Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Oikeest VITTU ANTAKAA MUN OLLA
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="qualitymonkey" data-source="post: 90172" data-attributes="member: 34"><p>No aijaaa????? Luin wikipediaa ja:</p><p>"Aspergereilla esiintyy yleisesti myös jonkinasteista kasvosokeutta"</p><p>Ja just tyyliin eilen tai joskus mietin tätä mun kasvosokeus asiaa tai ainakin tuntuu että mulla on jotain kasvosokeutta ainakin tuntemattomien ihmisten kanssa. Jos tutustun uuteen bändiin niin yleensä kestää ennen kuin tajuan kuka on kuka tai siis en vaa pysy aina perässä ellei sit oo jotain muuta mist tunnistaa kuten hiukset. Kpop ryhmät on tietenkin alussa ihan mahottomia mutta nykyään tunnistan esim bts:n pojat ihan melko ongelmitta. Mut siinä alussa on aivan tajuttoman vaikeaa tunnistaa ketään, red velvetin kanssa mulla meni vaikka kuinka kauan ja nyt vasta alan jotenkuten erottaa niitä toisistaan mut on se vieläkin hankalaa. En sitten tiedä johtuuko se pelkästään aasialaisuudesta mutta en usko koska tosiaan valkostenki kans on tätä ongelmaa mut ei ehkä yhtä pahasti? Mut joo leffoissa joskus oon sillee "um kuka vittu tää nyt sit taas on" et niiku unohan niiden hahmojen kasvot jonkun verran ainakin joskus. Pienenä kans mietin mun kaverista että miten ihmeessä mä tunnistan sen tai siis ihmettelin et miten voi tunnistaa toisen jotenki kasvoista enkä muistanu ollenkaan että miltä sen kasvot näyttää</p><p></p><p>Hmm.</p><p></p><p>Lisäks tää:</p><p>Aspergerin oireyhtymä ilmenee usein muun muassa:</p><p></p><p>erilaisena havainnointina (aistiyliherkkyyttä ja -aliherkkyyttä, ”yksikanavaisuutta”)</p><p></p><p><em>Emt mut kyllä mulla on äänille ainakin jonkinlainen yliherkkyys luultavasti??</em></p><p></p><p>stressiherkkyytenä</p><p></p><p><em>No sehän nyt on selvä, oon stressaaja</em></p><p></p><p>unihäiriöinä</p><p></p><p><em>You bet, mutta toisaalta kai tää on vähän siinä ja siinä koska eipä niitä aina oo mutta kuitenkin??</em></p><p></p><p>asiakeskeisyytenä sosiaalisten suhteiden sijaan</p><p></p><p><em>Ennnn tiiä mitä tää tarkottaa mutta luulen että tää on minä, ainakin se kuulostaa siltä??</em></p><p></p><p>poikkeavana lahjakkuusrakenteena</p><p></p><p><em>En tiiä, ei mitään hajua?</em></p><p></p><p>erityisinä kiinnostuksen kohteina</p><p></p><p><em>Jos ihastukset lasketaan joista obsessoin niin että heikompia hirvittää niin sitten varmaan ja itse asiassa se varmaan makes sense että nää liittyis jotenki siihen (mutta mistäpä minä tiedän). Välillä mulla on myös kunnon Wikipedia maratooneja missä etin tietoa kaupungeista ja maista yms, ja siin saattaa vierähtää helposti vaikka yli tunti joten periaatteessa vois sanoa että tollaset maantieteelliset asiat on ehkä sinänsä semmonen "outo kiinnostuksenkohde" mutta en sitten tiedä siitäkään tosin.</em></p><p></p><p>persoonallisuudessa ja sukupuoli-identiteetissä</p><p></p><p><em>No mitähän tää tarkottaa? En tiiä. En oo cissukupuolinen jos se sitä meinaa Mutta???</em></p><p></p><p>ihmissuhteissa ja seksuaalisuudessa</p><p></p><p><em>Emt? Mun ihmissuhteet on Hankalia enkä ymmärrä muita ollenkaan mutta idk ihan sama. Hmm.</em></p><p></p><p>vuorovaikutuksessa ja tunne-elämässä</p><p></p><p><em>Noh mun tunne-elämä on todella syvällistä tai silt ainakin tuntuu ja vuorovaikutus ainakin no, sehän mulla on että en kato oikeen silmiin (ja nyt vasta tajusin että eihän mun tarvi muutenkaan väkisin saada sitä katsekontaktia otettua jos en haluu joten senkin suhteen vois ottaa rennosti) ja no oon maailman surkein small talkissa ja myös huono lohduttaa, en vaa jotenki tajuu, mutta sitten taas juurikin esim sarkasmin tunnistan ja muutenki ehkä jotain sellasta että jos joku nyt on tylsistynyt mun juttuihin nii saatan senkin ehkä huomata?</em></p><p></p><p>motorisena kömpelyytenä</p><p></p><p><em>Ömmmmm no tää? Horjahtelen jatkuvasti, en vaan tajunnu sitä et se ois jotenki outoo. Itse asiassa mietin joskus et jos mulla on joku hahmotushäiriö tai joku mistä tämmösetkin johtuu. Kävelylläkin aina horjahtelen ja kompuroin randomisti, ja luulen et se on jatkuvampaa ku mitä ihmisil keskimäärin joskaan nyt ei ihan kokoaikasta, mut joo, kävelen jotenki oudosti emt.</em></p><p></p><p>vaikeuksina selvitä opinnoista tai työelämästä</p><p></p><p><em>No aijaa? Sehän nyt on sula mahdottomuus mutta siis on mulla aina ollu vähän vaikeuksia koulussakin kaikessa, sain kyllä hyviä numeroita yleensä mutta mulla oli vaikee keskittyä kyllä ja jotenki ehhh emt ja lisäks se ylikuornittuminen ja stressi..... Huoh, jatkuvaa </em></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>NO jaa oli mitä oli mutta samaistun VAHVASTI joihinkin noihin Asperger juttuihin ja ku katon videoita siit ni samaistun myös. Mainitsinko jo ilmeettömyyteni? Joskus joku oli joko kirjottanu musta tai sitten sanonu että oon hieman ilmeetön puhuessani, siis joku lääkäri varmaan, ja tunnistan ite tän ilmeettömyyden hyvin. Ei se ehkä aina mutta monesti oon kyllä semmonen aika vakavailmeinen yms mutta ei se tarkota mitään että mulla ois masentunu mieliala, must tuntuu et mä vaan oon sellane. En jaksa ilmeillä tai puhua jotenki tosi... Ei-monotonisesti. Mun kaveri joskus valitti siitä että puhun niin monotonisesti enkä näytä innostusta? Ja miksköhän mun pitäs? Anna mun vaan olla :D sit taas toisaalta välillä nauran todella herkästi ja se on monesti hermostuneisuutta mut jostain luin että se taas ois enemmän neurotyypillinen juttu. Eipä näistä oikein saa selvää mutta hemmetin outo mä joka tapauksessa oon. Oli Aspergeria tai ei :D ja samaistun aspergereihin aika paljon. Etenkin helpottavaa tajuta toi että hitto eihän mun tarvi pakottaa itteeni ottaa katsekontaktia jos se on niin vaikeaa. Mähän voin ihan rehdisti vaan kattoa ohi siitä ihmisestä ja olla just niin ilmeetön ku oon 😌</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qualitymonkey, post: 90172, member: 34"] No aijaaa????? Luin wikipediaa ja: "Aspergereilla esiintyy yleisesti myös jonkinasteista kasvosokeutta" Ja just tyyliin eilen tai joskus mietin tätä mun kasvosokeus asiaa tai ainakin tuntuu että mulla on jotain kasvosokeutta ainakin tuntemattomien ihmisten kanssa. Jos tutustun uuteen bändiin niin yleensä kestää ennen kuin tajuan kuka on kuka tai siis en vaa pysy aina perässä ellei sit oo jotain muuta mist tunnistaa kuten hiukset. Kpop ryhmät on tietenkin alussa ihan mahottomia mutta nykyään tunnistan esim bts:n pojat ihan melko ongelmitta. Mut siinä alussa on aivan tajuttoman vaikeaa tunnistaa ketään, red velvetin kanssa mulla meni vaikka kuinka kauan ja nyt vasta alan jotenkuten erottaa niitä toisistaan mut on se vieläkin hankalaa. En sitten tiedä johtuuko se pelkästään aasialaisuudesta mutta en usko koska tosiaan valkostenki kans on tätä ongelmaa mut ei ehkä yhtä pahasti? Mut joo leffoissa joskus oon sillee "um kuka vittu tää nyt sit taas on" et niiku unohan niiden hahmojen kasvot jonkun verran ainakin joskus. Pienenä kans mietin mun kaverista että miten ihmeessä mä tunnistan sen tai siis ihmettelin et miten voi tunnistaa toisen jotenki kasvoista enkä muistanu ollenkaan että miltä sen kasvot näyttää Hmm. Lisäks tää: Aspergerin oireyhtymä ilmenee usein muun muassa: erilaisena havainnointina (aistiyliherkkyyttä ja -aliherkkyyttä, ”yksikanavaisuutta”) [I]Emt mut kyllä mulla on äänille ainakin jonkinlainen yliherkkyys luultavasti??[/I] stressiherkkyytenä [I]No sehän nyt on selvä, oon stressaaja[/I] unihäiriöinä [I]You bet, mutta toisaalta kai tää on vähän siinä ja siinä koska eipä niitä aina oo mutta kuitenkin??[/I] asiakeskeisyytenä sosiaalisten suhteiden sijaan [I]Ennnn tiiä mitä tää tarkottaa mutta luulen että tää on minä, ainakin se kuulostaa siltä??[/I] poikkeavana lahjakkuusrakenteena [I]En tiiä, ei mitään hajua?[/I] erityisinä kiinnostuksen kohteina [I]Jos ihastukset lasketaan joista obsessoin niin että heikompia hirvittää niin sitten varmaan ja itse asiassa se varmaan makes sense että nää liittyis jotenki siihen (mutta mistäpä minä tiedän). Välillä mulla on myös kunnon Wikipedia maratooneja missä etin tietoa kaupungeista ja maista yms, ja siin saattaa vierähtää helposti vaikka yli tunti joten periaatteessa vois sanoa että tollaset maantieteelliset asiat on ehkä sinänsä semmonen "outo kiinnostuksenkohde" mutta en sitten tiedä siitäkään tosin.[/I] persoonallisuudessa ja sukupuoli-identiteetissä [I]No mitähän tää tarkottaa? En tiiä. En oo cissukupuolinen jos se sitä meinaa Mutta???[/I] ihmissuhteissa ja seksuaalisuudessa [I]Emt? Mun ihmissuhteet on Hankalia enkä ymmärrä muita ollenkaan mutta idk ihan sama. Hmm.[/I] vuorovaikutuksessa ja tunne-elämässä [I]Noh mun tunne-elämä on todella syvällistä tai silt ainakin tuntuu ja vuorovaikutus ainakin no, sehän mulla on että en kato oikeen silmiin (ja nyt vasta tajusin että eihän mun tarvi muutenkaan väkisin saada sitä katsekontaktia otettua jos en haluu joten senkin suhteen vois ottaa rennosti) ja no oon maailman surkein small talkissa ja myös huono lohduttaa, en vaa jotenki tajuu, mutta sitten taas juurikin esim sarkasmin tunnistan ja muutenki ehkä jotain sellasta että jos joku nyt on tylsistynyt mun juttuihin nii saatan senkin ehkä huomata?[/I] motorisena kömpelyytenä [I]Ömmmmm no tää? Horjahtelen jatkuvasti, en vaan tajunnu sitä et se ois jotenki outoo. Itse asiassa mietin joskus et jos mulla on joku hahmotushäiriö tai joku mistä tämmösetkin johtuu. Kävelylläkin aina horjahtelen ja kompuroin randomisti, ja luulen et se on jatkuvampaa ku mitä ihmisil keskimäärin joskaan nyt ei ihan kokoaikasta, mut joo, kävelen jotenki oudosti emt.[/I] vaikeuksina selvitä opinnoista tai työelämästä [I]No aijaa? Sehän nyt on sula mahdottomuus mutta siis on mulla aina ollu vähän vaikeuksia koulussakin kaikessa, sain kyllä hyviä numeroita yleensä mutta mulla oli vaikee keskittyä kyllä ja jotenki ehhh emt ja lisäks se ylikuornittuminen ja stressi..... Huoh, jatkuvaa [/I] NO jaa oli mitä oli mutta samaistun VAHVASTI joihinkin noihin Asperger juttuihin ja ku katon videoita siit ni samaistun myös. Mainitsinko jo ilmeettömyyteni? Joskus joku oli joko kirjottanu musta tai sitten sanonu että oon hieman ilmeetön puhuessani, siis joku lääkäri varmaan, ja tunnistan ite tän ilmeettömyyden hyvin. Ei se ehkä aina mutta monesti oon kyllä semmonen aika vakavailmeinen yms mutta ei se tarkota mitään että mulla ois masentunu mieliala, must tuntuu et mä vaan oon sellane. En jaksa ilmeillä tai puhua jotenki tosi... Ei-monotonisesti. Mun kaveri joskus valitti siitä että puhun niin monotonisesti enkä näytä innostusta? Ja miksköhän mun pitäs? Anna mun vaan olla :D sit taas toisaalta välillä nauran todella herkästi ja se on monesti hermostuneisuutta mut jostain luin että se taas ois enemmän neurotyypillinen juttu. Eipä näistä oikein saa selvää mutta hemmetin outo mä joka tapauksessa oon. Oli Aspergeria tai ei :D ja samaistun aspergereihin aika paljon. Etenkin helpottavaa tajuta toi että hitto eihän mun tarvi pakottaa itteeni ottaa katsekontaktia jos se on niin vaikeaa. Mähän voin ihan rehdisti vaan kattoa ohi siitä ihmisestä ja olla just niin ilmeetön ku oon 😌 [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Oikeest VITTU ANTAKAA MUN OLLA
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja