Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
5
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Uskomatonta kuinka paljon ihminen voi oppi itsestään!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Tanssivapina" data-source="post: 11742" data-attributes="member: 154"><p>Oon sukeltanut taas mun menneisyyteen kun kirjoitan esseetä jossa mun pitää linkata mun edesmennyt trauma mun käytökseen ja tunnistaa kuinka se trauma on vaikuttanut muhun terapeuttina. Mä olen vuosia tehnyt itsetutkiskelua niin mun opintojen kautta, kuin myös ihan vapaa-ajalla ja henkilökohtaisessa terapiassa. Aina kun mä luulen että mä oon ihan hyvin ymmärtänyt itseni ja käytökseni, niin jotain aivan uutta tulee esiin mun menneisyydestä. Nää uudet löydöt mun menneisyydestä tuo aina sellaisen "ahaa"-elämyksen, mutta myös tuhat uutta kysymysmerkkiä. </p><p></p><p>Mulla oli eilen äidin kanssa pitkä keskustelu Skypessä mun elämän ensimmäisiltä vuosilta ja mitä kaikkea silloin tapahtui. Mulla on hyvä äiti niin luulin että mulla on aika hyvä kiintymys (secure attachment) ha oon miettinyt koko elämäni et miksi mä olen sit näin rikki ja ihmissuhteet on mulle vaikeita, mä syytin koulukiusaamista jolla on tietenkin omat vaikutuksensa. Äidin kanssa jutellessa kuulin että äiti joutui sairaalaan kun olin vasta kaksi ja minä ja veljeni poliisiautolla poliisiasemalle jossa odoteltiin tunteja että tätini hakee meidät. Sitten me asuttiin tädin luona kuukausia kunnes äiti pääsi sairaalasta. Mä käytännössä menetin kahdesti mulle tärkeimmän holhoojan. Eka mut otettiin eroon mun äidistä ja sitten kun olin kiintynyt mun tätiin niin mut otettiin eroon hänestä. Olin niin pieni että kun menin takas äidin hoiviin, en aluksi edes tunnistanut häntä ja muutenkin niskaleikkauksen jälkeen se näytti pelottavalta robotilta kun sillä oli tuki raudat lanteista päähän saakka. Oon tänään ja eilen lukenut paljon teoriaa ja tutkimuksia atachment teoriasta ja kokenut joku sata tuhatta ahaa elämystä tän tiedon myötä. </p><p></p><p>Onko teillä samanlaisia kokemuksia että ootte kuullut jotain teidän menneisyydestä joka on muuttanut täysin teidän kuvaa ja ymmärrystä itsestänne?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tanssivapina, post: 11742, member: 154"] Oon sukeltanut taas mun menneisyyteen kun kirjoitan esseetä jossa mun pitää linkata mun edesmennyt trauma mun käytökseen ja tunnistaa kuinka se trauma on vaikuttanut muhun terapeuttina. Mä olen vuosia tehnyt itsetutkiskelua niin mun opintojen kautta, kuin myös ihan vapaa-ajalla ja henkilökohtaisessa terapiassa. Aina kun mä luulen että mä oon ihan hyvin ymmärtänyt itseni ja käytökseni, niin jotain aivan uutta tulee esiin mun menneisyydestä. Nää uudet löydöt mun menneisyydestä tuo aina sellaisen "ahaa"-elämyksen, mutta myös tuhat uutta kysymysmerkkiä. Mulla oli eilen äidin kanssa pitkä keskustelu Skypessä mun elämän ensimmäisiltä vuosilta ja mitä kaikkea silloin tapahtui. Mulla on hyvä äiti niin luulin että mulla on aika hyvä kiintymys (secure attachment) ha oon miettinyt koko elämäni et miksi mä olen sit näin rikki ja ihmissuhteet on mulle vaikeita, mä syytin koulukiusaamista jolla on tietenkin omat vaikutuksensa. Äidin kanssa jutellessa kuulin että äiti joutui sairaalaan kun olin vasta kaksi ja minä ja veljeni poliisiautolla poliisiasemalle jossa odoteltiin tunteja että tätini hakee meidät. Sitten me asuttiin tädin luona kuukausia kunnes äiti pääsi sairaalasta. Mä käytännössä menetin kahdesti mulle tärkeimmän holhoojan. Eka mut otettiin eroon mun äidistä ja sitten kun olin kiintynyt mun tätiin niin mut otettiin eroon hänestä. Olin niin pieni että kun menin takas äidin hoiviin, en aluksi edes tunnistanut häntä ja muutenkin niskaleikkauksen jälkeen se näytti pelottavalta robotilta kun sillä oli tuki raudat lanteista päähän saakka. Oon tänään ja eilen lukenut paljon teoriaa ja tutkimuksia atachment teoriasta ja kokenut joku sata tuhatta ahaa elämystä tän tiedon myötä. Onko teillä samanlaisia kokemuksia että ootte kuullut jotain teidän menneisyydestä joka on muuttanut täysin teidän kuvaa ja ymmärrystä itsestänne? [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Uskomatonta kuinka paljon ihminen voi oppi itsestään!
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja