Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
nuoren kuntoutusraha ja vammaistuki
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 97942" data-attributes="member: 89"><p>No, ite sain lukioaikoina autismikirjon häiriön ja dysfasian vuoksi kuntoutusrahaa ja korotettua vammaistukea lukiossa 2. vuodesta eteenpäin. Muutin tolloin siskon luota omilleni ja täytin 18 vuotta. Lukion jälkeen mun kuntoutusraha näin kansanopistossa evättiin, ja vammaistuki tippui perusvammaistukeen. D: Perusteena eväämiselle oli mun hyvät kognitiiviset taidot ja hassua päätöksessä oli, että siinä sanottiin, ettei mun olisi pitänyt lukiossa edes saada kuntoutusrahaa, vaikkei tommosia vanhoja tietoja pitäisi päätöksissä olla. :D Ja ei nää mun sairaudet oo sen kummemmin parantunut, mitä nyt oon vähän enemmän positiivisempi kuin ennen ja katsekontakti onnistuu vähän paremmin.</p><p></p><p>Kävin isossa lukiossa, ja mulla oli erityisjärjestelyjä koetilanteissa. Sain lisäaikaa normikokeissa ja yo-kirjoituksissa, tosin kokeissa harvoin lisäaikaa käytin. Kävin myös usein kuraattorin ja erityisopettajan luona puheilla mun sairauksien aiheuttamien opiskeluhaasteiden vuoksi. Mun sairaudet vaikutti lukioaikoina lähinnä sosiaalisiin tilanteisiin: olin yksinäinen ja tietty se söi aika paljon opiskeluintoa ja wanhojentanssiparin etsintä oli täyttä tuskaa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 97942, member: 89"] No, ite sain lukioaikoina autismikirjon häiriön ja dysfasian vuoksi kuntoutusrahaa ja korotettua vammaistukea lukiossa 2. vuodesta eteenpäin. Muutin tolloin siskon luota omilleni ja täytin 18 vuotta. Lukion jälkeen mun kuntoutusraha näin kansanopistossa evättiin, ja vammaistuki tippui perusvammaistukeen. D: Perusteena eväämiselle oli mun hyvät kognitiiviset taidot ja hassua päätöksessä oli, että siinä sanottiin, ettei mun olisi pitänyt lukiossa edes saada kuntoutusrahaa, vaikkei tommosia vanhoja tietoja pitäisi päätöksissä olla. :D Ja ei nää mun sairaudet oo sen kummemmin parantunut, mitä nyt oon vähän enemmän positiivisempi kuin ennen ja katsekontakti onnistuu vähän paremmin. Kävin isossa lukiossa, ja mulla oli erityisjärjestelyjä koetilanteissa. Sain lisäaikaa normikokeissa ja yo-kirjoituksissa, tosin kokeissa harvoin lisäaikaa käytin. Kävin myös usein kuraattorin ja erityisopettajan luona puheilla mun sairauksien aiheuttamien opiskeluhaasteiden vuoksi. Mun sairaudet vaikutti lukioaikoina lähinnä sosiaalisiin tilanteisiin: olin yksinäinen ja tietty se söi aika paljon opiskeluintoa ja wanhojentanssiparin etsintä oli täyttä tuskaa. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
nuoren kuntoutusraha ja vammaistuki
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja