Eli joko näin: lyhyt musiikki, pitkä kuvis & saksa

Tai: lyhyt kuvis, pitkä saksa & ranska

LOL EMMIETIIÄ pitäs varmaan jutella opolle
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
Todennäkösesti sulla ei tuu olemaan ku vaan yks pitkä ja yks lyhyt (kerrallaan) ku ei mullakaa ollu kahta pitkää yhtäaikaa. Et ota vaan ne kielet jos haluat ja sua kiinnostaa :)
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Todennäkösesti sulla ei tuu olemaan ku vaan yks pitkä ja yks lyhyt (kerrallaan) ku ei mullakaa ollu kahta pitkää yhtäaikaa. Et ota vaan ne kielet jos haluat ja sua kiinnostaa :)
Mulla taas oli kaks pitkää yhtä aikaa. Se riippuu koulusta. Meillä pitkä tarkoitti että se on koko 8- ja 9-luokan, toinen lyhyt oli puolet kasiluokasta ja toinen koko kasiluokan. Nyt ysillä meillä on vielä kolmas lyhyt joka on puolet vuodesta taas.

Aloittajalle. Jos tuntuu, että pystyt ottamaan kaksi kieltä, ota vain. Meillä se ei ollut edes mahdollisuus, mutta jos teillä on ja tuntuu että jaksat niin siitä vaan. Myös sen musiikin kanssa voin sanoa että en minäkään mitenkään lahjakas ole, osasin soittaa vain vähän ukulelea kun menin sinne. Eikä muutkaan olleet. Rohkeasti vaan.
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Mulla taas oli kaks pitkää yhtä aikaa. Se riippuu koulusta. Meillä pitkä tarkoitti että se on koko 8- ja 9-luokan, toinen lyhyt oli puolet kasiluokasta ja toinen koko kasiluokan. Nyt ysillä meillä on vielä kolmas lyhyt joka on puolet vuodesta taas.

Aloittajalle. Jos tuntuu, että pystyt ottamaan kaksi kieltä, ota vain. Meillä se ei ollut edes mahdollisuus, mutta jos teillä on ja tuntuu että jaksat niin siitä vaan. Myös sen musiikin kanssa voin sanoa että en minäkään mitenkään lahjakas ole, osasin soittaa vain vähän ukulelea kun menin sinne. Eikä muutkaan olleet. Rohkeasti vaan.
Okei! En mie tiiä voiko niitä ottaa yhtä aikaa:D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
Mulla taas oli kaks pitkää yhtä aikaa. Se riippuu koulusta. Meillä pitkä tarkoitti että se on koko 8- ja 9-luokan, toinen lyhyt oli puolet kasiluokasta ja toinen koko kasiluokan. Nyt ysillä meillä on vielä kolmas lyhyt joka on puolet vuodesta taas.
Aijaa sulla on siis tuolleen :O
Mulla oli kasilla yks pitkä joka oli vaa sen kasiluokan ja sit yks lyhyt joka jatkuu lyhyenä nyt ysillä eli se on kai siis pitkä valinnainen periaatteessa ku kestää kaksi lukukautta. (Se on tosin merkitty lyhyeksi) Plus nyt on ysillä toinen lyhyt valinnainen sen lisäks
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
100
Reaktioarvo
80
en tiiä, meilläki oli kaks pitkää ja yks lyhyt, oon nyt ysillä enkä muista ees kunnolla miten se meni mut kasilla oli se lyhyt ja pitkiä kai toista keväällä ja toista syksyllä? nyt ysillä on vaa molempia pitkiä kerran viikossa...

mutta suurinosa jotka on valinnu kielen nii ainaki meijän koulussa katuu jo pelkästään sitä yhtä kieltä D: itelläni ei kieliä valinnaisena oo ku pakollisissa kielissä on ihan tarpeeksi haasteita xd Mutta jos susta tuntuu että pystyisit otta kaks kieltä valinnaiseksi nii siitä vaan, onhan niistä hyötyä jos vaan jaksaa opiskella niitä :)
 
Ylös Pohja