Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Varasijan eka politiikkagallup!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Tulisydän" data-source="post: 15910" data-attributes="member: 172"><p>Oletko</p><p>1 vasemmistolainen(X)/oikeistolainen()/keskitien kulkija()</p><p>2 arvoliberaali(/)/arvokonservatiivi()/jotain siltä väliltä(X)</p><p>3 Mikä puolue tuntuu läheisimmältä tällä hetkellä: -En oikein osaa sanoa. En tiedä näistä puolueista riittävästi, jotta tietäisin, mikä niistä tuntuu läheisimmältä. :-P Mutta ainakin osaan sanoa yhden, joka todellakaan <em>ei</em> tunnu läheiseltä, ja se on Perussuomalaiset. Mulle tärkeitä asioita on muun muassa ilmastokriisin torjuminen (ihan niinkun käytännössäkin, eikä vaan ajatuksen tasolla ja kauniin kuuloisissa puheissa) sekä köyhien ja muiden huono-osaisten auttaminen. </p><p>4 Mitä ajattelet maahanmuutosta? Työperäisestä tai turvapaikkamenettelyyn perustuvasta? -Jos ihminen vaan suostuu noudattamaan lakeja niinkun pitääkin, eikä myöskään esim. tuo mukanaan mitään haitallista tartuntatautia tai muuta vastaavaa, niin en näe maahanmuutossa yhtään mitään ongelmaa. Paitsi tietysti ne päästöt, mitä siitä matkustamisesta syntyy - mutta niin. </p><p>5 Mitä mieltä olet tasa-arvokehityksestä Suomessa? Onko sinulla feministisiä ajatuksia? -Tasa-arvokehitys Suomessa on itse asiassa onnistunut erittäin hyvin - kun verrataan nykyistä tilannetta vaikkapa johonkin sadan vuoden takaiseen. On sitä parannettavaa jonkun verran silti edelleen. Mun mielestä siinä ei oo järkeä, että lähtökohtaisesti syrjitään jotakuta jonkun sen ominaisuuden perusteella, eikä anneta sille samanlaisia mahdollisuuksia elämässä kuin muille. Erityisesti moisessa ei ole järkeä sillon, jos kyseinen ominaisuus ei todellisuudessa edes aiheuta mitään mainittavaa ongelmaa - kuten vaikkapa sukupuoli tai etnisyys. </p><p>6 Mikä omassa kotikunnassasi tarvitsisi pikaisimmin muutosta? -En osaa sanoa. </p><p>7 Millaista talouspolitiikkaa kannatat? Sosiaaliturvaleikkauksia, veronkevennyksiä, yritystukia, velanottoa, työllisyystoimenpiteitä vai jotain muuta? -En seuraa talousasioita kauheesti, joten en osaa vastata tähän kunnolla. Mutta sitä mieltä ainakin olen, ettei hirveen isojen velkojen ottamisessa oo juuri järkeä. Veroja pidän hyvänä asiana, jos ne rahat vaan oikeestikin käytetään johonkin hyödylliseen. </p><p>8 Mitä mieltä olet EU:n yhteisestä velanotosta ja mahdollisesta liittovaltiokehityksestä? -En osaa sanoa. En tiedä aiheesta kauheemmin. </p><p>9 Entä suomalainen koulutusjärjestelmä? Onko siinä parantamisen varaa, ja jos on niin mitä muuttaisit? -Siinä ainakin olis selvästi parannettavaa, miten oppilaita koulun taholta ohjeistetaan ja neuvotaan opiskelussa. Lisäksi koulukiusaamiseen pitäis puuttua huomattavasti nykyistä ahkerammin. Muuta en osaa aiheesta sanoa. </p><p>10 Mitä mieltä olet Suomen ilmastotavoitteista? Ovatko ne liian kunnianhimoisia vai päinvastoin? -Ihan järkeviä, mutta saisivat mun puolesta kyllä olla vielä kunnianhimoisempia. Niinkuin muidenkin maiden ilmastotavoitteet saisivat olla. Liian kunnianhimoisia ilmastotavoitteita tuskin on vielä nähtykään. :1 Ja huom.: ne tavoitteet pitää sitten kanssa ihan oikeesti toteuttaakin - koska pelkkä kaunis sanahelinä ilman sen mukaisia tekoja on vaan... kaunista sanahelinää. Ja pelkkä sanahelinä ilman tarkoitusta on vaan turhaa, typerää, ärsyttävää, raivostuttavaa peräti. Joten - niitä konkreettisia ilmastotekoja jo niinkun nyt, kiitos! Ei vasta viidestoista päivä, ei vasta "sitten, kun", vaan nyt! Antaisitte mulle kerrankin syyn olla oikeesti ylpeä siitä, että kuulun tähän maapallon vaikutusvaltaisimpaan ja ainakin älykkäimmäksi väitettyyn eläinlajiin nimeltä ihmiset. .-.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tulisydän, post: 15910, member: 172"] Oletko 1 vasemmistolainen(X)/oikeistolainen()/keskitien kulkija() 2 arvoliberaali(/)/arvokonservatiivi()/jotain siltä väliltä(X) 3 Mikä puolue tuntuu läheisimmältä tällä hetkellä: -En oikein osaa sanoa. En tiedä näistä puolueista riittävästi, jotta tietäisin, mikä niistä tuntuu läheisimmältä. :-P Mutta ainakin osaan sanoa yhden, joka todellakaan [I]ei[/I] tunnu läheiseltä, ja se on Perussuomalaiset. Mulle tärkeitä asioita on muun muassa ilmastokriisin torjuminen (ihan niinkun käytännössäkin, eikä vaan ajatuksen tasolla ja kauniin kuuloisissa puheissa) sekä köyhien ja muiden huono-osaisten auttaminen. 4 Mitä ajattelet maahanmuutosta? Työperäisestä tai turvapaikkamenettelyyn perustuvasta? -Jos ihminen vaan suostuu noudattamaan lakeja niinkun pitääkin, eikä myöskään esim. tuo mukanaan mitään haitallista tartuntatautia tai muuta vastaavaa, niin en näe maahanmuutossa yhtään mitään ongelmaa. Paitsi tietysti ne päästöt, mitä siitä matkustamisesta syntyy - mutta niin. 5 Mitä mieltä olet tasa-arvokehityksestä Suomessa? Onko sinulla feministisiä ajatuksia? -Tasa-arvokehitys Suomessa on itse asiassa onnistunut erittäin hyvin - kun verrataan nykyistä tilannetta vaikkapa johonkin sadan vuoden takaiseen. On sitä parannettavaa jonkun verran silti edelleen. Mun mielestä siinä ei oo järkeä, että lähtökohtaisesti syrjitään jotakuta jonkun sen ominaisuuden perusteella, eikä anneta sille samanlaisia mahdollisuuksia elämässä kuin muille. Erityisesti moisessa ei ole järkeä sillon, jos kyseinen ominaisuus ei todellisuudessa edes aiheuta mitään mainittavaa ongelmaa - kuten vaikkapa sukupuoli tai etnisyys. 6 Mikä omassa kotikunnassasi tarvitsisi pikaisimmin muutosta? -En osaa sanoa. 7 Millaista talouspolitiikkaa kannatat? Sosiaaliturvaleikkauksia, veronkevennyksiä, yritystukia, velanottoa, työllisyystoimenpiteitä vai jotain muuta? -En seuraa talousasioita kauheesti, joten en osaa vastata tähän kunnolla. Mutta sitä mieltä ainakin olen, ettei hirveen isojen velkojen ottamisessa oo juuri järkeä. Veroja pidän hyvänä asiana, jos ne rahat vaan oikeestikin käytetään johonkin hyödylliseen. 8 Mitä mieltä olet EU:n yhteisestä velanotosta ja mahdollisesta liittovaltiokehityksestä? -En osaa sanoa. En tiedä aiheesta kauheemmin. 9 Entä suomalainen koulutusjärjestelmä? Onko siinä parantamisen varaa, ja jos on niin mitä muuttaisit? -Siinä ainakin olis selvästi parannettavaa, miten oppilaita koulun taholta ohjeistetaan ja neuvotaan opiskelussa. Lisäksi koulukiusaamiseen pitäis puuttua huomattavasti nykyistä ahkerammin. Muuta en osaa aiheesta sanoa. 10 Mitä mieltä olet Suomen ilmastotavoitteista? Ovatko ne liian kunnianhimoisia vai päinvastoin? -Ihan järkeviä, mutta saisivat mun puolesta kyllä olla vielä kunnianhimoisempia. Niinkuin muidenkin maiden ilmastotavoitteet saisivat olla. Liian kunnianhimoisia ilmastotavoitteita tuskin on vielä nähtykään. :1 Ja huom.: ne tavoitteet pitää sitten kanssa ihan oikeesti toteuttaakin - koska pelkkä kaunis sanahelinä ilman sen mukaisia tekoja on vaan... kaunista sanahelinää. Ja pelkkä sanahelinä ilman tarkoitusta on vaan turhaa, typerää, ärsyttävää, raivostuttavaa peräti. Joten - niitä konkreettisia ilmastotekoja jo niinkun nyt, kiitos! Ei vasta viidestoista päivä, ei vasta "sitten, kun", vaan nyt! Antaisitte mulle kerrankin syyn olla oikeesti ylpeä siitä, että kuulun tähän maapallon vaikutusvaltaisimpaan ja ainakin älykkäimmäksi väitettyyn eläinlajiin nimeltä ihmiset. .-. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Varasijan eka politiikkagallup!
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja