Aihe vapaa Ainakun mä oon kyseessä niin

deactivated 32

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
143
Reaktioarvo
126
kaikki menee ihan huonosti, muut kaikki esim. sisarukseni, kaverit ja koululaiset menestyy niin hyvi elämässään ja sit ku mä tuun ni kaikki menee huonosti!
Muutama esimerkki:

Mulle luvattiin kesätöitä viime kesäksi ja eiköhän vaa korona senkin pilannut ja ilmotettii et ei voida ottaa vaik tilanne ei ollut täällä todellakaan paha.

Sit toinen. Ajattelin et kun mul ei tääl paikkakunnal oo mitää kiinnostavaa ammattia ja lukio ei ole vaihtoehto niin voisin kysellä oppisopimuspaikkoja. Noh useest paikasta sanottiin että ei mahdu ku on liikaa henkilökuntaa. Kysyin oikeesti 5 paikasta sitte kysyin 6 ja sanottiin et oota ni me ilmotetaa vähän myöhemmi no joo ilmotettii että eipä pääse nyt tännekkään mutta kiitos kiinnostuksesta. Juu kerrankin kun oikeesti yritän ja teen kaikkeni ja maltan mieleni niin en pääse mihinkään.

Sit hain tänäkin vuonna kesätöihin mutta kappas vaan ottivat jo parempia työntekijöitä.

Anteeks et tulin vaa valittamaan teille tästä elämästäni.
 

deactivated 32

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
143
Reaktioarvo
126
Oon vaa yrittäny saada töitä jotta saisin tehtyä elämässäni edes jotain(siis joo kyl mul on koti ja kaikki muute hyvin yms.) ja löytää jonkun koulutuksen mikä kiinnostas mutta eipä onnistu. Yritystäkään en uskalla nyt perustaa ku se seisoisi ihan tyhjänpäällä.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Monet asiat on kiinni tuurista tai suhteista. Älä heitä pyyhettä kehään ja lakkaa yrittämästä.

You miss every shot you don't take, tai jotain tuollaista
 

deactivated 32

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
143
Reaktioarvo
126
Monet asiat on kiinni tuurista tai suhteista. Älä heitä pyyhettä kehään ja lakkaa yrittämästä.

You miss every shot you don't take, tai jotain tuollaista
Niin se on mutta tuurini on 0 ja suhteet mihinkään 0. En jaksa enää yrittää vaik haluisin mut en tiedä mitä mun pitäs enää yrittää
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Sit tietty henkilöstövuokrausfirmat saattaa nakittaa johonkin työpaikkaan yllättäen
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
mä ymmärrän sua. se on oikeesti tosi kuluttavaa, ku näkee että esim. juuri kaverit ja sisarukset saa töitä ja koulupaikkoja ja ite ei pääse mihinkään D: menee motivaatio vähemmästäki...

mut älä luovuta! se on helpommin sanottu ku tehty, mut uskon et kaikki järjestyy. oot tosi ahkerasti ettiny noita töitä ja oppisopimuspaikkoja, niin mun mielestä nyt vois olla jonkun näkönen tauko ja uudelleenlataus paikallaan ennen ku jatkat niiden hakemista. ootko miettiny, että pitäisit itelles jonkun hemmottelupäivän? must tuntuu et se vois olla hyvä, niin saat muuta ajateltavaa.

omasta kokemuksesta voin sanoa, et etsiviltä nuorisotyöntekijöiltä ja työkkäristä oon saanu aika paljon apua. tiedätkö muuten, toimiiko siellä missä asut niin joku nuorisoverstas tai muu sellainen? sinnekin voi päästä kesätöihin tai vaik työkokeiluun.
 

deactivated 32

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
143
Reaktioarvo
126
mä ymmärrän sua. se on oikeesti tosi kuluttavaa, ku näkee että esim. juuri kaverit ja sisarukset saa töitä ja koulupaikkoja ja ite ei pääse mihinkään D: menee motivaatio vähemmästäki...

mut älä luovuta! se on helpommin sanottu ku tehty, mut uskon et kaikki järjestyy. oot tosi ahkerasti ettiny noita töitä ja oppisopimuspaikkoja, niin mun mielestä nyt vois olla jonkun näkönen tauko ja uudelleenlataus paikallaan ennen ku jatkat niiden hakemista. ootko miettiny, että pitäisit itelles jonkun hemmottelupäivän? must tuntuu et se vois olla hyvä, niin saat muuta ajateltavaa.

omasta kokemuksesta voin sanoa, et etsiviltä nuorisotyöntekijöiltä ja työkkäristä oon saanu aika paljon apua. tiedätkö muuten, toimiiko siellä missä asut niin joku nuorisoverstas tai muu sellainen? sinnekin voi päästä kesätöihin tai vaik työkokeiluun.
No on tääl joku vastaava homma mut ei tee mieli hakee sinne ku ei tunnu mukavalle paikalle mun mielestä. Ja oon täs ollu ilman töiden hakemista ja pelkästään koulus ehkä kk mut nyt tää taas paiskautu suoraa etee ku luulin et pääsisin tonne yhteen paikkaa oppisopimuksella mut en päässy.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
No on tääl joku vastaava homma mut ei tee mieli hakee sinne ku ei tunnu mukavalle paikalle mun mielestä. Ja oon täs ollu ilman töiden hakemista ja pelkästään koulus ehkä kk mut nyt tää taas paiskautu suoraa etee ku luulin et pääsisin tonne yhteen paikkaa oppisopimuksella mut en päässy.
aivan, ymmärrän. D: siin tapaukses tsemppii tosi paljon!! kute sanoin, uskon et kaikki järjestyy kyllä
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Tuli sellainen mieleen et KANNATTAA EHDOTTOMASTI kysyä paikkaa myöhemmin uudelleen. Tämä siksi koska NE TUNNISTAA sut ja ne tietää et sulla on oikeesti motivaatiota ja tahdot työskennellä/harjoitella heillä. On tosi harvinaista et sama tyyppi tulee kysyy paikkaa kaks kertaa ja siks sitä arvostetaan. Et oo pelkkä random naama enää toisin kuin ensimmäisellä kerralla.
 

deactivated 32

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
143
Reaktioarvo
126
Tuli sellainen mieleen et KANNATTAA EHDOTTOMASTI kysyä paikkaa myöhemmin uudelleen. Tämä siksi koska NE TUNNISTAA sut ja ne tietää et sulla on oikeesti motivaatiota ja tahdot työskennellä/harjoitella heillä. On tosi harvinaista et sama tyyppi tulee kysyy paikkaa kaks kertaa ja siks sitä arvostetaan. Et oo pelkkä random naama enää toisin kuin ensimmäisellä kerralla.
Juu tätä meinasin
 
Ylös Pohja