Seksuaalisuus & sukupuoli aseksuaali? en tiedä

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
sinänsä sillä ei mitään väliä oo, mutta oon ruvennu asiaa miettii.

en oo saanu koskaan seksistä mitään kiksejä, eikä siihen oo ollu mitään sen erityisempää haluu. aiemmin oon aatellu, että "no ehkä tarviin vaan seksiin henkilön, jonka kanssa on henkinen yhteys". kuitenkin nyt Colin kaa, johon miulla on henkinen yhteys, se ei edelleen oo mikään...vau -juttu. seksi on edelleen semmosta, ettei oikein kiinnosta.

tottakai Colin kanssa voin olla intiimissä yhteydessä, vaikka seksi ja itsetyydyttäminen ei nyt oo mitenkään...miun juttuja. kuitenkin haluun olla Colin lähellä, eikä siis seksi oo epämukavaa tai inhottavaa. se on vaan...tylsää.

nautin vaan paljon enemmän halimisesta, kädestä pidosta ja semmosesta olemisesta.

Col on erittäin viehättävä, ettei kyse siis oo siitä, etteikö ulkonäkö jotenkaan miellyttäis. haluun olla Colin kaa ja hän on aivan ihana ihminen, mutta jotenkin vaan nautin paljon paljon enemmän just jostain halimisesta, tms. (ja sekin halu -halu halita- on vasta hiljattain tullu/kasvanu suuremmaks, kun miun ja Colin välille on tullu enemmän toisen tuntemista, luottoo ja vaikka ja mitä).

mietin tätä asiaa pari vuotta sitten (että voisinko olla jossain aseksuaalisuuden kirjossa), mutta kuoppasin sen kuitenkin pois, kun ei miulla ollu sillon ollenkaan kokemusta mistään, niin sillon oli tosi paha sanoo tulisinko loppujen lopuks nauttii vai en. kuitenkin nyt kokemusta on tullu, niin...ehkä on oikee aika miettii asiaa.
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Niin, en kyl oikeen osaa sanoo. Onneks sulla ei oo mikään kiire selvittää asiaa. Voit toki vaik lukee aseksuaalisuudesta enemmän ja miettii kuulostaako tutulta, mut ei siitä kannata ottaa mitään stressii. <3
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Niin, en kyl oikeen osaa sanoo. Onneks sulla ei oo mikään kiire selvittää asiaa. Voit toki vaik lukee aseksuaalisuudesta enemmän ja miettii kuulostaako tutulta, mut ei siitä kannata ottaa mitään stressii. <3
no jep, sitä on niin paha tietää. ja ei onneks oo :)! ja eikä sitä tiiä, jos se vaatii vielä syvempää tuntemista, että alkaa herätä mielenkiinto seksii kohtaan. eri tekstien lukeminen siitä kyllä kuulostaa hyvältä idealta!
 

Floating In The Air

Harjoittelija
Liittynyt
20.3.2023
Viestejä
3
Reaktioarvo
1
Mun kaksi kaveria sanoo samaa että ne ei erityisesti pidä seksistä D: Aattelin aina että heteroseksissä helposti mennään miehen nautinnon mukaan mutta en tiiä onko niiden tapauksessa kyse siitä. Ehkä se on yleisempää kuin luulisi? Olin ite shokissa enkä tiedä haluanko sitten edes suhdetta jos se ei tyydytä seksuaalisesti. Joka tapauksessa sun ei ole pakko luokitella tai määritellä itseäsi mitenkään. Voithan kokeilla eri tavoin tuottaisiko jokin mielihyvää. Jos seksi ei ole sun juttu niin sitten ei. Kysymys on sitten ennemminkin että haluatko harrastaa sitä muiden iloksi vai mieluummin et?
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Mun kaksi kaveria sanoo samaa että ne ei erityisesti pidä seksistä D: Aattelin aina että heteroseksissä helposti mennään miehen nautinnon mukaan mutta en tiiä onko niiden tapauksessa kyse siitä. Ehkä se on yleisempää kuin luulisi? Olin ite shokissa enkä tiedä haluanko sitten edes suhdetta jos se ei tyydytä seksuaalisesti. Joka tapauksessa sun ei ole pakko luokitella tai määritellä itseäsi mitenkään. Voithan kokeilla eri tavoin tuottaisiko jokin mielihyvää. Jos seksi ei ole sun juttu niin sitten ei. Kysymys on sitten ennemminkin että haluatko harrastaa sitä muiden iloksi vai mieluummin et?
sen ainakin tiiän, ettei kaikista naisista seksi välttämättä tunnu tosi nautinnolliselta, kun kuitenkin klitoris on herkin osa, mikä ei perus seksin aikana oikein saa kosketusta (tai monet ei saa orgasmii siis siitä, jos vaginaan tungetaan jotain).
niin, ehkä se sitten ajan kanssa selviää, että tuleeko siitä nautinnollisempaa :)! ja nyt oon aikalailla miellyttäny kumppanii, että jos se miusta ois kiinni, niin en ees tarviis seksii. kyllä se on joskus okei, mutta ihan vaan pienen hetken verran ja sit mieluummin tekisin muuta :'D
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
UPDATE:

juttelin kumppanin kaa pari päivää sitten tuosta, että seksi ei oikein kiinnosta ainakaan tällä hetkellä, mutta voiaan jatkaa samalla tavalla ja silleensä (hän otti asian hyvin).

noh, tänään se vielä tuli puheeks ja mainihin, etten oikein suutelustakaan välitä (hetken ajan on okei). Col muistutti, ettei miun tarvii tehä mitään, mitä en haluu ja pahotteli, jos on ollu painostavan kuulonen, tms. (ei oo ollu). Col muistutti, ettei oo miun kaa minkään seksin takia, vaan kun ylipäänsä nauttii hengata miun kaa ja niin eespäin :) <3 ja niin ihanaa, kun sanoin että tykkään enemmän poskipusuista, niin sen jälkeen Col pussas poskille :3 eikä väkisin yrittäny huulille (se ei ois ollu kiva, eikä oikein).
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Itselläni ei ole yhtään kokemusta seksistä, mutta muuten aloitusviesti kuulostaa hyvin paljon minulta. Itsehän olen siis ilmeisesti aseksuaali.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Itselläni ei ole yhtään kokemusta seksistä, mutta muuten aloitusviesti kuulostaa hyvin paljon minulta. Itsehän olen siis ilmeisesti aseksuaali.
tää viesti rauhotti minuu yllättävän paljon! tai tuli entisestään semmonen olo, että turha miun on pakottaa itteni nauttimaan seksistä, kun sekin on normaalii jos se ei oo nautinnollista.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
koen olevani aseksuaali. toiminta itessään vois olla iha ok, ainakin soolona se on tosi jees, mutta seksi ei vaan oo mulle "the thing". pystyn ajattelee itteni harrastaan seksii, koska ite toiminta vois olla mukavaa, mutta en vaa aattele esim. ihastuessani mitään seksuaalista. pitkään luulin, etten vaa ois valmis seksuaalisee kanssakäymisee, mut nyt on selvää etten yksinkertasesti näe toisii ihmisii seksuaalisesti
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
koen olevani aseksuaali. toiminta itessään vois olla iha ok, ainakin soolona se on tosi jees, mutta seksi ei vaan oo mulle "the thing". pystyn ajattelee itteni harrastaan seksii, koska ite toiminta vois olla mukavaa, mutta en vaa aattele esim. ihastuessani mitään seksuaalista. pitkään luulin, etten vaa ois valmis seksuaalisee kanssakäymisee, mut nyt on selvää etten yksinkertasesti näe toisii ihmisii seksuaalisesti
tuohonkin samaistun niin paljon! ja varsinkin tuntemattomat ihmiset, niin en vaan nää heitä mitenkään seksuaalisesti viehättävinä :D ja oon siitä hämmentyny, miten jotkut näkee ja nauttii yhen illan jutuista, jne. kun itelle se vaatii ees semmosta syvempää tuntemista.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
tää viesti rauhotti minuu yllättävän paljon! tai tuli entisestään semmonen olo, että turha miun on pakottaa itteni nauttimaan seksistä, kun sekin on normaalii jos se ei oo nautinnollista.
Ei todellakaan tarvitse pakottaa ja seksiä ei kannata harrastaa vain toisen tyytyväisyyden takia. Jos asia alkaa vaivaamaan enemmän ehkä siitä kannattaa puhua (poikaystäväsi?) kanssa. Mut turha ottaa stressiä asiasta, oot mikä oot ja se on ihan oikein vaikkei sille nyt juuri oikeaa nimitystä keksi.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Ei todellakaan tarvitse pakottaa ja seksiä ei kannata harrastaa vain toisen tyytyväisyyden takia. Jos asia alkaa vaivaamaan enemmän ehkä siitä kannattaa puhua (poikaystäväsi?) kanssa. Mut turha ottaa stressiä asiasta, oot mikä oot ja se on ihan oikein vaikkei sille nyt juuri oikeaa nimitystä keksi.
no joo, totta D:! ei se kyllä oo kivaa kummallekaan osapuolelle, jos jompikumpi ei nauti (kyllä sen huomaa nauttiiko vai ei). ja niin, jos se asia rupee uuelleen häiritsee, niin sit juttelen Colin kaa asiasta uusiks. ja jep, totta toi kyl :)
 
Ylös Pohja