Antabus-kuuri

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Kokemuksia antabus-kuurista? Auttoiko teillä lopettamaan juomisen kokonaan? Vai oliko teillä muita keinoja saada juominen hallintaan? Olen huomenna menossa ottamaan antabusta, kun homma meinaa mennä taas lapasesta. Olen tänä keväänä aiemminkin ollut kyseisellä kuurilla ja olin kuivilla lähes koko kuukauden.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Kokemuksia antabus-kuurista? Auttoiko teillä lopettamaan juomisen kokonaan? Vai oliko teillä muita keinoja saada juominen hallintaan? Olen huomenna menossa ottamaan antabusta, kun homma meinaa mennä taas lapasesta. Olen tänä keväänä aiemminkin ollut kyseisellä kuurilla ja olin kuivilla lähes koko kuukauden.
Miten on toiminut?
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Ihan hyvin, kun tietää ettei voi tai kannata juoda. Vaikka kyllä se välillä henkisesti tiukkaa tekee, kun tekisi mieli avata korkki, mutta ei vaan voi.
Tuleeko siitä päänsärky vai mitä? Itsellä tulee tosi kova päänsärky muutamasta alkoholiannoksesta. Sen takia en enää juo. Tuntu että aloin saada päänsärkyä vaa herkemmin 😑
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Tuleeko siitä päänsärky vai mitä? Itsellä tulee tosi kova päänsärky muutamasta alkoholiannoksesta. Sen takia en enää juo. Tuntu että aloin saada päänsärkyä vaa herkemmin 😑
En oo uskaltanut kokeilla antabuksen kanssa juoda edes yhtä alkoholiannosta, koska jo ekasta annoksesta voi tosiaan tulla oireita, kuten päänsärkyä, punoitusta, kuumotusta jne.. Suuremmilla annoksilla vastaavasti voi olla kohtalokkaammat seurauset. Ja hyvä ettet enää juo, onko sinulle tuntunut vaikealta olla ajattelematta alkoholia ajoittain? Minä en ehkä koskaan täysin raitistu, ja oon ajatellut ehkä kesällä ottaa kuoharia, mutta kahtoo nyt kun jos kerran taas aloitan, niin siinä on suuri lipsumisen vaara takaisin lähtöruutuun.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Eräs läheisen läheinen kuoli kun joi pillerin kanssa. Muutama tuttu myös ottanut kuurin mutta jokainen lopettanut kesken. En ole oikein ikinä ymmärtänyt sitä, eikö se ole terveydellä leikkimistä? Oon siis siinä käsityksessä että juominen sen kanssa on oikeasti vaarallista.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Eräs läheisen läheinen kuoli kun joi pillerin kanssa. Muutama tuttu myös ottanut kuurin mutta jokainen lopettanut kesken. En ole oikein ikinä ymmärtänyt sitä, eikö se ole terveydellä leikkimistä? Oon siis siinä käsityksessä että juominen sen kanssa on oikeasti vaarallista.
Miten antabus voi olla laillista Suomessa jos se voi johtaa kuolemaan? Tosi omituisen kuulosta, kun oon kans ymmärtänyt ettet saa käyttää edes esim. alkoholipitoisia sheivausaineita.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Mä käytän antabusta kans välil kierteen katkasemiseen. En oo aatellu lopettaa juomist kokonaan vaik tien et varmaan pitäis. Mut koen et se on kuitenki silleen hallinnassa nyt ku tosiaan voi ottaa antabusta heti ku tuntuu et haluu oikeesti rajottaa juomista. Saatan ottaa sitä tyyliin kerran viikossa sen 3 tablettii (en muista mikä annostus se tarkemmin on) ja sit olla jonku viikon juomatta ja sit juoda taas kerran ja sit jos ei pysty olla juomatta ilman nii ottaa sitä..

Ei ehkä fiksuinta mut. :D Jotenki ehkä tos et miks en haluu lopettaa kokonaan on se vitsi et mä en koe et se alkoholi itessään on se ongelma vaan se et oon 247 yksin kotona enkä jaksa tehä mitään ja on tuskallisen tylsää ja sit juo siihen tylsyyteen. Ku jos mul on jotain tekemistä ja menoo (mitä on valitettavan harvoin) nii ei mul sit kyl pyöri alkoholi mielessä. Mut heti ku oon yksin neljän seinän sisäl ilman mitään tekemistä nii..


Pakko sanoo et kiva ku teit tän keskustelun ku oon kokenu niin paljon häpeetä siitä et alkoholin käyttö on niin huonosti hallinnassa et tarvii lääkitystä rajottamaan sitä. Tai tuntuu hyvältä tietää et ei oo ainut ja vähän ehkä ns. normalisoida antabuksen käyttöö et siin ei oo mitään hävettävää. Rehellisesti toivon et olisin paljon aikasemmin jo kehdannu ottaa ton avun vastaan.. D:
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Nii joo, voisin tänne kertoo semmosen vinkin et.. Jos haluu rajottaa jotain, kuten just alkoholin käyttöä tai rahankulutusta tms. niin Kitchen safe on tosi kätevä apuväline siihen kans. Se on semmonen purkki mis on ajastimellinen lukko ja sitä purkkia ei saa auki ku sit vasta ku se aika on kulunu (tai hajottamalla purkin). Ei oo mitään konstei avata sitä ennen ku se ajastin on done (pattereitten pois ottaminen vaa stoppaa sen timerin ja joutuu oottaa pidempään).

Oon ite välil antabuksen sijaan heittäny esim. lompakon sinne silleen et ei pysty käydä ostamas alkoholii. Tai sit jos haluu rajottaa tupakanpolttoo sillon ku juo (ku en polta lähinnä ku vaan kännissä) nii voi ottaa sen verta tupakoita pois askista ku lupaa itelleen et saa polttaa ja loput lootaan nii ei voi kännissä sit saada hyviä ideoita.. :D

Toi purkki on sinänsä tosi kallis mut itel noi (oon ostanu kaks) on kyl maksanu ittensä takas jo aikaa sitte (ku ei oo just päässy ostaa alkoo tms) Toisaalta se hinta on myös hyvä puoli koska sit ei todennäkösemmin raaskis hajottaa sitä purkkii. :')
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Eräs läheisen läheinen kuoli kun joi pillerin kanssa. Muutama tuttu myös ottanut kuurin mutta jokainen lopettanut kesken. En ole oikein ikinä ymmärtänyt sitä, eikö se ole terveydellä leikkimistä? Oon siis siinä käsityksessä että juominen sen kanssa on oikeasti vaarallista.
Antabus-kuurin aikana juominen nimenomaan on vaarallista. Juomishalujahan se ei poista ajatuksista, mutta sen avulla voi hillitä, kun halutaan katkaista putki. Ja ikävää, että tuttavasi kuoli antabuksen takia, ei ole tosiaan leikin asioita nämä. :frown: Ja lisäksi maksa-arvot voi pompata pilviin, koska antabus on maksatoksinen lääke, joten verikokeissa täytyy käydä ennen kuurin aloitusta, pari viikkoa aloittamisen jälkeen jne... Tietenkin on hyvä muistaa, ettei antabuksesta kaikki koe hyötyänsä ja haluaa lopettaa kuurin kesken, ettei retkahtaisi kuurin aikana. Minä en ole nyt yli pariin viikkoon käynyt ottamassa antabusta enkä nyt tarvitse, koska sain töitä kesäksi siivoojana ja oon sellainen, etten juo viikolla, jos mulla on oikeesti tärkeää tekemistä.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Antabus-kuurin aikana juominen nimenomaan on vaarallista. Juomishalujahan se ei poista ajatuksista, mutta sen avulla voi hillitä, kun halutaan katkaista putki. Ja ikävää, että tuttavasi kuoli antabuksen takia, ei ole tosiaan leikin asioita nämä. :frown: Ja lisäksi maksa-arvot voi pompata pilviin, koska antabus on maksatoksinen lääke, joten verikokeissa täytyy käydä ennen kuurin aloitusta, pari viikkoa aloittamisen jälkeen jne...
Toi maksatoksisuus on yks syy miks en haluu olla jatkuvalla antabuskuurilla. Mieluummin otan vaan sillon ku koen et todellaki tarviin sen avuks.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Hyvä ku unohin et olin ottanu lauantaina antabusta ja sit päädyin tänään juomaan ja olin silleen et kasvot tuntuu vähän kuumilt mut sellast sattuu välil alkoholin kaa ja sit menin peilin eteen ja olin vähän et holyyy.. Ei muuten tuntunu mitenkää oudolta tms. Ehkä oon ihan fine.. Mut en suosittele kokeilee tuuria.
 

alltemmeee

Harjoittelija
Liittynyt
20.7.2022
Viestejä
2
Reaktioarvo
2
Joskus olen urpoillut ja yrittänyt ottaa alkoholia antabuksen kanssa. Kaksi kaljaa pystyin ottamaan ilman oireita, mutta sitä suuremmasta määrästä alkoi henki salpaantua, iho muuttui tulipunaiseksi ja läikykkääksi, sydän alkoi tykyttämään ja hakkaamaan todella kovaa tahtia, päätä alkoi särkemään, hengityksestä ympäristöön leijailee todella voimakas alkoholin ja ns.myrkyn haju ....oksennusreaktiota ei tullut...mutta oireet todella rajut,eikä kyllä uskaltanut jatkaa alkoholin ottamista sen enempää. Käsittääkseni oireet on jopa hengenvaarallisia.... itsellä yksi poretabletti veteen sekoitettuna toimii niin. 1,5 vkoa...lääkettä ottaessa janottaa ja hieman väsyttää varsinkin ensimmäisenä päivänä aika paljon. Toimiva lääke ainakin itselläni...
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Mä päätin heittää mun antabukset menemään ja jatkossa vaa laittamaan rahat tommoseen ajastinlukolliseen purkkiin. Koin jotenki tosi nöyryyttäväks sen et jos joi nii näytti ihan joltain clownilta ku naama punotti ku milläki idiootilla. Ja en kokenu siit lopult sit apua ku kerta silti halusin aina välillä kokeilla onneani. Ja jotenki tuntu silt et kukaan ei oikeesti halunnu auttaa sen ongelman kaa vaan antaa vaa jonku lääkkeen mikä sit tappaa sen ongelman kantajan jos sen ongelma on liian paha. Et päästäänpähän siitä sit helposti eroon tavalla tai toisella...

Joo varmasti jolleki tost apua vois ollaki mut ite koin noin. Enkä oo alkoo lätrännykää nyt ihan hirveemmin.
 
Ylös Pohja