Keho Soivatko korvanne kuormituksen takia?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
En ole ihan varma, onko tämä juuri sitä "klassista" korvien soimista vai pikemminkin sellaista ns. valkoista kohinaa eli aistikanavan itsensä aiheuttamaa aistimusta, joka taas voi liittyä ihan autismiinikin.

Oli kyse mistä hyvänsä, kutsun tässä yhteydessä kokemaani nyt korvien soimiseksi. Soiminen voimistuu aina kuormittuessani ja vaipuu taka-alalle, kun olen saanut levättyä, joten toimii kätevästi indikaattorina liian kuormituksen suhteen.

Tunnistaako joku muukin varaani omalla kohdallaan saman asian?
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mulla on samaa. Kun stressaannun tai ahdistun niin se alkaa. Juurikin sellaista kohinaa eikä tinnitusta. Kuulostaa hyvin tutulta! Minulla se myös helpottaa kun olen levännyt tai se päällimmäinen stressi on ohi. Se kohina tekee mut usein tosi ärtyisäksi et ihan oikeasti tekisi mieli vaan ravistaa se tunne ulos kehosta. Lähes mahdoton toimia.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulla tapahtuu vähän vastaavaa aina kun ärsykkeitä on liikaa ja alkaa ahdistamaan, jolloin tulee tuollaista kohinan/sirinän kaltaista melua joka peittää muuta hälyä alleen, mutta saa myös entistä sekavamman olon enkä sitten senkään vertaa pysty toimimaan, kun tuntuu että aivot ikään kuin "sulkee itsensä" enkä välttämättä reagoi jos joku vaikka kutsuu minua. En oikein tiedä mistä mahtaa johtua, mutta lievää aistiyliherkkyyttä mulla tosin on, joten ehkä sitten siitä tai ahdistuksesta tai niiden yhdistelmästä. Oon joskus myös poistunut vaan paikalta tämän takia jonnekin rauhoittumaan ja koulussa ravintolatyön kurssi oli helvetillinen, kun siellä tätä tapahtui harva se kerta D:
 
Ylös Pohja