Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Varasijan eka politiikkagallup!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Likka123" data-source="post: 14920" data-attributes="member: 258"><p>Nii, must uskonnois ei oo koskaan ollu mitää vikaa kun niiden tarkoitushan on tehä ihmisii paremmin et ei tosiaan tapeta huviks tai toivota pahaa koska toisen onni ei oo iteltä pois. Ihmisethän on sit ne jotka valikoi asioita sieltä (homous paha, avioliiton ulkopuolinen seksi ei), syyllistää muita jne. Plus kun raamattu on pari tuhatta vuotta vanha ni ne arvot mitä oli sillon niin ei nykyään välttämättä päde. Tai me ollaan kehitytty et me just hyväksytään toisten erilaisuus helpommin (ei kivitetä huoria tai homoja tai kehitysvammasia) ja sehän oli se Jeesuksenkin tarkoitus. Kohdellaan toisia niinkuin haluttais et itseään kohdellaan. Annetaan anteeks eikä kanneta kaunaa. Hyväksytään se mikä vastaan tulee sen suurempia vastarintoja. Mut sit on näit jotka kieltäytyy vihkimästä homoja ja ajattelee et on luonnotonta jne. Tavallaan mä ymmärrän sen, koska jos kirkon sitoma avioliitto on vaan miehille ja naisille niin voihan he sit mennä maistraatissa jne. Mut kuitenkin sit must on aika turha saarnata toisten hyväksymisest ja lähimmäisen rakastamisest ku se ois aika tekopyhää. Mut joo, must seurakunnat on perseestä enkä mä tartte kirkkoo siihen mun ja Jumalan väliin. Asiaan voi myös vaikuttaa se, et oma pappa oli pappi ja alkoholisti ja pahoinpiteli lapsiaa ja harrasti syrjähyppyjä. Ja kaikki nää katolilaisten pervoudet lapsii kohtaan jne. </p><p>Mut siis uskonto on jees, mut ihmiset on perseestä. En usko et yhdenkään uskonnon tarkoitus on alottaa sotaa tai satuttaa muita. Uskokoot kuka mihinkin haluu tai olkoot uskomatta, mut ois kiva jos kaikki vois tosiaan vaa kunnioittaa kaikkia ja sitten vaikka keskustella aiheesta siin näkökulmast et vois oppii jotain.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Likka123, post: 14920, member: 258"] Nii, must uskonnois ei oo koskaan ollu mitää vikaa kun niiden tarkoitushan on tehä ihmisii paremmin et ei tosiaan tapeta huviks tai toivota pahaa koska toisen onni ei oo iteltä pois. Ihmisethän on sit ne jotka valikoi asioita sieltä (homous paha, avioliiton ulkopuolinen seksi ei), syyllistää muita jne. Plus kun raamattu on pari tuhatta vuotta vanha ni ne arvot mitä oli sillon niin ei nykyään välttämättä päde. Tai me ollaan kehitytty et me just hyväksytään toisten erilaisuus helpommin (ei kivitetä huoria tai homoja tai kehitysvammasia) ja sehän oli se Jeesuksenkin tarkoitus. Kohdellaan toisia niinkuin haluttais et itseään kohdellaan. Annetaan anteeks eikä kanneta kaunaa. Hyväksytään se mikä vastaan tulee sen suurempia vastarintoja. Mut sit on näit jotka kieltäytyy vihkimästä homoja ja ajattelee et on luonnotonta jne. Tavallaan mä ymmärrän sen, koska jos kirkon sitoma avioliitto on vaan miehille ja naisille niin voihan he sit mennä maistraatissa jne. Mut kuitenkin sit must on aika turha saarnata toisten hyväksymisest ja lähimmäisen rakastamisest ku se ois aika tekopyhää. Mut joo, must seurakunnat on perseestä enkä mä tartte kirkkoo siihen mun ja Jumalan väliin. Asiaan voi myös vaikuttaa se, et oma pappa oli pappi ja alkoholisti ja pahoinpiteli lapsiaa ja harrasti syrjähyppyjä. Ja kaikki nää katolilaisten pervoudet lapsii kohtaan jne. Mut siis uskonto on jees, mut ihmiset on perseestä. En usko et yhdenkään uskonnon tarkoitus on alottaa sotaa tai satuttaa muita. Uskokoot kuka mihinkin haluu tai olkoot uskomatta, mut ois kiva jos kaikki vois tosiaan vaa kunnioittaa kaikkia ja sitten vaikka keskustella aiheesta siin näkökulmast et vois oppii jotain. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Varasijan eka politiikkagallup!
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja