Mielenterveys Nyt se tyyppi jonka kuraattoriin otin yhteyttä tuli juttelemaan mulle

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ei mennyt erityisen hyvin.

En vastannut heti syystä että en jaksanut tapella hänen kanssaan (jota en kyllä hänelle sanonut) ja kun en vastannut niin hän oli sitä mieltä että mulla "on mennyt nyt tunteisiin tää juttu". Vastasin että en osaa sanoa onko varsinaisesti "mennyt tunteisiin" mutta olen kyllä ollut tavallista väsyneempi ja mielialat vaihdelleet kun olen joutunut ensinnäkin kuuntelemaan hänen itsetuhoisuuttaan ja sen jälkeen vielä joutunut syytetyksi kaikesta vaikka yritin vain tehdä sen, mikä oli mielestäni oikein.

Oli ilmeisesti virhe sanoa niin. Hän alkoi selittää jotain että no jos se oli niin rankkaa niin miksi et vaan ajatellut että joku mun oikeesta elämästä hoitaa asiat ja mitä sen ylipäätään suhun pitäisi vaikuttaa kun et edes tunne mua. Ja sitten vielä sanoi ettei mua edes oltu otettu tosissaan ja vielä että hänen äitinsä oli miettinyt että onkohan mulla ollut ihan puhtaat jauhot pussissa.

Öö, mitä? Selvä, yritin vain auttaa mutta eipä siinä.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Epäreilua, että olet joutunut tuollaisen ryöpytyksen kohteeksi. :c

Joka tapauksessa ei ole missään nimessä oikein, että et saisi tuntea mitään tai reagoida mitenkään toisen itsetuhoisiin puheisiin, vaan sinun pitäisi vain olla ja teeskennellä asian olevan ok. Myös muilla kuin itsetuhoisella ihmisellä on siinä tilanteessa vaikeaa, ja minusta sinä teit oikein yrittäessäsi auttaa. Ehkä kaverisi ymmärtää sen myöhemmin, tai sitten ei ymmärrä.

Oli miten oli, sinullakin on ollut vaikeaa seurata asiaa sivusta. Ja sinullakin on vaikeaa joutua kuuntelemaan tuollaista. Et siis toimi myöskään väärin ottamalla etäisyyttä kyseiseen ihmiseen, jos saat vilpittömästä yrityksestäsi auttaa vain sontaa niskaan. Teit parhaasi, eikä sinulta voi enempää vaatiakaan.

Tsemppiä! <3
 
Ylös Pohja