Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Viihde & vapaa-aika
väärin kuulemiasi biisejä?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Tulisydän" data-source="post: 16154" data-attributes="member: 172"><p>Mulle kävi vähän samantapaisesti sellaisen kappaleen kuin "Metsäkukkia" kanssa. (<a href="https://lyricstranslate.com/en/olavi-virta-mets%C3%A4kukkia-lyrics.html">https://lyricstranslate.com/en/olavi-virta-metsäkukkia-lyrics.html</a> (Jännä muuten, kun tuolla linkin takana ne sanat on <em>pikkasen</em> eri tavalla kuin ne itse muistan... mutta noh, olkoot.)) Niissä sanoituksissa on kohta, jossa sanotaan, että "<em>Anteeksi saan, tien onnelaan tunnen taas löytänein</em>". Jotenkin en pienenä käsittänyt, että siinä sanotaan "tien onnelaan", vaan ajattelin sen niin, että siinä sanottiin "tienonnelaan" (siis tyylillä tienon-nelaan). Ei kylläkään ollut mitään hajua, mitä se sellainen "tienonnelaan" oikein mahtaa tarkoittaa, mutta ajattelin, että se sana nyt vaan näemmä kuuluu niihin sanoituksiin, enkä miettinyt sen syvällisemmin.</p><p>Ymmärsin sen sanat kyllä vähän muiltakin osin väärin. En itse asiassa edes käsittänyt, että ne sanat ylipäätänsä kertoo rakastuneesta parista, vaan esim. tulkitsin sen kertosäkeen "<em>Itkien, allapäin kuljen kukkien luo. Poimin niitä armaallein. Anteeksi saan, tien onnelaan </em>(/tienonnelaan :P)<em> tunnen taas löytänein</em>" jostain syystä niin, että päähenkilö (joka olis niinkun lapsi?) erehtyi poimimaan jotain kukkia, vaikka niitä ei olis saanut poimia, mistä sai sitten toruja - mutta lopulta sitten kumminkin sai anteeksi. En myöskään tiennyt sanan "armaallein" merkitystä, mutta päättelin sen tarkottavan jotain sellaista kuin "paljon" tai "sylillisen". Loogista tavallaan, eikös?</p><p>Vuosien päästä mulle vihdoin valkeni sanoituksien varsinainen viesti.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tulisydän, post: 16154, member: 172"] Mulle kävi vähän samantapaisesti sellaisen kappaleen kuin "Metsäkukkia" kanssa. ([URL='https://lyricstranslate.com/en/olavi-virta-mets%C3%A4kukkia-lyrics.html']https://lyricstranslate.com/en/olavi-virta-metsäkukkia-lyrics.html[/URL] (Jännä muuten, kun tuolla linkin takana ne sanat on [I]pikkasen[/I] eri tavalla kuin ne itse muistan... mutta noh, olkoot.)) Niissä sanoituksissa on kohta, jossa sanotaan, että "[I]Anteeksi saan, tien onnelaan tunnen taas löytänein[/I]". Jotenkin en pienenä käsittänyt, että siinä sanotaan "tien onnelaan", vaan ajattelin sen niin, että siinä sanottiin "tienonnelaan" (siis tyylillä tienon-nelaan). Ei kylläkään ollut mitään hajua, mitä se sellainen "tienonnelaan" oikein mahtaa tarkoittaa, mutta ajattelin, että se sana nyt vaan näemmä kuuluu niihin sanoituksiin, enkä miettinyt sen syvällisemmin. Ymmärsin sen sanat kyllä vähän muiltakin osin väärin. En itse asiassa edes käsittänyt, että ne sanat ylipäätänsä kertoo rakastuneesta parista, vaan esim. tulkitsin sen kertosäkeen "[I]Itkien, allapäin kuljen kukkien luo. Poimin niitä armaallein. Anteeksi saan, tien onnelaan [/I](/tienonnelaan :P)[I] tunnen taas löytänein[/I]" jostain syystä niin, että päähenkilö (joka olis niinkun lapsi?) erehtyi poimimaan jotain kukkia, vaikka niitä ei olis saanut poimia, mistä sai sitten toruja - mutta lopulta sitten kumminkin sai anteeksi. En myöskään tiennyt sanan "armaallein" merkitystä, mutta päättelin sen tarkottavan jotain sellaista kuin "paljon" tai "sylillisen". Loogista tavallaan, eikös? Vuosien päästä mulle vihdoin valkeni sanoituksien varsinainen viesti. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Viihde & vapaa-aika
väärin kuulemiasi biisejä?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja