Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
"Sametti katuu sukupuolenkorjausta"
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="irwikissa" data-source="post: 134187" data-attributes="member: 56"><p>Okei kiitos tää vähän selvensi.</p><p>Toi ei tietty oo hyvä jos siitä tulee nyt se esimerkki miksi trans-sukupuolisilta pitäisi viedä mahdollisuus korjata sukupuolensa.</p><p>Toki myös mun mielestä on hyvä että asiaa tutkitaan ensin kunnolla ja siihen on hyvä kuulua joku esim psykologin haastattelu tms niinkuin kuuluu käytännössä kaikkiin muihinkin pään sisäisiin diagnooseihin (en tiedä mitä siihen nykyään vaaditaan)</p><p>Tietääkseni sitä ei kuitenkaan vielä täysin ymmärretä miksi jotkut syntyy väärän sukupuolen kehoon, niin tottakai tulee myös virheitä.</p><p>On ehkä hyvä että mitään peruuttamattomia päätöksiä ei saa alaikäisenä tehdä kun sinä aikana muutenkin hakee itseään vielä jokainen. Eikähän sitä edes vielä ole laillisesti kykenevä allekirjoittamaan itse edes parin kuukauden vuokrasopimusta, ikäraja on siis hyvä asia.</p><p>Mutta mitä täysi-ikäisiin tulee, he on laillisesti kykeneviä omiin päätöksiinsä ja tuossakin Sametti oli itse luultavimmin valinnan tehnyt vai kuinka?</p><p>Vähän sama kuin päättäisi hankkia silikoni tissit tai botoxia huuliinsa, tai vaikka laminaatit hampaisiinsa ja sen jälkeen syyttäisi muita tästä pysyvästä muutoksesta jota alkoikin katua jälkikäteen? Okei ei sama asia tietenkään, mutta nekin on ulkoisia muutoksia joita tietääkseni vain täysi-ikäinen saa tehdä?</p><p></p><p>Kai sitä nyt aikuisella ihmisellä on vastuu omista päätöksistään vai oliko Sametin tapauksessa jotain miksei hän olisi ollut kykenevä tekemään päätöstä?</p><p></p><p></p><p>Ainiin ja siis en tunne tapausta enkä skpln-korjaus prosessia ja jos mulla on virheitä, ehdottomasti korjatkaa. Tarkoituksena ei ole hyökätä ketään vastaan tai vähätellä ketään, vaan mun mielipide on se että alaikäinen on syystäkin laillisesti suojeltava eikä täysivaltainen tekemään kaikkia suuria ja pysyviä päätöksiä. Ja täysi-ikäinen luetaan pääsääntöisesti kykeneväksi päätöksen tekoon ja siihen kuuluu myös vastuu ja niiden päätösten aiheuttamat seuraukset.</p><p></p><p></p><p>Ja tämän romaanin loppuun vielä se että samaistun tohon sun "en ole nainen vaan tyttö" ajatukseen. Se tuntuu vieraalta termillä mutta tyttö on ihan okei mulle. En haluaisi olla mies ja oon ihan okei sen kanssa mitä alakerrasta löytyy. Toki esim rinnat on mulle sellanen mistä en oikein tykkää että ne on noin isot ja näkyvät. Joskus aattelen asiaa enemmän, joskus vähemmän. Oon kyllä miettiny binderinkin hommaamista mutta en tiedä häiritseekö se mua niin paljoa. Joinain päivinä olisi kyllä kiva olla littanampi (xd) ja ei niin "naisellinen", vaikka cis-tyttö olenkin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="irwikissa, post: 134187, member: 56"] Okei kiitos tää vähän selvensi. Toi ei tietty oo hyvä jos siitä tulee nyt se esimerkki miksi trans-sukupuolisilta pitäisi viedä mahdollisuus korjata sukupuolensa. Toki myös mun mielestä on hyvä että asiaa tutkitaan ensin kunnolla ja siihen on hyvä kuulua joku esim psykologin haastattelu tms niinkuin kuuluu käytännössä kaikkiin muihinkin pään sisäisiin diagnooseihin (en tiedä mitä siihen nykyään vaaditaan) Tietääkseni sitä ei kuitenkaan vielä täysin ymmärretä miksi jotkut syntyy väärän sukupuolen kehoon, niin tottakai tulee myös virheitä. On ehkä hyvä että mitään peruuttamattomia päätöksiä ei saa alaikäisenä tehdä kun sinä aikana muutenkin hakee itseään vielä jokainen. Eikähän sitä edes vielä ole laillisesti kykenevä allekirjoittamaan itse edes parin kuukauden vuokrasopimusta, ikäraja on siis hyvä asia. Mutta mitä täysi-ikäisiin tulee, he on laillisesti kykeneviä omiin päätöksiinsä ja tuossakin Sametti oli itse luultavimmin valinnan tehnyt vai kuinka? Vähän sama kuin päättäisi hankkia silikoni tissit tai botoxia huuliinsa, tai vaikka laminaatit hampaisiinsa ja sen jälkeen syyttäisi muita tästä pysyvästä muutoksesta jota alkoikin katua jälkikäteen? Okei ei sama asia tietenkään, mutta nekin on ulkoisia muutoksia joita tietääkseni vain täysi-ikäinen saa tehdä? Kai sitä nyt aikuisella ihmisellä on vastuu omista päätöksistään vai oliko Sametin tapauksessa jotain miksei hän olisi ollut kykenevä tekemään päätöstä? Ainiin ja siis en tunne tapausta enkä skpln-korjaus prosessia ja jos mulla on virheitä, ehdottomasti korjatkaa. Tarkoituksena ei ole hyökätä ketään vastaan tai vähätellä ketään, vaan mun mielipide on se että alaikäinen on syystäkin laillisesti suojeltava eikä täysivaltainen tekemään kaikkia suuria ja pysyviä päätöksiä. Ja täysi-ikäinen luetaan pääsääntöisesti kykeneväksi päätöksen tekoon ja siihen kuuluu myös vastuu ja niiden päätösten aiheuttamat seuraukset. Ja tämän romaanin loppuun vielä se että samaistun tohon sun "en ole nainen vaan tyttö" ajatukseen. Se tuntuu vieraalta termillä mutta tyttö on ihan okei mulle. En haluaisi olla mies ja oon ihan okei sen kanssa mitä alakerrasta löytyy. Toki esim rinnat on mulle sellanen mistä en oikein tykkää että ne on noin isot ja näkyvät. Joskus aattelen asiaa enemmän, joskus vähemmän. Oon kyllä miettiny binderinkin hommaamista mutta en tiedä häiritseekö se mua niin paljoa. Joinain päivinä olisi kyllä kiva olla littanampi (xd) ja ei niin "naisellinen", vaikka cis-tyttö olenkin [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
"Sametti katuu sukupuolenkorjausta"
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja