Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
nuoren kuntoutusraha ja vammaistuki
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 98221" data-attributes="member: 89"><p>Ei siis vammaistukea evätty vaan kuntoutusraha. Vammaistuki pienenty multa korotetusta perusvammaistukeen, joka kyllä riipaisi selkänahasta. :( Mut joo, itekin ihmettelen tuota päätöstä. Tässä korkeakouluopintoja odotellessa pelkään, että onnistunko valmistuu ajoissa, kun kyseisellä kouluasteella on paljon opintoja ja paineita. Nimittäin jos ei valmistu ajoissa, niin Kela ei hyvitä sitä suurta osaa opintolainasta pois. Kuntoutusrahaa saadessa ei tarvitsisi (eikä edes saisi) opintolainaa hankkia, mutta eipä nyt tässä ole aikomusta näiden kokemusteni perusteella kuntoutusrahaa hakea... Oon tosin kuullut, etten oo ainut autismikirjolainen tän asian suhteen. </p><p></p><p>Mulle yritettiin hakea kuntoutusrahaa asuessani siskon kaa, mutten sitä saanut. Tosin tuolloin mulla ei ollut vahvaa autismikirjon diagnoosia vaan sellanen epäselvä laaja-alaisen lapsuuden kehityshäiriön diagnoosi Asperger-piirtein. :D Heti saadessani tän vankan diagnoosin sain ton korotetun vammaistuen ja kuntoutusrahan loppu lukioajaksi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 98221, member: 89"] Ei siis vammaistukea evätty vaan kuntoutusraha. Vammaistuki pienenty multa korotetusta perusvammaistukeen, joka kyllä riipaisi selkänahasta. :( Mut joo, itekin ihmettelen tuota päätöstä. Tässä korkeakouluopintoja odotellessa pelkään, että onnistunko valmistuu ajoissa, kun kyseisellä kouluasteella on paljon opintoja ja paineita. Nimittäin jos ei valmistu ajoissa, niin Kela ei hyvitä sitä suurta osaa opintolainasta pois. Kuntoutusrahaa saadessa ei tarvitsisi (eikä edes saisi) opintolainaa hankkia, mutta eipä nyt tässä ole aikomusta näiden kokemusteni perusteella kuntoutusrahaa hakea... Oon tosin kuullut, etten oo ainut autismikirjolainen tän asian suhteen. Mulle yritettiin hakea kuntoutusrahaa asuessani siskon kaa, mutten sitä saanut. Tosin tuolloin mulla ei ollut vahvaa autismikirjon diagnoosia vaan sellanen epäselvä laaja-alaisen lapsuuden kehityshäiriön diagnoosi Asperger-piirtein. :D Heti saadessani tän vankan diagnoosin sain ton korotetun vammaistuen ja kuntoutusrahan loppu lukioajaksi. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
nuoren kuntoutusraha ja vammaistuki
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja