osa 4 niin tylsää että arvostelen: jäätelöt

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
tässä arvostelen vegaanisia jäätelöitä! lopuksi listaan top 5.


Pingviini vanilja kaurajäätelö 1L
2.5/5 ihan hyvä perus vaniljajäätelö, maku aika mieto.

Ingman kauraisa toffeekimara 1L
3.5/5 kiva kun nää isot aika halpoja verrattuna muihin, ei eka valinta, mutta hyvin uppoaa.

Ingman kauraisa mustikkaherkku 1L
5/5 jokkii tässä vaan on, niiiin hyvä mustikkakastike tässä, varmaan voisin syyä koko paketin.

Oatly vanilja
4.5/5 paras vaniljajäätelö, maistuu oikeesti vaniljalta, kuohkeeta.

Oatly suklaa
3.5/5 ei lemppari suklaajäätelö, jos yhtä toista* ei ois, niin tälle antasin paremman arvosanan.

Oatly suklaa fudge
3/5 tää ei oo se toinen :D ei pystyis kauheesti syömään, ku tosi tosi suklainen.

Oatly mansikka
4/5 tykkään mansikkajäätelöstä. ei liian esanssinen, mut ei hyvin luonnollinenkaan.

Härtelö suklaa
5/5 tää ON se toinen*, paras suklaajäätelö, maistuu hitusen mutakakulta.

Härtelö minttu
3/5 en muista kauheesti makua.. muistaakseni kyllä hyvä.

Naturli' suolainen kinuski ja paahdetut mantelit
4.5/5 kunnolla suolasta kinuskia! suosittelen.

Icedream salt karamell
1.5/5 pettymys :( ei maistu suola eikä kinuski.. pohja jäätelö on ihan hyvvää ja TODELLA pehmeetä.

3 kaverin suklaa & pähkinäkinuski
5/5 ehottomasti top 5. paljon kinuskia ja pähkinöitä ja makua!

3 kaverin lakritsi & vadelma
3.5/5 kumpikin maistuu ja maistuu hyvälle, salmiakki ei peitä vattua.

3 kaverin marjat & karamellikeksi
5/5 tätä ei kai saa ennää :((( rakastin tätä, marjojen ja karamellikeksin sekotelma sopi mainiosti yhteen.. nam...

3 kaverin minttu & marjat
1.5/5 ei ollu mulle, toisaalta raikas ja varmaan joku tykkää. minttu ja marja ei omassa suussa soinnu.

3 kaverin pistaasi
3/5 ainoo pistaasijäätelö, jota oon maistanu nii vaikee verrata mihinkään. kummiskii tykkäsin ja söisin mielellään uuestaan.

Choice vanilja-suklaa
3/5 jäätelö, suklaapäällyste, suklainen sisus ja vohveli varsinkin kaikki tosi hyviä, mutta vanilija on vanilija.

Choice toffee
3/5 tääkin hyvä, mutta ei nouse lemppareihin.

Choice mansikka
3/5 keskiverto. kuvittelisin syöväni jossain kaverisynttäreillä ala-asteella jonku puoltutun luona. söisin jos mansikkaa suklaapäällysteellä haluisin.

Choice päärynä
4.5/5 mahtava keksintö??? päärynä aina ollu lähellä sydäntä, joten rakastan. jotenki tullee mieleen nuuskamuikkunen??


Top 5
1. 3 kaverin marja & karamellikeksi
2. Ingman mustikkaherkku
3. Choice päärynä
4. Härtelö suklaa
5. 3 kaverin suklaa & pähkinäkinuski
 
Viimeksi muokattu:

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
738
Mistä näitä oikein saa? Maitoallergikkona ostan vegejäätelöitä, mut ainakin täällä päin on tosi huono valikoima (ja saakelin kalliita!!). Pingviini vanilja, Oatlyn suklaa ja vanilja ja jotain 3 kaverin jäätelöitä (lakritsi-vadelma ja suklaa-pähkinäkinuski) oon löytänyt, mut suurin osa noista oli mulle ihan vieraita xD
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
Mistä näitä oikein saa? Maitoallergikkona ostan vegejäätelöitä, mut ainakin täällä päin on tosi huono valikoima (ja saakelin kalliita!!). Pingviini vanilja, Oatlyn suklaa ja vanilja ja jotain 3 kaverin jäätelöitä (lakritsi-vadelma ja suklaa-pähkinäkinuski) oon löytänyt, mut suurin osa noista oli mulle ihan vieraita xD
no joo, hintaahan näillä on. oatlylla on puolta halvempia verrattuna moniin muihin, ja tosiaan nuo litran paketit on kaikista halvin vaihtoehto.
saatavuus vaihtelee hurjasti kaupasta kauppaan, härtelöä ja choicea harvemmin näkkee. ylleensä isolla kaupalla käyessä nappaan näitä mukkaani, kun paikalliselta tumppukylältä saa vain muutamaa. paras mahollisuus löytää on isoimman lähimmän paikkakunnan isoin kauppa ja tuuri.. en tiiä missä asut, nii en tiiä miten sieltä löytää :D
 
Ylös Pohja