Urheilu Potkulautaileminen

Liittynyt
12.5.2021
Viestejä
97
Reaktioarvo
91
Harrastaaks tääl kukaan muu potkulautailemista? Siis joko temppujen tekemistä tai sit ihan vaan pisteesta A pisteeseen B rullailemista? Millasia potkulautoja teil on? :)

Ite omistan Stiga Route 200S:n ja se on ollu kyl musta kiva tälleen ensimmäiseks potkulaudaks. Tosiaan ihan vaan rullailemiseen sitä käytän, temppuja tommosella laudalla ei varmaan oikeen voi ees tehä. Kävin eilen rullailemas sil jonku 4km ja olin yllättyny siitä et missään vaihees ei tullu semmost oloa et pakko pysähtyy hetkeks lepäämään. Aikasemmin ku oon potkistellu nii se tuntu hirveen raskaalta ja mietin et tuleekohan sitä käytettyy hirveesti sen takia.. Koska laiska. :D

Mut aattelin et tol on varmaan ihana mennä kesällä ympäri kaupunkia. Tai siis ihan vaan rullailla ja nauttia maisemista ja ilmasta ja sen semmosta. Halusin joskus opetella lautailemaan cruiserilla mut se tuntu aina liian epävarmalta ja epäturvalliselta niin toi potkulauta on ollu hyvä kompromissi. Odotan et tulee kunnol kesä ja et pääsee kesäsissä maisemissa potkistelemaan... :')
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
784
Reaktioarvo
752
Tuo kuulostaa kivalta! Mulla ei ole potkulautaa, mutta olisihan se äärettömän siistiä, jos olisi. Pitääkö sillä kulkea vaan asfaltilla? Pystyykö hiekkatiellä?
 
Liittynyt
12.5.2021
Viestejä
97
Reaktioarvo
91
Tuo kuulostaa kivalta! Mulla ei ole potkulautaa, mutta olisihan se äärettömän siistiä, jos olisi. Pitääkö sillä kulkea vaan asfaltilla? Pystyykö hiekkatiellä?
Sanoisin et melkeinpä asfaltilla vaan. Ihan vaan jo sikski ettei laakereihin mee hiekkaa ja lauta ala hidastumaan ku ei pyörät pyöri enää kunnolla. Mut myös sen lisäks et jos se maasto mil kulkee on tosi epätasasta (esim. tosi huonos kunnossa oleva alfattiki) nii sitä on tosi raskasta polkee.. D:

Sit jos potkulaudan haluu hankkii nii kannattaa hankkii semmonen isopyöränen (esim. just et pyörän halkasija on 20cm) eikä mitään semmosii pikkupyöräsii temppupotkulautoi (jos ei haluu just nimenomaan temppuilua varten). Koska mitä isommat pyörät nii sitä vähemmän ne tökkää jokaseen pieneen halkeemaan tiessä ja kiveen jne. ja pienempi riski et lauta tökkää sillee et sen päältä lentää ja tosiaan ne ei myöskään hidasta sit vauhtia niin paljoo ja tee siitä polkemisesta super raskasta.

Pyörien koon lisäks kandee harkita et miten sitä tankoa saa säädettyä. Sen korkeuden pitäs olla semmonen et se tanko osuu muistaakseni itellään lantion ja navan väliin. Muit ominaisuuksii mitä saattaa haluta miettii on et saako sen laudan taitettua esim. bussia varten (useimmat mun mielestä saa miinus noi temppupotkulaudat) ja et onks siin jousitusta tai käsijarrua (ja jos haluu käsijarrullisen nii kannattaa kattoo et se jarru menee takapyöriin ettei sit käy sitä et etupyörä stoppaa ja lentää laudan päältä).

Lidlis on täl hetkel myynnis tommonen potkulauta 60€ mis on jousitus. Mut toi stigan potkulauta minkä linkkasin alotusviestis on myös ollu ainaki mun käyttöön tosi hyvä. Siin mun ei semmost tosiaan oo ja en oo ihan varma et kuinka kiva juttu se siin laudassa loppujen lopuks olis. Oon tol takana oleval jarrullaki pärjänny mut tiiän et niis on se riski et ajan mittaa se juttu mitä painetaan nii usein katkee... Kovis vauheis yleensä jarrutan mieluummin painamalla toista kantapäätä maahan mikä kuluttaa kyllä kengänpohjat tosi äkkiä....
 
Ylös Pohja