Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Onko teillä mitään lempirakennuksia tai -arkkitehteja?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="rätvänä" data-source="post: 115073" data-attributes="member: 260"><p>Onneksi! Multa on mennyt toi ihan ohi, mutta valkoinen ois kyllä ollut tragedia.</p><p></p><p>"Valoisa :)" värimaailma voitaisiin mun puolestani kieltää muutenkin (no joo, ymmärrän tietty kirkollisessa kontekstissa että kirkkaus jne. mutta silti), en tajua että miten sitä perustellaan jollain "avaruudella" tai "raikkaudella" kun mulle tulee vaan ummehtunut, tasapäistävä ja luovuttanut laitosvaikutelma. Alttaritaulut, mosaiikit ja lasimaalaukset mua kyllä tosin kiinnostavat aina, riippumatta siitä ovatko ne muinaisia vai Kemin tyyliin 80-luvulla tehtyjä.</p><p></p><p>Jos puhutaan khuuleista kirkoista Lounais-Lapissa niin Tervolan kirkkokin on maalattu (kai? joskus) vastikään (sentään oranssista punaisehkoksi eikä valkoiseksi). Toi on musta kiinnostava rakennus siksikin, että kukaan ei oikein tiedä miksi siitä tuli Lapin suurin, vaikka jotain virhettä suunnitelmissa onkin epämääräisesti veikkailtu. Wanha kirkko on kuuluisa ikänsä takia ja sinänsä taide- ja historiamielessä viehättävä, mut se uusi kirkko ei jotenkin saa tarpeeksi huomiota siinä rinnalla, vaikka toimii koko kylän kasvoina. Vähän sama juttu Keminmaassa, tuntuu välillä että kaikki tietävät vaan vanhan kirkon ja sen muumion (no joo ei sillä, kaunis ja arvokashan sekin on - siis kirkko, ei muumio, vaikka jälkimmäinenkin toki!), vaikka uusi kirkko on ENGELIN piirtämä ja helvetin olennainen osa 1800-luvun arkkitehtuurista historiaa. Tai sit tää on vaan mun oma vaikutelmani asiasta :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rätvänä, post: 115073, member: 260"] Onneksi! Multa on mennyt toi ihan ohi, mutta valkoinen ois kyllä ollut tragedia. "Valoisa :)" värimaailma voitaisiin mun puolestani kieltää muutenkin (no joo, ymmärrän tietty kirkollisessa kontekstissa että kirkkaus jne. mutta silti), en tajua että miten sitä perustellaan jollain "avaruudella" tai "raikkaudella" kun mulle tulee vaan ummehtunut, tasapäistävä ja luovuttanut laitosvaikutelma. Alttaritaulut, mosaiikit ja lasimaalaukset mua kyllä tosin kiinnostavat aina, riippumatta siitä ovatko ne muinaisia vai Kemin tyyliin 80-luvulla tehtyjä. Jos puhutaan khuuleista kirkoista Lounais-Lapissa niin Tervolan kirkkokin on maalattu (kai? joskus) vastikään (sentään oranssista punaisehkoksi eikä valkoiseksi). Toi on musta kiinnostava rakennus siksikin, että kukaan ei oikein tiedä miksi siitä tuli Lapin suurin, vaikka jotain virhettä suunnitelmissa onkin epämääräisesti veikkailtu. Wanha kirkko on kuuluisa ikänsä takia ja sinänsä taide- ja historiamielessä viehättävä, mut se uusi kirkko ei jotenkin saa tarpeeksi huomiota siinä rinnalla, vaikka toimii koko kylän kasvoina. Vähän sama juttu Keminmaassa, tuntuu välillä että kaikki tietävät vaan vanhan kirkon ja sen muumion (no joo ei sillä, kaunis ja arvokashan sekin on - siis kirkko, ei muumio, vaikka jälkimmäinenkin toki!), vaikka uusi kirkko on ENGELIN piirtämä ja helvetin olennainen osa 1800-luvun arkkitehtuurista historiaa. Tai sit tää on vaan mun oma vaikutelmani asiasta :D [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Onko teillä mitään lempirakennuksia tai -arkkitehteja?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja