Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Projekti: paremmaksi ihmiseksi
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Hydrangea" data-source="post: 223977" data-attributes="member: 1766"><p>Harrastan kaunokirjallisuutta ja mulla on tällä hetkellä kesken Tove Janssonin Kesäkirja, John Ajvide Lindqvistin Ihmissatama, Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen sekä Bram Stokerin Draculan vieras ja muita kertomuksia. :--D Mutta olen samaa mieltä kirjoittamastasi, lukeminen on todella mieltä avartavaa ja ihmisten pitäisi tehdä sitä enemmän. </p><p></p><p>Self helpistä tosin olen eri mieltä, koska itse olen saanut siitä valtavasti apua varsinkin elämänhallinnan kanssa muun avun ohella. Toki sen lukeminen pelkästään ei riitä ihmisen ongelmia korjaamaan, vaan vaatii ihan oikeita toimia voinnin kohentamiseksi sekä sen, että kykenee reflektoimaan omaa elämäänsä ja ajatuksiansa. Itselläni on pitkä historia mielenterveysongelmien kanssa, mutta nyt viimeisen vuoden ajan olen kokenut eläväni vihdoin suhteellisen normaalia elämää mieleni osalta. <3 Aika perusasioista se mielen hyvinvointi lopulta koostuu: itsensä hyväksymisestä, terveistä elämäntavoista, laadukkaista sosiaalisista suhteista ja tunteesta, että elämä on merkityksellistä. Ja turvallisesta ympäristöstä, epäterve kasvuympäristö ja väkivaltainen parisuhde aikuisiällä minunkin pahoinvointiani ylläpitivät.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hydrangea, post: 223977, member: 1766"] Harrastan kaunokirjallisuutta ja mulla on tällä hetkellä kesken Tove Janssonin Kesäkirja, John Ajvide Lindqvistin Ihmissatama, Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen sekä Bram Stokerin Draculan vieras ja muita kertomuksia. :--D Mutta olen samaa mieltä kirjoittamastasi, lukeminen on todella mieltä avartavaa ja ihmisten pitäisi tehdä sitä enemmän. Self helpistä tosin olen eri mieltä, koska itse olen saanut siitä valtavasti apua varsinkin elämänhallinnan kanssa muun avun ohella. Toki sen lukeminen pelkästään ei riitä ihmisen ongelmia korjaamaan, vaan vaatii ihan oikeita toimia voinnin kohentamiseksi sekä sen, että kykenee reflektoimaan omaa elämäänsä ja ajatuksiansa. Itselläni on pitkä historia mielenterveysongelmien kanssa, mutta nyt viimeisen vuoden ajan olen kokenut eläväni vihdoin suhteellisen normaalia elämää mieleni osalta. <3 Aika perusasioista se mielen hyvinvointi lopulta koostuu: itsensä hyväksymisestä, terveistä elämäntavoista, laadukkaista sosiaalisista suhteista ja tunteesta, että elämä on merkityksellistä. Ja turvallisesta ympäristöstä, epäterve kasvuympäristö ja väkivaltainen parisuhde aikuisiällä minunkin pahoinvointiani ylläpitivät. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Projekti: paremmaksi ihmiseksi
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja