Keho Atooppinen iho

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Hei kaikki atooppisen ihon kanssa elelevät!
Jaetaanko parhaat vinkit ihon hoitoon?

Millaisen kosteutuksen te koette hyväksi?
Miten urheilu vaikuttaa ihoon, ja kuinka vältätte sen pahenemista urheillessa?
Miten hoidatte päänahkaa (jos paljon hiuksia)¿

Mulla on tämä iho räjähtänyt käsiin tänä talvena. Ihottumaa on silmäluomissa, kaulassa ja niskassa, päänahassa, kyynertaipeissa ja rintojen välissä ja alla. Erityisen paha se on luonnossa ja rintakehässä jossa se verestää ja sattuu.
Mulla on apteekin kosteusrasva joka on aikaisemmin toiminut hyvin,mutta nyt pahimmille alueille levittäessä kirvelee ja sattuu niin että itku tulee. Luin apteekin sivuilta että paras olisi käyttää kosteuttavaa geeliä jota sitten ostin. Koostumus kuin vaseliini. Tämä ei satu lainkaan, mutta musta tuntui että kosteuttamisen sijaan se vain kuivattaa lisää...
Olen käyttänyt niitä kortisoni voiteita jotka helpottavat hetkellisesti, mutta valitettavasti eivät sovellu pitkäaikaiseen käyttöön. Olen myös tietoinen että pitäisi nähdä lääkäriä, mutta täällä Englannissa ei nyt korona-aikana pääse lääkäriä tapaamaan tälläisen ei niin vakavan syyn takia.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulla on kahta reseptirasvaa, jotka on varmaankin pelastaneet ihoni D: mutta peseydyn vaan apteekin kosteuttavilla pesuaineilla, rasvaan ihoa joka päivä enkä pese joka päivä saippualla vaan about joka kolmas päivä ja joskus pahimmilla pakkasilla pidin huivia naaman edessä kun pakkanen pahentaa sitä. Muuta en oikeastaan tee asian suhteen ja ihottumaa edelleen vähän on, mutta aika hyvin se on pysynyt kurissa, joten suosittelen ihotautilääkäriä niin saa parempia rasvoja sun muita
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mulla on kahta reseptirasvaa, jotka on varmaankin pelastaneet ihoni D: mutta peseydyn vaan apteekin kosteuttavilla pesuaineilla, rasvaan ihoa joka päivä enkä pese joka päivä saippualla vaan about joka kolmas päivä ja joskus pahimmilla pakkasilla pidin huivia naaman edessä kun pakkanen pahentaa sitä. Muuta en oikeastaan tee asian suhteen ja ihottumaa edelleen vähän on, mutta aika hyvin se on pysynyt kurissa, joten suosittelen ihotautilääkäriä niin saa parempia rasvoja sun muita
Kiitos paljon! Mulla on myös apteekin pesuaineet atooppiselle iholle. Mun pitää kyllä varata se aika kun ne vaan alkaa taas näkemään ihmisiä... Yritin aikaisemmin ja he pyysivät kuvaa ihottumasta, eikä mun kamera oikein ottanut kuvaa jossa ihottuma näkyisi kunnolla niin sitten koko juttu jäi...
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Mul ei oo tänävuon ollu kauhee pahaa mut edellisinä vuosina on ollu tosi paljo käsissä (sormetki oli iha ihmeelliset ku oli täynnä sitä ihottumaa ja raavin :'D) ja silmäluomes on joskus ollu
Siit mikä oli siin silmä vieres pääs eroon reseptirasvalla ku saatii lääkäriltä, ja käsissä olevasta on päässy eroo hitaasti erilaisil reseptirasvoil D:
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Kiitos paljon! Mulla on myös apteekin pesuaineet atooppiselle iholle. Mun pitää kyllä varata se aika kun ne vaan alkaa taas näkemään ihmisiä... Yritin aikaisemmin ja he pyysivät kuvaa ihottumasta, eikä mun kamera oikein ottanut kuvaa jossa ihottuma näkyisi kunnolla niin sitten koko juttu jäi...
Jep livenä vähän helpompaa varmaan :'D
 

Samankaltaisia keskusteluja

Ylös Pohja