Mielenterveys Voi jumalauta nyt taas ei saatana

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Iski hirveet pakkomielteet päälle, aivan hiton pakko tarkistaa jokainen paikka. Oon tunteja käppäilly ympäri kämppää tarkistamassa tavaroita. Ahdistaa, tuntuu et oon lukkojen takana oottamassa kuolemista. Tää kuumuus on sietämätöntä, kuuluu rapinaa ja rahinaa lähistöltä. En pysty enkä uskalla, nää seinätki on mua vastaan. Vaikka mun ocd ilmeneeki pakko-oireilla näitä en oo hetkeen kokenu. Pakko saada nuo sähköjohot pois. Miksi mun elämä on tätä, sitä sopii pohtia. Nyt terapiaa estää traumat muutaman vuoden takaa, jotka on kasvanu hallittomiks taas. Emmä jaksa tätä, kun en mä osaa elää. Ei oo turvallinen olo täällä, eikä ainakaan pakonomainen tarkistelu auta mitään. Oksettaa, vointi on paha enkä mä tiedä olenko mä edes hereillä. Pahinta on se että mä pelkään näkeväni iskän edessäni, mä pelkään pimeää näköjään. Tää epäjärjestys syö mua, mutten mä voi siivota sitä. Homma menee aina sekavammaks. En saa silmiä kiinni, tuntuu että joku hyökkää. Mun elämä on paskaa, hirveetä säätämistä. Pakko päästä juttelemaan ammattilaisella, tää ei näin voi jatkua. Olo tuntuu likaselta, olenko mä edes ihminen. Musiikki vie mut hautaan, se ahdistaa myös vaikka ennen tukena on ollu. Pää rasittuu, mutta aivot käy ylikierroksilla. Enkä nyt tietysti ole saanu nukuttua erinomaisesti.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Voi ei, kuulostaa kauhealta. Saat kyllä kestää paljon!

En osaa ees sanoa mitään, mikä auttais. Ootko käynyt terapiassa tuon takia ennen? Muistatko onko ollut jotain keinoja , mitä voi tehdä kun tuollainen olo iskee?

Tää voi kuulostaa tyhmältö, mutta voisko ulos lähteminen auttaa? Että pääsisit hetkeksi pois siitä ympäristöstä, ettei koko ajan näkisi niitä tarkistettavia asioita?
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Voi ei, kuulostaa kauhealta. Saat kyllä kestää paljon!

En osaa ees sanoa mitään, mikä auttais. Ootko käynyt terapiassa tuon takia ennen? Muistatko onko ollut jotain keinoja , mitä voi tehdä kun tuollainen olo iskee?

Tää voi kuulostaa tyhmältö, mutta voisko ulos lähteminen auttaa? Että pääsisit hetkeksi pois siitä ympäristöstä, ettei koko ajan näkisi niitä tarkistettavia asioita?
Oon just tästä käyny puhelemassa ja se ei toiminut yhtään D: On juu ollu ennen, mutta nykysin nekin alkaa ottamaan liian epämääräsiks. Ulos en pysty luultavasti kovin nopeasti lähtemään, siinä menee oma aikansa kun tarkistan kaiken varmuuden vuoksi kahteenkymmeneen kertaan. Juu aika omituista on tää mun elämä :D kiitoksia kuitenkin sulle!
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ei ole alkuunkaan reilua että joudut kestämään tuollaista. D: Joskus aivot leikkaa pahan kerran kiinni ja siinä sitten joutuu vaan menemään mukana. En osaa muuten auttaa mutta just tuo mitä kromi jo sanoi, jos lähdet ulos, vaihdat hetkeksi maisemaa, voi olla että jonkun aikaa helpottaa kun et näe ympärillä mitään mikä triggeröi. Ihan sama, miten kauan sinulla menee päästä sinne ulos, kunhan vain pääset jossain vaiheessa.
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Ei ole alkuunkaan reilua että joudut kestämään tuollaista. D: Joskus aivot leikkaa pahan kerran kiinni ja siinä sitten joutuu vaan menemään mukana. En osaa muuten auttaa mutta just tuo mitä kromi jo sanoi, jos lähdet ulos, vaihdat hetkeksi maisemaa, voi olla että jonkun aikaa helpottaa kun et näe ympärillä mitään mikä triggeröi. Ihan sama, miten kauan sinulla menee päästä sinne ulos, kunhan vain pääset jossain vaiheessa.
Tämähän menee tähän aina D: emmä tiiä mihin vaihan mestaa, ja tää paikka rasauttelee ihan liikaa kun pakko järjestellä
 
Ylös Pohja