Apuja kaipailen

löysämainos

Harjoittelija
Liittynyt
2.10.2022
Viestejä
7
Reaktioarvo
0
Moikkumoi, oon vanha demu, enkä sen koommin kun demi poistettiin oo mihkään mitään laitellut, mutta nyt on kyllä ihan totinen tarve ja kaipailen mielipiteitä!

Mulla on siis poikaystävä, jonka kanssa ollaan seurusteltu 1,5 vuotta. Molemmat ollaan 18v ja lukiossa. Nyt meillä kuitenkin alkoi elokuussa suhde mennä huonommin ja tuli paljon riitoja, ja yhdessä sitten juteltiin ja sovittiin että pidetään taukoa, jonka aikana nähdään vaan kavereina, mutta parisuhteen säännöt pätee kuitenkin. Tarkoituksena siis tietenkin palata ''normaaliin''. Molemmat rakastetaan kovasti toisiamme, mutta suhde ei vaan sellaisenaan toiminut ja nähtiin tää ainoona keinona. Aluksi lähti käyntiin ihan hyvin, mutta mulla on vähän sellainen olo, että poikaystävä pitää mua itsestäänselvyytenä. Se myös sanoi, ettei tunne ''tarvetta'' nähdä mua just nyt. Tuntui tottakai pahalta, mutta ajattelin, että annan hänelle aikaa. Ei kuitenkaan tiedä, mistä tämä johtuu, ettei tunne halua tai tarvetta nähdä. Veikkaan, että oon ollut liikaa kiinni hänessä ja antanut sellaisen vaikutelman, että mua voi kohdella miten vaan. En nyt just vaan tiedä mitä teen, ja kaipaisin vinkkejä. Just esimerkiksi siihen, miten saada hänelle kiinnostus nähdä mua uudestaan. Itse ajattelin, etten juttele hänelle enää niin paljoa, enkä ehdota näkemistä. Oon etäisempi. Mutta onko mitään vinkkejä kellään?

terveisin, huolestunut tyttöystävä, kiitos ja hei <3
 
Viimeksi muokattu:

löysämainos

Harjoittelija
Liittynyt
2.10.2022
Viestejä
7
Reaktioarvo
0
Lisään vielä, että halutaan molemmat todella saada tää toimimaan vielä, ja tietenkin molempien pitää tehdä osuutensa. Ei siis haluttaisi erota, mutta tietty jos tää ei tästä lähde sujumaan, niin se on tietty ainoa, joka jää jäljelle. Nyt kuitenkin haluttais kaikkemme tehdä! Ja kaiken pahan alku ja juuri oli se, ettei saatu keskusteltua, mutta sitäkin työstetään!
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Sanoisin, että kerro hänelle, miltä sinusta tuntuu. Puhumalla yleensä selviää, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Jos vaikuttaa siltä, että ero olisi paras ja toimivin ratkaisu, se pitää vain hyväksyä. Jos molemmat kuitenkin haluavat yrittää vielä, antaa palaa. Kavereina voitte pysyä, vaikkei romanttinen suhde olisikaan toiminut haluamallanne tavalla.

~ Your friendly neighborhood therapist (who has never been in a romantic relationship) ~
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Just mitä yllä sanottiin, joskus ero on vaan se, ei kivuton, mutta paras ratkaisu.

Ja siis tuo "ei tunne tarvetta nähdä sinua nyt" tuskin tarkoittaa että hän pitää sinua itsestäänselvyytenä, yrittää vain sanoa nätisti ettei jaksa just nyt nähdä/olla ylipäätään suhteessa tai ei ehkä oikeasti tunne sille tarvetta=enemmän haittaa kuin hyötyä. Mulla ainakin tarkoitti.

Kysy siltä:)
 

löysämainos

Harjoittelija
Liittynyt
2.10.2022
Viestejä
7
Reaktioarvo
0
Just mitä yllä sanottiin, joskus ero on vaan se, ei kivuton, mutta paras ratkaisu.

Ja siis tuo "ei tunne tarvetta nähdä sinua nyt" tuskin tarkoittaa että hän pitää sinua itsestäänselvyytenä, yrittää vain sanoa nätisti ettei jaksa just nyt nähdä/olla ylipäätään suhteessa tai ei ehkä oikeasti tunne sille tarvetta=enemmän haittaa kuin hyötyä. Mulla ainakin tarkoitti.

Kysy siltä:)
joo siis mä kysyinkin hältä että miks näin, niin ei osannut sanoo miks näin. On sellanen ihminen et sanois mulle kyllä suoraan jos ajattelis jotain muuta. Ja joo erostakin puhuttiin, mut päätettiin nyt kuitenkin yrittää vielä tätä kautta, kun ongelma ei kuitenkaan oo mikään liian iso
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
joo siis mä kysyinkin hältä että miks näin, niin ei osannut sanoo miks näin. On sellanen ihminen et sanois mulle kyllä suoraan jos ajattelis jotain muuta. Ja joo erostakin puhuttiin, mut päätettiin nyt kuitenkin yrittää vielä tätä kautta, kun ongelma ei kuitenkaan oo mikään liian iso
Sekin on ihan normaalia että on vaikea sainoittaa tai tietää jostain tunteista mitä se on ja miksi. Anna sille pliis aikaa mikään ei oo kamalampaa kuin se että sulta kysytään asiaa jota et tiedä ja johon et voi vaikuttaa mutta sun vastauksesi vaikuttaa siihen mitä muut susta ajattelee.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Oon ymmärtäny että jossain kohtaa suhteessa, noin vuoden jälkeen on normaalia riidellä vähän enemmän kuin normaalisti. Sen pitäis kyl rauhottua siitä, kunhan koitatte kommunikoida selvästi toistenne kanssa.

Jos olisin sä, niin tapaisin py:n vaikka toisen kotona ja keskustelisin asiallisesti kaikki läpi. Puhukaa kaikki tosi asiallisesti ilman että kumpikaan kiihtyy tai alkaa riitelemään/syyttelemään. Ootte varmaan koittanu jutella tän tilanteen läpi, mutta olkaa tällä kertaa erittäin selviä. Älkää syytelkö, vaan kertokaa miten itse koette toistenne tekemät asiat. Jos haluaa suhteen toimivan ja olla hyvä ja aktiivinen kumppani toiselle, niin mun mielestä tää on hyvä syy nähdä kumppania. Sulla sekä py:llä on tarve korjata asiat, niin olkoon se tarpeeksi iso tarve tavata toisianne.

Ja joskus se vaan on niin ettei romanttinen suhde toimi pitkiä aikoja, vaikka alussa ei olis ollut ongelmia.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Ei sitä oikeen voi selvittää muuten ku puhumalla. Sit jos huonoja hetkiä on enemmän ku hyviä kannattaa kyllä viimeistään miettiä onko koko suhteessa järkeä.

(Bonuksena kärkäs ja ehkä vähän huono mielipide, mutta itse en enää koskaan pysyis suhteessa jos riitoja ois esim useampi vuodessa.)
 

löysämainos

Harjoittelija
Liittynyt
2.10.2022
Viestejä
7
Reaktioarvo
0
Sekin on ihan normaalia että on vaikea sainoittaa tai tietää jostain tunteista mitä se on ja miksi. Anna sille pliis aikaa mikään ei oo kamalampaa kuin se että sulta kysytään asiaa jota et tiedä ja johon et voi vaikuttaa mutta sun vastauksesi vaikuttaa siihen mitä muut susta ajattelee.
aikaa mä joo oon nyt antanut. Koko tilanne on vaan vähän hämmentävä ja henkisesti raskas.. on mulle kuitenkin tosi rakas ihminen kaikesta huolimatta
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
aikaa mä joo oon nyt antanut. Koko tilanne on vaan vähän hämmentävä ja henkisesti raskas.. on mulle kuitenkin tosi rakas ihminen kaikesta huolimatta
Nii se varmasti on. Ei sille voi muuta tehdä kuin tunnustella itseäsi ja jutella. Mulla tosiaan pistin poikki lieben kanssa kun en vaan enää jaksanut ylläpitää sitä niin joo
 
Ylös Pohja