Syvälliset "Olet liian tarkka"

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Noin minulle sanottiin joulukuussa 2020. Olin siis tekemässä jonkinlaisia lumiukkokeksejä työharjoittelussa, ja työpaikkaohjaaja sanoi noin.
Kuulostaa todella pieneltä ja mitättömältä näin kun sen lukee, mutta kun sen on kuullut itselleen sanottavan, se jää nakertamaan. Näköjään vuosiksi. Vielä nytkin, kun jotain näperrän tehdä, tulee mieleeni tuo mitätön lausahdus, ja moitin itseäni, että "Miksi olet niin tarkka? Anna vain olla."

Että tällaista tällä kertaa.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
Mulla noita lauseita on varmaan ihan tuhottomasti ja aina eri tilanteissa pomppaa joku niistä mieleen, mut nyt on noussu mieleen se et "Miks nää aina valitat? Ja vaikket valittas sun äänensävy on sellane et se kuulostaa valitukselta"
Noh en voi asialle mittää. Toi lause on yksi syy miksi nykyää en puhu ees nii palijoa ja oon taas palannu samalle tasolle ku olin joskus 1-4lk:n ajan, eli puhun todella hiljaa. (Sillon mulle taas jatkuvasti huomauteltiin siitä et ku pittäis puhua kovempaa ja kehityskeskusteluissa ope pisti aina tavoitteeksi et äänenvoimakkuutta pittää parantaa, ilman että ees keskusteli asiasta sen kummemmin)
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Mulla se *mitätön lause* on "mitä sun naamalle on käynyt?" Tosiaan yks luokkalainen poika sano noin 6 luokan ekana päivänä kun kesän aikana oli alkanut hirveä akne (siis oikeasti kamala, sain kunnon kuurit siihen lääkäriltä) onneks nyt on paaaljon parempi ja vaan satunnaisesti (etenkin jos on menkat tai stressaan) menee pahemmaks mutta välillä voi olla vaikka parikin viikkoa että ei oo yhtäkään finniä ja oon tosi tyytyväinen. Kuitenkin aina kun naama menee pikkasenkin pahempaan kuntoon niin aina noi sanat tulee mieleen vaikka muistan kuinka sillon olin ilonen kuinka iho oli pikkasen paremmassa kunnossa kun sillon kesällä (silti se oli ihan hirveässä kunnossa). Ja tästä on aikaa semmoset 5 vuotta (???)...
 
Ylös Pohja