Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Onko mulla mahis päästä varasijalta yliopistoon?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 48349" data-attributes="member: 89"><p>Niinpä. Tommosta tilannetta kun on hankala selvittää, niin sitä ei millään tuu helposti unohtaa. :D</p><p></p><p>Ja siis tarkotitko sillä kansanopistossa olevilla "ikävillä tyypeillä" sitä, että kerroin täällä kyseisen paikan sijaitsevan kunnassa, jonka ihmisistä ei hyvää kerrota paljolti? Tietty kyl sieltä mukavii tyyppei voi löytyä, sillä ihmisiä tulee sinne varmasti ympäri Suomea. Sama juttu tietty tän mun yliopistoasian kanssa, mutta toisaalta kyllä se oman kunnan ympäristö voi muokata ihmistä suuntaan jos toiseen. Jos kunnan ihmiset on töykeitä, voi se lannistaa ihmistä ja tehdä hänestä itsestään töykeän. Samalla kunnassa, jossa ihmiset on avoimia ja ystävällisiä, voi ihminen muokkautua puolestaan heidän normien mukaisesti. Meillä lukiossa psykan ope sanoikin, että Amerikassa opiskellut suomalainen muuttuu helposti ulospäinsuuntautuneemmaksi, koska Amerikassa sellainen luonnenpiirre on hyvin tavanomaista.</p><p></p><p>Ja siis tää "kunta", missä kansanopisto on, on alunperin erään kunnan pikkukylä, joka puolestaan yhdistyi toisen ison kunnan kanssa 12 vuotta sitten. Tää iso kunta on siis tunnettu mm. töykeistä ihmisistä, joten en tiiä, koskeeko tää töykeys myös kansanopistoalueen ihmisiä. Tietty tää alue ja itse kunnan varsinainen alue ovat lähellä keskenään, joten kulttuuri niissä voi olla hyvin samanlaiset.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 48349, member: 89"] Niinpä. Tommosta tilannetta kun on hankala selvittää, niin sitä ei millään tuu helposti unohtaa. :D Ja siis tarkotitko sillä kansanopistossa olevilla "ikävillä tyypeillä" sitä, että kerroin täällä kyseisen paikan sijaitsevan kunnassa, jonka ihmisistä ei hyvää kerrota paljolti? Tietty kyl sieltä mukavii tyyppei voi löytyä, sillä ihmisiä tulee sinne varmasti ympäri Suomea. Sama juttu tietty tän mun yliopistoasian kanssa, mutta toisaalta kyllä se oman kunnan ympäristö voi muokata ihmistä suuntaan jos toiseen. Jos kunnan ihmiset on töykeitä, voi se lannistaa ihmistä ja tehdä hänestä itsestään töykeän. Samalla kunnassa, jossa ihmiset on avoimia ja ystävällisiä, voi ihminen muokkautua puolestaan heidän normien mukaisesti. Meillä lukiossa psykan ope sanoikin, että Amerikassa opiskellut suomalainen muuttuu helposti ulospäinsuuntautuneemmaksi, koska Amerikassa sellainen luonnenpiirre on hyvin tavanomaista. Ja siis tää "kunta", missä kansanopisto on, on alunperin erään kunnan pikkukylä, joka puolestaan yhdistyi toisen ison kunnan kanssa 12 vuotta sitten. Tää iso kunta on siis tunnettu mm. töykeistä ihmisistä, joten en tiiä, koskeeko tää töykeys myös kansanopistoalueen ihmisiä. Tietty tää alue ja itse kunnan varsinainen alue ovat lähellä keskenään, joten kulttuuri niissä voi olla hyvin samanlaiset. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Onko mulla mahis päästä varasijalta yliopistoon?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja