Musiikki Poikkihuilu

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Tuli tossa yks päivä ajatus poikkihuilunsoiton alottamisesta. Oon joskus vuosia sitten haaveillukin siitä vaikka tietysti aion myös edelleen hankkia sellon, se on kuitenkin pitkään ollu haaveena kun viulu ei ollukaan sopiva. En oikeestaan edes tiiä mistä ajatus huiluun tuli taas näin yhtäkkiä mut etittyäni vähän tietoo, löytyki yllättäviä positiivisia puolia jotka vois olla soittamisen ilon lisäks myös mun terveydelle hyviä. Oon lapsesta asti hengittäny väärin, jonka vuoksi hengästyn helposti puhuessa ja jonka takia (oletan siis) helposti änkytän kun en osaa hengittää oikein. En tiiä jäikö mun keuhkoihi joku häikkä kun lapsena sain kerran pahan allergisen reaktion ja toinen mun keuhkoista meni tukkoon ja sitä sit availtiin sairaalas erilaisten hengityslaitteiden avulla. Niin tuli vain tuo huilu mieleen, josko siitä olisi jotain hyötyä mun hengityksen parantamises ja tietysti muutenki esim. ryhti ja koordinaatio pysyis hyvänä. Mut lähinnä ajattelin että olisko ihan tyhmä ajatus poikkihuilusta vähän kuin hengitysterapiana? :unsure: (ei sillä että täällä lääkäreitä välttämättä olis mut jos jotain ajatusta olis huilisteilla ja teillä muillakin asiaa koskien :D)
Tiedän että poikkihuilu on kallis soitin, niin on sellokin ja ilomielin maksankin soittimesta koska oon aina haaveillut soittavani jotakin eli raha ei niinkään ole este :) tällä hetkellä nykynen asunto on kylläkin esteenä kun on niin surkee äänieristys, mut jos joku päivä :D
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
poikkihuilua en ole soittanut, mutta selloa voin ihan omasta kokemuksesta suositella, vaikkei se niin hengitysterapiana toimikaan. itse siis opiskelen selloa ja ylipäätään musiikkia ihan ammatiksi ja voin sanoa, että aivan ihana, vähintään kokeilemisen arvoinen soitin!
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
poikkihuilua en ole soittanut, mutta selloa voin ihan omasta kokemuksesta suositella, vaikkei se niin hengitysterapiana toimikaan. itse siis opiskelen selloa ja ylipäätään musiikkia ihan ammatiksi ja voin sanoa, että aivan ihana, vähintään kokeilemisen arvoinen soitin!
Sello on todella ihana! Tykästyin siihen heti kun pääsin sitä kokeilemaan musiikkiliikkeessä enkä malta oottaa että saan joskus hankittua sen :) Oon aina tykänny jousisoittimista ja päädyin selloon kun viulu osottautuki itelle huonoks soittimeks (en saa pideltyä viulua ollenkaan mukavasti, ranne ei taivu mulla niin että saisin sormet kielille, syytän myös lyhyitä sormia ja lyhyttä kaulaa)
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Itse olen soittanut moooonia vuosia viulua, jonka sittemmin vaihdoin alttoviuluun. Sellosta en osaa muuta sanoa, kuin että mielestäni ihan todella ihana soitin!!
Lisäksi soitan pianoa ja saksofonia, ja puhallinsoittimet todellakin kehittävät puhallustekniikkaa.
Ymmärtääkseni poikkihuilu ei kuitenkaan ole yhtä raskas puhallettava kuin esimerkiksi saksofoni, joten se ei välttämättä olisi yhtä rasittava (?, saa korjata joku asiasta enemmänkin tietävä)
Kuitenkin mielipiteeni molemmista soittimista on että ne ovat aivan ihania! :3
 
Ylös Pohja