Syvälliset sain paniikkikohtauksen isäpuoleni takia

Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
12
Reaktioarvo
15
Joka viikonloppu isäpuoleni ja äitini juo, ja heillä on siis tapana riidellä ihan helvetin kovaa samalla kun mä oon ahdistuneena kuuntelemassa omassa huoneessani. Pikkuveljeni on yleensä nukkumassa eikä herää riitelyyn jollain ihmeellä.

Viime perjantaina oli ehkä pahin riita ikinä, enkä saa sitä pois mun mielestä.

Olin vahtimassa pikkuveljeäni (7v) ja koiraa sillä välin kun isäpuoli ja mutsi oli saunassa. Rikoin vahingossa nimikyltin joka oli kiinni pikkuveljen huoneen ovessa, joten tehtiin uusi käyttämällä isäpuoleni konetta. Se oli siis ns "tulostuslaite" paitsi että se oli paljon pienempi ja helpompi käyttää. Me ei tiedetty ettei sitä saisi käyttää, joten kiinnitettiin se pikkuveljeni oveen.

Muutaman tunnin jälkeen he saapu humalaisena kotiin silllä välin kun pikkuveljeni oli nukkumassa. Olin omassa huoneessani koiran kanssa, kun isäpuoleni ryntäsi huoneeseeni kysyen että käytettiinkö hänen konetta ja vastasin että joo. Noin puolen tunnin kuluttua kuulin hirveetä huutoa olohuoneesta. Isäpuoleni siis huuteli kuinka paskasti meidät oltiin kasvatettu samalla kun äiti koitti puolustaa meitä.

Taas muutaman tunnin kuluttua huuto alkaa taas kun isäpuoli sanoo äidilleni että turpa kiinni ainakin kymmenisen kertaa. Isäpuoleni taas ryntäsi huoneeseeni ja sanoi "Tuu kertomaan sun äidilles turpa kiinni"

"En tuu. Tää ei kuulu mulle mitenkään joten jätä mut pois teidän jutuista" vastasin mä takas. Tiedän ettei varmaan ois kannattanu sanoo mitään takasin koska hän saattaa tulla vielä vihasemmaks, mutten voinu sille mitään.

Isäpuoleni huusi mulle et "häivy vittuun mun talosta" uudelleen ja uudelleen. Aloin saamaan paniikkikohtauksen koska se oli niin hiton ahdistavaa. Kädet vapisi, sydän tykytti ja heti kun hän lähti purskahdin itkuun.

Heti seuraavana päivänä en sanonu hälle mitään ja olin huoneessani koko päivän. En syönyt koska en halunnu olla samassa huoneessa kun hän. Heti sunnuntaina lähdin veljeni kämppään joka on armeijassa, joten sain luvan oleskella siellä perjantaihin asti. Sen jälkeen menen viikoks isälleni jonka jälkeen pitää mennä takasin äidille.

Oon kärsinyt masennuksesta 10-vuotiaasta asti koulukiusaamisen takia, ja olin itseasiassa ihan hyvässä kunnossa pari viikkoa ennen ku koko paska tapahtui. Oon hyvissä väleissä äitini kanssa, mut hän on niin rakastanu isäpuoleeni nähdäkseen kuinka paska tyyppi hän oikeasti on. Aina tulee huutoa pienistä jutuista ja on muutenkin ihan helvetin lapsellinen.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Hui kuulostaa kauhealta D:

Voisiks vielä koittaa kertoa sun äitille nimenomaan siitä kuin pahalta SUSTA tuntuu tuo riitely ja huutaminen? Jos se ymmärtäis paremmin. Tai en tiiä.

Onko sun pakko mennä äitille jokatoinen viikko vai saaks valita? Taisiis voisiks yksinkertasesti jättää äitiviikot välistä?
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Minkä ikäinen olet? Toi ei ole millään tasolla hyväksyttävää saati normaalia. Jos oot alaikäinen niin kertosin tuosta jollekin aikuiselle, varsinkin kun sulla on pikkuveli. Se ansaitsee turvallisen lapsuuden ihan niinkun sinäkin. Sun isäpuoli ei näköjään pysty sitä tarjoamaan.

Veikkaan että isäpuolesi on aika manipuloiva tapaus joka pitää koko perheen varpaillaan. Tuollaisesta käytöksestä ei ole pitkä matka fyysiseen väkivaltaan.
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
12
Reaktioarvo
15
Minkä ikäinen olet? Toi ei ole millään tasolla hyväksyttävää saati normaalia. Jos oot alaikäinen niin kertosin tuosta jollekin aikuiselle, varsinkin kun sulla on pikkuveli. Se ansaitsee turvallisen lapsuuden ihan niinkun sinäkin. Sun isäpuoli ei näköjään pysty sitä tarjoamaan.

Veikkaan että isäpuolesi on aika manipuloiva tapaus joka pitää koko perheen varpaillaan. Tuollaisesta käytöksestä ei ole pitkä matka fyysiseen väkivaltaan.
elokuussa täytän 16 (: en siis todellakaan tiedä kenelle tästä kertoa, enkä usko että ketään kiinnostaa sillä kaikilla on omat ongelmansa. Sossut on aina välillä ollut perässä, mut just silloin kämppä on siivottu ja laitettu täydelliseksi, molemmat aikuisista on kuivina ja ne tapaamiset loppuu siihen. Mut myös aina häädetään talosta kun sossut vierailee etten vaan sano mitään mikä vois heidän maineensa pilata.

Nyt tilanne on ihan okei, sillä molemmat sai töitä ja ovat poissa kotoa paljon. En tosiaan vieläkään halua olla hänen ympärillään ja vihaan joka kerta kun hän tulee kotiin töistä. Äitini sanoi että hän pyytäis anteeks, mut koskaan ei mitään kuulunu ja siitä ei koskaan oo puhuttu enää.
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
12
Reaktioarvo
15
Hui kuulostaa kauhealta D:

Voisiks vielä koittaa kertoa sun äitille nimenomaan siitä kuin pahalta SUSTA tuntuu tuo riitely ja huutaminen? Jos se ymmärtäis paremmin. Tai en tiiä.

Onko sun pakko mennä äitille jokatoinen viikko vai saaks valita? Taisiis voisiks yksinkertasesti jättää äitiviikot välistä?
En valitettavasti voi valita :/ On sovittu että oon viikon isälläni ja sit viikon äidilläni, eikä mulle anneta oikein valintaa siihen. Meidän perheessä ei oikein tunteista puhuta tai näytetä (muutama hali synttäreinä joo) enkä tosiaan usko että se muuttuisi mihinkään
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
En valitettavasti voi valita :/ On sovittu että oon viikon isälläni ja sit viikon äidilläni, eikä mulle anneta oikein valintaa siihen. Meidän perheessä ei oikein tunteista puhuta tai näytetä (muutama hali synttäreinä joo) enkä tosiaan usko että se muuttuisi mihinkään
Inhottava tilanne sitten D:
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
En valitettavasti voi valita :/ On sovittu että oon viikon isälläni ja sit viikon äidilläni, eikä mulle anneta oikein valintaa siihen. Meidän perheessä ei oikein tunteista puhuta tai näytetä (muutama hali synttäreinä joo) enkä tosiaan usko että se muuttuisi mihinkään
Yli 12v lasta kuuluu kuunnella tässä asiassa, esim. Kouluterkkarin avulla voisit saada otettua yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja ilmaista heille oman mielipiteesi asiasta jos äitisi estää sinua vaikuttamasta asiaan.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
kenenkään ei pidä joutua elään tommosessa ympäristössä, oon pahoillani sun ja sun veljen puolesta. suosittelen ottaan yhteyttä esim. kouluterkkaan tai psykologiin, tai mikäli heihin ei kesällä saa yhteyttä niin on esim. mieli ry jota kautta voi saada tukee. lasu-ilmotus vaikuttaa myös täysin pätevältä täs tilantees

ite elin henkisesti ja sosiaalisesti väkivaltasessa perheessä, nyt oon päässy muuttaan omilleni. vanhempien harjottama manipulaatio ei tuu omalla kohalla ikinä loppumaan ja kuulostaa siltä, että ainakaan sun isäpuoli ei tuu muuttamaan käytöstään. kannattaa siis henkisesti varautuu siihen, että toi tilanne/sun välit joidenki ihmisten kaa ei tuu meneen paremmaks
 
Ylös Pohja