Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Tuntuu, että elämä nykyään kuormittaa ja että nuorilta vaaditaan liikaa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="qualitymonkey" data-source="post: 19478" data-attributes="member: 34"><p>Kyllä tää on monin tavoin ahdistavaa aikaa, en kiellä, mutta kuten jo totesittekin te muut niin kaapissa varmaan sai silloin aika visusti olla. Kuinkahan karseeta se on oikeasti ollut olla queer siihen aikaan. Ainakin luin Olli stålströmin (tai joku vastaava) kokemuksia jostain eheytysterapiasta ja näin ja se oli todella karua luettavaa, moni homo myös tuli tapetuksi varmasti. Hirvittävää ajatella sitä, ja jos itellä on tässäkin ajassa kuitenkin kohtauksia että ällöksyn itteäni bisseyteni takia niin kuinka paha itseinho mulla olisi jos olisin sen ikäluokan ihmisiä. Mutta kuten sanoit, suhtautuminen ei ole edelleenkään loistavaa. Ei homoja eikä autisteja eikä mielenterveyspotilaita jnejnejne kohtaan. Tuntuu että jos on yksikin "poikkeava" ominaisuus niin oot heti joku silmätikku. Vaikka pelkästään se jos oot ujo ihminen?? Tai jos oot läski. Tai sul on akne. Tai silmälasit. Btw, itsehän olen noita kaikkia: läski, aknen omaava, silmälasit omaava ja ujo :D varmaan se oli syy miksi mua kiusattiin koulussa. Muutenkin, kuulemma ujoja kiusattaisiin enemmän kuin äänekkäämpiä, voi hyvinkin pitää paikkansa. Meidät nähdään helppona kohteena. Mua jotenkin vituttaa se että vaikka sanotaan että asiat on parantunu (ja ne onkin) niin silti edelleen ihan täyttä paskaa todella monen elämä, vaikka just homouden takia tai jonkun. Ja vielä enemmän muissa maissa kuin Suomessa, eihä homous ole vieläkään edes <em>laillista</em> kaikkialla. Puistattaa jotenkin et miten asiat voi olla niin. Mutta varmasti on paljon tuuristakin kiinni ja olihan 60-luvullakin hyväksyviä ihmisiä, riippuu paljon siitä myös kenen kanssa satut olemaan tekemisissä. Joillakin on huonompia ja joillakin ihan hyviä kokemuksia, varmasti jopa silloin kaukana menneisyydessä. Mutta se on ihan oikeasti totta tai ainakin mulla on sama tunne kuin sulla, että kaikessa pitäisi nykyään olla jotenkin vitun täydellinen ja kaikki nähään suorituksien kautta. Kilpailuyhteiskunta tää on. Se vituttaa, mutta onneksi moni muukin ajattelee samalla tavalla, ja kyseenalaistaa sen että ihmisen pitäs olla joku täydellinen suorittaja. Ja juuri puhuttiin vanhempien kanssa tosta uutisoinnista, mm. Koronaa koskien, että tuntuu että kaikki vaan haluaa levittää pelkoa ja saada klikkejä. Kyllähän se on tiedetty jo kauan että klikkejä niillä otsikoilla kalastellaan ja sitähän se media on, mutta mulla on henkilökohtaisesti sellanen olo että nykyään se on vielä pahempaa kuin ennen. Tai sitten luen vaan enemmän uutisia kuin ennen D: pitäisi kyllä varmasti lopettaa se kokonaan tai ainakin vähentää. Ei uutisista tuu melkein ikinä hyvä mieli. Paitsi ehkä kevennyksistä tai jotai.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qualitymonkey, post: 19478, member: 34"] Kyllä tää on monin tavoin ahdistavaa aikaa, en kiellä, mutta kuten jo totesittekin te muut niin kaapissa varmaan sai silloin aika visusti olla. Kuinkahan karseeta se on oikeasti ollut olla queer siihen aikaan. Ainakin luin Olli stålströmin (tai joku vastaava) kokemuksia jostain eheytysterapiasta ja näin ja se oli todella karua luettavaa, moni homo myös tuli tapetuksi varmasti. Hirvittävää ajatella sitä, ja jos itellä on tässäkin ajassa kuitenkin kohtauksia että ällöksyn itteäni bisseyteni takia niin kuinka paha itseinho mulla olisi jos olisin sen ikäluokan ihmisiä. Mutta kuten sanoit, suhtautuminen ei ole edelleenkään loistavaa. Ei homoja eikä autisteja eikä mielenterveyspotilaita jnejnejne kohtaan. Tuntuu että jos on yksikin "poikkeava" ominaisuus niin oot heti joku silmätikku. Vaikka pelkästään se jos oot ujo ihminen?? Tai jos oot läski. Tai sul on akne. Tai silmälasit. Btw, itsehän olen noita kaikkia: läski, aknen omaava, silmälasit omaava ja ujo :D varmaan se oli syy miksi mua kiusattiin koulussa. Muutenkin, kuulemma ujoja kiusattaisiin enemmän kuin äänekkäämpiä, voi hyvinkin pitää paikkansa. Meidät nähdään helppona kohteena. Mua jotenkin vituttaa se että vaikka sanotaan että asiat on parantunu (ja ne onkin) niin silti edelleen ihan täyttä paskaa todella monen elämä, vaikka just homouden takia tai jonkun. Ja vielä enemmän muissa maissa kuin Suomessa, eihä homous ole vieläkään edes [I]laillista[/I] kaikkialla. Puistattaa jotenkin et miten asiat voi olla niin. Mutta varmasti on paljon tuuristakin kiinni ja olihan 60-luvullakin hyväksyviä ihmisiä, riippuu paljon siitä myös kenen kanssa satut olemaan tekemisissä. Joillakin on huonompia ja joillakin ihan hyviä kokemuksia, varmasti jopa silloin kaukana menneisyydessä. Mutta se on ihan oikeasti totta tai ainakin mulla on sama tunne kuin sulla, että kaikessa pitäisi nykyään olla jotenkin vitun täydellinen ja kaikki nähään suorituksien kautta. Kilpailuyhteiskunta tää on. Se vituttaa, mutta onneksi moni muukin ajattelee samalla tavalla, ja kyseenalaistaa sen että ihmisen pitäs olla joku täydellinen suorittaja. Ja juuri puhuttiin vanhempien kanssa tosta uutisoinnista, mm. Koronaa koskien, että tuntuu että kaikki vaan haluaa levittää pelkoa ja saada klikkejä. Kyllähän se on tiedetty jo kauan että klikkejä niillä otsikoilla kalastellaan ja sitähän se media on, mutta mulla on henkilökohtaisesti sellanen olo että nykyään se on vielä pahempaa kuin ennen. Tai sitten luen vaan enemmän uutisia kuin ennen D: pitäisi kyllä varmasti lopettaa se kokonaan tai ainakin vähentää. Ei uutisista tuu melkein ikinä hyvä mieli. Paitsi ehkä kevennyksistä tai jotai. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Tuntuu, että elämä nykyään kuormittaa ja että nuorilta vaaditaan liikaa
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja