Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Onko amiksessa opiskelu oikeasti niin rentoa kun yleensä sanotaan?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Taivaansini" data-source="post: 66518" data-attributes="member: 167"><p>Se on kuulemma koulukohtasta. Ite oisin toivonut ettei täällä ois ollut niin rentoo, mutta onhan täällä. Lisäksi oon media-alalla ja uskon, et tän alan opiskelu on rennompaa, kuin joku sosiaali- ja terveysala. Eka viikko etenki oli tosi rento. Ei tehty oikeestaan mitään, piirreltiin vähän ja tehtiin verkkokursseja, joista sai helposti hyviä numeroita, kun oli niin päivän selviä asioita. Lisäksi meil oli jotain aamupiirejä, joissa kerrottiin, mitä syötiin aamupalaksi.</p><p></p><p>Tokalla viikolla ei enää ollut niin rentoa, mutta vieläkin tuntuu, että täällä on rennompaa, ku mun ala-asteikäsillä pikkusisaruksilla. Niillä on koulua kahteen asti, pääsen välillä aikasemmin kotiin, kuin mun kolmosluokkalainen pikkusisko. Lisäksi niillä on normioppiaineita, läksyjä ja kokeita. Meillä tuli vaan vähän läksyä perjantaina, koska meillä loppu koulu jo 11:30.</p><p></p><p>Meillä on välillä valo- ja videokuvausta, editointia yms. Sit meil on ollut tekijänoikeusasiaa, värien psykologiaa ja kaikkea ton tyyppistä teoriana. Ollaan tehty niistä esitelmiä ja verkkokursseja. Sitte ollaan kans somea käsitelty.</p><p></p><p>Usein saatetaan päästä vähän etuajassa. Koulu loppuu keskiviikkona 15:00, perjantaina 11:30 ja muina päivinä 13:30. Joka päivä koulu alkaa 8:30. Meil on yks puolen tunnin tauko ja 40 minuutin ruokailu. Itellä on kaksoistutkinto, mutta se alkaa vasta lokakuussa. Mun ei ois ees pakko mennä keskiviikkona kouluun, kun sillon on vaan enkkua ja äikkää, mutta ilmesesti kaksoistutkinnossa ei pysty aloittamaan sitä ykköskurssista vaan pitää aloittaa kakkoskurssista niin kannattaa käydä noilla tunneilla niin mä sit käyn.</p><p></p><p>Mut mun kaverilla, joka käy toisen yrityksen ammattikoulua ja opiskelee eläintenhoitajaks, ei oo noin. Sillä alko kunnolla opiskelut melkein heti ku koulu alko. Sillä on välillä etäkoulua, jolloin on kaikkee teoria, joista se on kuulemma oppinut paljon. Lähinä ne hoitaa eläimiä, ajaa traktorilla, istuttaa perunoita yms. Eli aika hyvältä kuulostaa, eikä niin lepsua vaikka tietenkään ei niin rankkaa ku yläasteella vaan aika rentoa sekin, ku niillä on erikseen yto-jaksot eli niil ei viel ees oo niitä. Mun kaverilla on myös pitempään koulua, mutta en tiiä tarkalleen, kuinka pitkään. Ne kuitenkin pääsee välillä jopa tunnin etuajassa koulusta, joskus enemmänkin.</p><p></p><p>Sit yks kaveri on kans lukiossa. Kahtena päivänä pääsee koulusta vähän kahen jälkeen ja se on niille tosi aikasin, koska muuten ne pääsee koulusta vasta joskus neljältä. Niil on koeviikot, kunnon oppiaineita ja ihan sika iso luokka täynnä häirikköpoikia. Lukiosta et kyllä kysynytkään, mutta sanoin siitä nyt kuitenkin vertauksen vuoksi. Eli meillä amis on ainaki tähän asti ollut rennompaa, ku yläaste, jopa ala-aste, mutta lukio taas on paljon rankempi, ku yläaste. Vähän ärsyttävää, kun ei oo semmosta koulua, joka olis jotain noitten väliltä, ku omasta mielestäni amis on liian rento, mutta lukio aivan liian rankka.</p><p></p><p>Ainiin ja lisään tähän loppuun vielä, että amiksessa ei siis tosiaan mitään kokeita oo vaan jopa yto-aineista pitää tehdä näytöt, eli osaaminen näytetään tehtävillä yms. Omasta mielestäni se on ainakin paljon parempi, koska oon huono lukemaan kokeisiin, mutta kaikkiin tehtäviin aina panostan kunnolla ja saan niistä parempia arvosanoja, kuin kokeista.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Taivaansini, post: 66518, member: 167"] Se on kuulemma koulukohtasta. Ite oisin toivonut ettei täällä ois ollut niin rentoo, mutta onhan täällä. Lisäksi oon media-alalla ja uskon, et tän alan opiskelu on rennompaa, kuin joku sosiaali- ja terveysala. Eka viikko etenki oli tosi rento. Ei tehty oikeestaan mitään, piirreltiin vähän ja tehtiin verkkokursseja, joista sai helposti hyviä numeroita, kun oli niin päivän selviä asioita. Lisäksi meil oli jotain aamupiirejä, joissa kerrottiin, mitä syötiin aamupalaksi. Tokalla viikolla ei enää ollut niin rentoa, mutta vieläkin tuntuu, että täällä on rennompaa, ku mun ala-asteikäsillä pikkusisaruksilla. Niillä on koulua kahteen asti, pääsen välillä aikasemmin kotiin, kuin mun kolmosluokkalainen pikkusisko. Lisäksi niillä on normioppiaineita, läksyjä ja kokeita. Meillä tuli vaan vähän läksyä perjantaina, koska meillä loppu koulu jo 11:30. Meillä on välillä valo- ja videokuvausta, editointia yms. Sit meil on ollut tekijänoikeusasiaa, värien psykologiaa ja kaikkea ton tyyppistä teoriana. Ollaan tehty niistä esitelmiä ja verkkokursseja. Sitte ollaan kans somea käsitelty. Usein saatetaan päästä vähän etuajassa. Koulu loppuu keskiviikkona 15:00, perjantaina 11:30 ja muina päivinä 13:30. Joka päivä koulu alkaa 8:30. Meil on yks puolen tunnin tauko ja 40 minuutin ruokailu. Itellä on kaksoistutkinto, mutta se alkaa vasta lokakuussa. Mun ei ois ees pakko mennä keskiviikkona kouluun, kun sillon on vaan enkkua ja äikkää, mutta ilmesesti kaksoistutkinnossa ei pysty aloittamaan sitä ykköskurssista vaan pitää aloittaa kakkoskurssista niin kannattaa käydä noilla tunneilla niin mä sit käyn. Mut mun kaverilla, joka käy toisen yrityksen ammattikoulua ja opiskelee eläintenhoitajaks, ei oo noin. Sillä alko kunnolla opiskelut melkein heti ku koulu alko. Sillä on välillä etäkoulua, jolloin on kaikkee teoria, joista se on kuulemma oppinut paljon. Lähinä ne hoitaa eläimiä, ajaa traktorilla, istuttaa perunoita yms. Eli aika hyvältä kuulostaa, eikä niin lepsua vaikka tietenkään ei niin rankkaa ku yläasteella vaan aika rentoa sekin, ku niillä on erikseen yto-jaksot eli niil ei viel ees oo niitä. Mun kaverilla on myös pitempään koulua, mutta en tiiä tarkalleen, kuinka pitkään. Ne kuitenkin pääsee välillä jopa tunnin etuajassa koulusta, joskus enemmänkin. Sit yks kaveri on kans lukiossa. Kahtena päivänä pääsee koulusta vähän kahen jälkeen ja se on niille tosi aikasin, koska muuten ne pääsee koulusta vasta joskus neljältä. Niil on koeviikot, kunnon oppiaineita ja ihan sika iso luokka täynnä häirikköpoikia. Lukiosta et kyllä kysynytkään, mutta sanoin siitä nyt kuitenkin vertauksen vuoksi. Eli meillä amis on ainaki tähän asti ollut rennompaa, ku yläaste, jopa ala-aste, mutta lukio taas on paljon rankempi, ku yläaste. Vähän ärsyttävää, kun ei oo semmosta koulua, joka olis jotain noitten väliltä, ku omasta mielestäni amis on liian rento, mutta lukio aivan liian rankka. Ainiin ja lisään tähän loppuun vielä, että amiksessa ei siis tosiaan mitään kokeita oo vaan jopa yto-aineista pitää tehdä näytöt, eli osaaminen näytetään tehtävillä yms. Omasta mielestäni se on ainakin paljon parempi, koska oon huono lukemaan kokeisiin, mutta kaikkiin tehtäviin aina panostan kunnolla ja saan niistä parempia arvosanoja, kuin kokeista. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Onko amiksessa opiskelu oikeasti niin rentoa kun yleensä sanotaan?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja