Ammattikoulu Soveltuvuuskoe

Ammattikoulu, amis

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Hain siis maatalousalan perustutkintoon ja sain eilen viestin, että mut on kutsuttu soveltuvuuskokeeseen. Se järjestetään jossakin ryhmässä etänä teamsissa. Olin ite varautunut sellaiseen 30-60min. haastatteluun. En kolmen tunnin ryhmätehtäviin ja vielä teamsissa. Ainakin voin kirjottaa johonkin lapulle kaiken ylös, koska muuten varmaan stressantuneena unohtaisin kaiken. Millaisia tälläset soveltuvuuskokeet yleensä on, vai vaihteleeko ne paljonkin eri aloilla?
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Mäkään en osaa auttaa, niin tuun myös upittamaan kessua. Muista kans, että et monet ei ees aio valmistautuu tohon kokeeseen. Onnea!
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Mitä ihmettä?:unsure: Luulin myös että näihin on vaan joku pikku haastattelu. Saattaa ne kokeet kuitenkin olla aloittain erilaiset veikkaisin, koska eri taitoja tarvitaan eri asioissa.(Mulla on vaan tietoa korkeakoulujen testeistä että en ole ihan varma eroista) Kouluunhan mennään oppimaan niin tällaiset testit on vähän ristiriitaisia ainakin näissä perustutkinnoissa. Ei muuta kuin yrittää parhaansa.

Mihin kouluun olet hakenut? Näitä oppilaitoksia kun on aivan hirveä määrä. Kun minäkin ehkä haen jopa samalle alalle?
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mitä ihmettä?:unsure: Luulin myös että näihin on vaan joku pikku haastattelu. Saattaa ne kokeet kuitenkin olla aloittain erilaiset veikkaisin, koska eri taitoja tarvitaan eri asioissa.(Mulla on vaan tietoa korkeakoulujen testeistä että en ole ihan varma eroista) Kouluunhan mennään oppimaan niin tällaiset testit on vähän ristiriitaisia ainakin näissä perustutkinnoissa. Ei muuta kuin yrittää parhaansa.

Mihin kouluun olet hakenut? Näitä oppilaitoksia kun on aivan hirveä määrä. Kun minäkin ehkä haen jopa samalle alalle?
Mäkin vähän hämmästyin, kun kuulin kuinka paljon tälläsiä soveltuvuuskokeita on ja varsinkin siitä kuinka kauan ne voi kestää. Tollasista soveltuvuuskokeista tulee kyllä vähän paineita ja sitten jos ei jostain syystä "sovellukaan" alalle, niin itsevarmuus varmasti kärsii jonkinverran. Mullakin on vaan just ja just muutama ala joista oon edes vähän kiinnostunut, niin täytyy toivoa, että nyt pääsisi johonkin kivaan opiskelupaikkaan. Haen Ahlmannille ja myös pariin muuhun paikkaan, mutta vaan toisessa niistä oli n. 30min haastattelu, eli ei mikään soveltuvuuskoe varsinaisesti, tosin se paikka oli erityisamattioppilaitos, joten niissä varmaan on vähän eri käytännöt muutenkin.
 

Samankaltaisia keskusteluja

Ylös Pohja