Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Onko toiseen paikkakuntaan muuttaminen tehnyt teille hyvää?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Lalamon" data-source="post: 15934" data-attributes="member: 89"><p>Juu, itekin toivon, että mulla menis asiat paremmin toisella paikkakunnalla. <3 Meidän koululla on joskus ollut pitkään ns. tyhmien opiskelijoiden koulun maine. Onhan se sitä nykyään osittain, mutta ainakin meidän koulussa sanotaan meidän koulussa olevan suvaitsevainen ilmapiiri ja että moni opiskelija vaihtaa meidän kouluun sen takii. Kyl toi suvaitsevainen ilmapiiri näkyy siinä, että meidän koulussa on ihmisiä laidasta laitaan: peruslinjan jonnejen seassa on erityislinjojen friikkejä, mutta omien kokemusten perusteella se ei täysin tarkoita sitä, etteikö muita erilaisuuden perusteella suvaittaisi. Itse en ole saanut autismikirjolaisena hyväksyntää luokassani ja entisiltä lukiokavereiltani, vaikka he diagnoosini tieätävät. </p><p></p><p>Tää suvaitsevaisen ilmapiirin maine voi tietenkin vaikuttaa siihen, otetaanko kiusaamistilanteet koulussa tosissaan. Meidän luokkaa on usein kehuttu hyväksi luokaksi. Kylhän se sitä osittain on: mun luokkalaiset usein antavat työrauhan tiedeaineiden (siis ei-taideaineet, en muista nyt sen nimee xD) oppitunneilla, ja tyypit tulee toimeen keskenään. Oonhan mä tos toimeentulojutussa kuitenkin poikkeus. Tää on yks syy, miks en oo kehdannut mun ryhmänohjaajalle kertoa asiasta. Hän kyl sanoi mulle kuullessaan mun olleen kiusattu yläasteella, et mun pitäis kertoo, jos mua kiusataan lukiossa. Hän ei välttämättä voisi kuvitella luokkansa kiusaavan muita, eikä mun luokkalaiset hyvän luokan oppilaina myöntäis kiusaavansa tai tehneensä jotain väärin, joteb saisin vaan kaikki syyt niskoilleni.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lalamon, post: 15934, member: 89"] Juu, itekin toivon, että mulla menis asiat paremmin toisella paikkakunnalla. <3 Meidän koululla on joskus ollut pitkään ns. tyhmien opiskelijoiden koulun maine. Onhan se sitä nykyään osittain, mutta ainakin meidän koulussa sanotaan meidän koulussa olevan suvaitsevainen ilmapiiri ja että moni opiskelija vaihtaa meidän kouluun sen takii. Kyl toi suvaitsevainen ilmapiiri näkyy siinä, että meidän koulussa on ihmisiä laidasta laitaan: peruslinjan jonnejen seassa on erityislinjojen friikkejä, mutta omien kokemusten perusteella se ei täysin tarkoita sitä, etteikö muita erilaisuuden perusteella suvaittaisi. Itse en ole saanut autismikirjolaisena hyväksyntää luokassani ja entisiltä lukiokavereiltani, vaikka he diagnoosini tieätävät. Tää suvaitsevaisen ilmapiirin maine voi tietenkin vaikuttaa siihen, otetaanko kiusaamistilanteet koulussa tosissaan. Meidän luokkaa on usein kehuttu hyväksi luokaksi. Kylhän se sitä osittain on: mun luokkalaiset usein antavat työrauhan tiedeaineiden (siis ei-taideaineet, en muista nyt sen nimee xD) oppitunneilla, ja tyypit tulee toimeen keskenään. Oonhan mä tos toimeentulojutussa kuitenkin poikkeus. Tää on yks syy, miks en oo kehdannut mun ryhmänohjaajalle kertoa asiasta. Hän kyl sanoi mulle kuullessaan mun olleen kiusattu yläasteella, et mun pitäis kertoo, jos mua kiusataan lukiossa. Hän ei välttämättä voisi kuvitella luokkansa kiusaavan muita, eikä mun luokkalaiset hyvän luokan oppilaina myöntäis kiusaavansa tai tehneensä jotain väärin, joteb saisin vaan kaikki syyt niskoilleni. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Onko toiseen paikkakuntaan muuttaminen tehnyt teille hyvää?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja