Tää päivä on ollu ihan perseestä

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Reaktioarvo
6,563
Vanhemmat tapellut koko päivän.

Molemmat huutaa ja haukkuu toisiaan (iskä kaikista eniten) ja syyttelee toisiaan narsismista.
En halua olla kummankaan puolella koska noissa niitten tappelunaiheissa ei oo mittää järkeä. Tai siis meinaan et niistä vois helposti keskustella ku aikuset mut eihän nuo kaks osaa. Välillä tuntuu et täällä ei oo yhtään aikusta talossa.
Ensin pitävät hirveetä meteliä sitte mykkäkoulua ja ignooraavat toisensa ja sit pyytää toisiltaan anteeksi (ehti ne olla vähä aikaa hyvissä väleissä sovinnon jäläkee vaikka kyllä sen huomasi että varsinki äitiä suututti edelleen ku iskä oli haukkunu sitä aivan järkyttävästi) ja sit ne aloittaa taas.

Molemmat sanoo et ei saa haukkua mutta kummatki tekee sitä. Molemmat väittää et toisella ei oo järkeä päässä ja tuhlaa rahat turhuuteen. Molemmat väittää ettei niillä oo yhtään vapaa-aikaa (jaa a varmaan ois jos osaisivat sopia asioista kunnolla eikä aloittaa huutamista samantien).

Äitillä on tosi huono itsetunto, se on siitä mulle maininnu ja sen huomaa just noitten riitojen aikana. Iskän sanomiset ei siinä kyllä auta ollenkaan. (Haukkuu äitiä läskiksi ja oksettavaksi ja kusipääksi jne)
Eikä tosin auta sekään et äiti käskee iskää häipyä ja etsiä parempi vaimo ja muistuttelee tyyliin jostakin iskän yläaste– tai lukioaikasesta tyttöystävästä...
Ja iskän väitökset siitä et sen käytöksellä ei oo mittää vaikutusta meihin lapsiin on kyllä pelkkää hevonpaskaa. Kaikenlisäksi se jauhaa musta äitille paskaa aina silloin ku se luulee et mää en kuule (ennen puhu sillon ku tiesi että kuulin.) Oksettavaa käytöstä molemmilta.

Välillä mietin et miten ihimeessä ne ees vielä rakastaa toisiaan ja on naimisissa. Tai ainakin ne sanoo et ne rakastaa toisiaan mut ei tuo mun silimiin siltä vaikuta. Toki sillon ku ne ei riitele ne vaikuttaa ihan onnellisilta toistesa kanssa ollessa et en sit tiiä.

Mutta tosiaan, saa sitä miettiä miks mua ei tuolla muualla talossa juurikaan näy. Inhoan meteliä muutenki ja kovat äänet särähtää korviin ilkeästi. Parempi pysyä omassa huoneessa piilossa nii ei vahingossakaa joudu kenenkää huudon kohteeksi

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,563
Ainoa hyvä asia tässä on se et nää riidat on kummiski vähentyny tosi palijon. Muistan ku pari vuotta sitten se tappelu oli jokapäiväistä. Ja ne saatto kohdistua meihin lapsiin liianki usein. Mulla oli jatkuva turvaton olo. Että siinä mielessä parempi tilanne vaikka edelleen nuo riidan aiheet esim siitä kuka käy kaupassa on ihan naurettavaa ku molemmat on kotona nii sillon on ihan sama kumpi käy

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,563
On mulla silti vieläkin joku trauma siitä ku iskä on henkisesti ja fyysisesti sillon pahoinpidelly (tuntuu pahalta sanua noin mut miten muutenkaa mää voisin asian sanua) ku nytki iskä tuli käymään tossa huoneen ovella ja mua alko ahistaa pelkästään se et kuulin sen askeleiden lähestyvän
Aattelin et se alakaa huutaa mulle ja ottaa mun puhelimen pois
Mut ei se tyyliin ees vilkassu mua ku kävi vaan tossa pannuhuoneessa joka on heti mun huoneen eessä

hiiri

jäkälää
Reaktioarvo
794
hirvee tilanne. vanhempien tappelu ja lapsiinkin kohdistuva pahoinpitely vaikuttaa koko elämän ajan jollain tappaa. kauheeta joutua tuntemaan olon turvattomaks omassa kodissa, omassa huoneessa! kuullostaa todella epäterveelle tilanteelle, niin vanhempien, kuin myös lasten osalta. tämmöset asiat yleensä on opittu omilta vanhemmilta ja se saattaa jatkua sitten taas seuraavalle sukupolvelle.
suututtaa ettei aikuiset ossaa selvittää simppeleitä asioita sovussa. aikuisten rooli taloudessa olla luotettavia ja hyviä esimerkkejä on niin tärkee kehitykselle ja muutenkin lastensa elämässä. tosi paljon voimia sinulle ja kaikille sisaruksillesi!!!

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,563
hirvee tilanne. vanhempien tappelu ja lapsiinkin kohdistuva pahoinpitely vaikuttaa koko elämän ajan jollain tappaa. kauheeta joutua tuntemaan olon turvattomaks omassa kodissa, omassa huoneessa! kuullostaa todella epäterveelle tilanteelle, niin vanhempien, kuin myös lasten osalta. tämmöset asiat yleensä on opittu omilta vanhemmilta ja se saattaa jatkua sitten taas seuraavalle sukupolvelle.
suututtaa ettei aikuiset ossaa selvittää simppeleitä asioita sovussa. aikuisten rooli taloudessa olla luotettavia ja hyviä esimerkkejä on niin tärkee kehitykselle ja muutenkin lastensa elämässä. tosi paljon voimia sinulle ja kaikille sisaruksillesi!!!
Niinhän se vaikuttaa koko elämään. Äiti sentään tiedostaa asian ja yrittää aina hillitä sitä ettei tulis riitoja. Iskä taas ei ainakaan muille sitä asiaa myönnä, syyttää vaa et äitin vika on kaikki et äiti on syy siihen miksi meitä lapsia ahistaa.
Ja mua ahistaa kans se et ku tulevaisuudessa jos sopivan kumppanin löydän haluisin lapsia. Mua vaan pelottaa et jos alan ite käyttäytyy niinku mun iskä :] Oon jo valamiiksi huomannut omassa käytöksessä joitaki piirteitä aiemmin jotka on samoja mitä mun iskällä. Oon toki yrittäny päästä niistä eroon ja nyt en oo pitkiin aikoihin ees riidelly kenenkään kanssa kunnolla.
Kiitos viestistäsi <3

hiiri

jäkälää
Reaktioarvo
794
Niinhän se vaikuttaa koko elämään. Äiti sentään tiedostaa asian ja yrittää aina hillitä sitä ettei tulis riitoja. Iskä taas ei ainakaan muille sitä asiaa myönnä, syyttää vaa et äitin vika on kaikki et äiti on syy siihen miksi meitä lapsia ahistaa.
Ja mua ahistaa kans se et ku tulevaisuudessa jos sopivan kumppanin löydän haluisin lapsia. Mua vaan pelottaa et jos alan ite käyttäytyy niinku mun iskä :] Oon jo valamiiksi huomannut omassa käytöksessä joitaki piirteitä aiemmin jotka on samoja mitä mun iskällä. Oon toki yrittäny päästä niistä eroon ja nyt en oo pitkiin aikoihin ees riidelly kenenkään kanssa kunnolla.
Kiitos viestistäsi <3
pystyt olemaan parempi vanhempi ja kumppani kuin isäsi! tulet varmasti olemaan hyvä vanhempi, kun tiedostat nyt jo näitä piirteitä ja parannat tapojasi <3

Ylös Pohja