Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Voiko tanssia opiskella ilman aijempaa kokemusta?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Taivaansini" data-source="post: 73980" data-attributes="member: 167"><p>Miksi olet kiinnostunut tanssijan työstä? Mikä siinä vetää sua puoleensa? Luulisin, että yleensä kiinnostusta tanssialalle luo nimenomaan se, että on pitkään harrastanut tanssia ja se on suuri osa elämäänsä, omaa itseänsä ja sillä pääsee ilmaisemaan itseään. Oletko jossain liikuntatunnin tanssitunnilla kokenut, että tanssiminen vois olla sun juttu? Jos olet vapaa-ajalla harrastanut itsenäisesti tanssimista niin sitten voi ehkä olla ihan mahdollista tanssikouluun päästäkkin, mutta yleensä noihin tosiaan taitaa olla aika korkeet rajat siinä, että kuka pääse opiskelemaan.</p><p></p><p>Suosittelen että alotat tanssiharrastuksen. Niin pääset enemmän käsiksi alaan vaikka tanssi harrastuksena onkin oikeaa työtä rennompaa. Lisäksi saat tekniikat paremmin kuntoon ja näät onko sulla lahjoja. Itse oon harrastanut tanssia aikoinani neljö vuotta kerran viikossa, mutta aika huonohan mä siinä tanssissa oon ja selkeesti olin ryhmäläisiäni huonompi, joka olikin yksi syy lopettamiselleni.</p><p></p><p>Kannattaa myös muistaa, että tanssi on tosi fyysistä työtä ja pitää olla hyvä kunto. Ja vaikka pääsisitkin johonkin tanssikouluun niin pitää silti olla tosi taitava, eikä vain tanssimisessa vaan myös itsensä markkinoinnissa, suhteiden luomisessa, työpaikkojen löytämisessä ja luomisessa tms. Lisäksi pitää aika varmasti osata kestää kritiikkiä. Taidealoille nimittäin on kova tunku. En tiedä, kuinka paljon tanssijoille on töitä Suomessa, alan työt kun on kiven alla eikä niitä mistään Duunitorista löydy, mutta veikkaisin, että aika lahjakas pitää olla saadakseen töitä.</p><p></p><p>Tutustu alaan, kouluihin ja harjoittele tanssimista. Jos löydät vaikka jonkun tanssijan yhteystiedot, tai somen, voit vaikka kysyä häneltä alasta. Varmasti joku vastaa. Ja voihan sitä myös tanssinopettajaksikin kouluttautua ammattikorkeakoulussa ainakin. Tosin siinäkin pitää olla taitava. </p><p></p><p>Ja muistutan vielä, että mulla ei tosiaan ole mitään omakohtaista kokemusta tanssijan työstä, mutta luen paljon tietoa eri koulutuksista, olen harrastanut jonkin verran tanssia, no tästäkin ehkä on edes pikkusen hyötyä että oon katsonut jotain tanssisarjoja mutta ei ne kyllä niin realistista kuvaa anna :D ja sitten vaan hyödynnän noita tietoja omista tanssikokemuksistani, taidealoista yleisesti, mielikuvista ja muista lähteistä, ja siitä sitten oon luonut ton mielikuvan alasta. Mutta tämähän ei mitään varmaa tietoa ole niin tosiaan kannattaa itse käydä tarkistamassa.</p><p></p><p>(Toisaalta kuten itse sanoin niin tykkään lueskella eri koulutuksista että saattaa hyvinkin olla että palaan tänne lukeneempana ja vastaan uudestaan...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Taivaansini, post: 73980, member: 167"] Miksi olet kiinnostunut tanssijan työstä? Mikä siinä vetää sua puoleensa? Luulisin, että yleensä kiinnostusta tanssialalle luo nimenomaan se, että on pitkään harrastanut tanssia ja se on suuri osa elämäänsä, omaa itseänsä ja sillä pääsee ilmaisemaan itseään. Oletko jossain liikuntatunnin tanssitunnilla kokenut, että tanssiminen vois olla sun juttu? Jos olet vapaa-ajalla harrastanut itsenäisesti tanssimista niin sitten voi ehkä olla ihan mahdollista tanssikouluun päästäkkin, mutta yleensä noihin tosiaan taitaa olla aika korkeet rajat siinä, että kuka pääse opiskelemaan. Suosittelen että alotat tanssiharrastuksen. Niin pääset enemmän käsiksi alaan vaikka tanssi harrastuksena onkin oikeaa työtä rennompaa. Lisäksi saat tekniikat paremmin kuntoon ja näät onko sulla lahjoja. Itse oon harrastanut tanssia aikoinani neljö vuotta kerran viikossa, mutta aika huonohan mä siinä tanssissa oon ja selkeesti olin ryhmäläisiäni huonompi, joka olikin yksi syy lopettamiselleni. Kannattaa myös muistaa, että tanssi on tosi fyysistä työtä ja pitää olla hyvä kunto. Ja vaikka pääsisitkin johonkin tanssikouluun niin pitää silti olla tosi taitava, eikä vain tanssimisessa vaan myös itsensä markkinoinnissa, suhteiden luomisessa, työpaikkojen löytämisessä ja luomisessa tms. Lisäksi pitää aika varmasti osata kestää kritiikkiä. Taidealoille nimittäin on kova tunku. En tiedä, kuinka paljon tanssijoille on töitä Suomessa, alan työt kun on kiven alla eikä niitä mistään Duunitorista löydy, mutta veikkaisin, että aika lahjakas pitää olla saadakseen töitä. Tutustu alaan, kouluihin ja harjoittele tanssimista. Jos löydät vaikka jonkun tanssijan yhteystiedot, tai somen, voit vaikka kysyä häneltä alasta. Varmasti joku vastaa. Ja voihan sitä myös tanssinopettajaksikin kouluttautua ammattikorkeakoulussa ainakin. Tosin siinäkin pitää olla taitava. Ja muistutan vielä, että mulla ei tosiaan ole mitään omakohtaista kokemusta tanssijan työstä, mutta luen paljon tietoa eri koulutuksista, olen harrastanut jonkin verran tanssia, no tästäkin ehkä on edes pikkusen hyötyä että oon katsonut jotain tanssisarjoja mutta ei ne kyllä niin realistista kuvaa anna :D ja sitten vaan hyödynnän noita tietoja omista tanssikokemuksistani, taidealoista yleisesti, mielikuvista ja muista lähteistä, ja siitä sitten oon luonut ton mielikuvan alasta. Mutta tämähän ei mitään varmaa tietoa ole niin tosiaan kannattaa itse käydä tarkistamassa. (Toisaalta kuten itse sanoin niin tykkään lueskella eri koulutuksista että saattaa hyvinkin olla että palaan tänne lukeneempana ja vastaan uudestaan...) [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Voiko tanssia opiskella ilman aijempaa kokemusta?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja