Opiskelu Ei mulla riitä aika mihinkää

Opiskelu ja itseopiskelu

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Tännää pittäis mennä kaks tuntia kestävään kuoroon josta en voi jäähä mitenkään pois
Mut huomenna on saksan koe ja perjantaina taas matikan koe
Ja perjantaina mun pittää mennä isoskoulutukseen joka kestää koko viikonlopun ja mulla ei oo aikaa lukia sit ens viikolla oleviin enkun, kemian ja ruotsin kokeisiin

Enkku ja ruotsi ei nii kauhiasti stressaa mut kemia kylläkin koska kaikella kunnioituksella, vaikka se meijän ope on mukava nii se on ihan paska opettamaan enkä tiiä KETÄÄN joka ois sen tunneilla oikiasti oppinu jotaki. Eli mun valmiudet siihen kemian kokeeseen on pyöree nolla ja viimeksikki sain kuuspuokin kokeesta ku se oli ihan hepreaa se koko koe
Enkussakin pittää olla valamiina esitelmä jota en TIETENKÄÄN oo saanu valamiiksi
Matikassa oon ymmärtäny tasan yhen asian. Yhden. Kaikki muu onki sit menny yli hilseen.


Ai nii. Huomenna on myös saksan esseen palautuspäivä enkä oo sitäkään saanu valamiiksi.

Aina sanotaan et priorisoi ja tee aikataulu mut EI SILLÄ OO VÄLIÄ VAIKKA NIIN TEKISINKI KU EN KOSKAAN OSSAA NOUDATTAA NIITÄ SUUNNITELMIA KU LOPPUU KÄRSIVÄLLISYYS JA MOTIVAATIO
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Muista että kaikista kokeista ei tarvi saaha 10! Riittää että pääsee läpi!! Voi tietenki tuntua pahalta jos on tottunu saamaan kymppejä mutta ei kannata stressata liikaa. Ja valitset sitten ne aineet mitkä kiinnostaa/on tärkeitä/on riski ettei mee läpi, ja luet niihin sen mitä ehit :)

//edit: lukiossahan saa uusia kokeen? Vai saako?
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Tsemppiä. Mullakin on kemian arvosanat 8, 8, 6 ja 7. Ja mä kirjoitan sen aineen. Enkä yritäkkään saada tästäkään kurssista 7 isompaa, 8 on tosi hyvä mutta en mä sitä mihinkään tarvitse.
Yrität nyt vähän rentoutua, ei kokeisiin luku oo niin vakavaa, mä oon selvinnyt jo yli puolet lukiota ja ne kokeet joihin olen lukenut on yhden käden sormin laskettavissa. Rauhotu, sä osaat kyllä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Mut hei myrskis mitä kursseja sulla nyt on matikassa ja enkussa ja kemiassa ja muissa? Voin kokeilla auttaa ja selittää parhaani mukaan jos haluat?

Onko sulla pitkä vai lyhyt matikka? Jos et hae lääkikseen/insinööriksi tms selkeesti matikan arvosanaa tarvitsevalle alalle ja alkaa kuormittaa liikaa, suosittelen oikeesti lämpimästi lyhyeen vaihtamista. Kiire ei oo, mäkin kävin koko ekan vuoden pitkää ja vaihdoin vasta sitten lyhyeen. Enkä oo katunut sekuntiakaan.

Muista myös et pitkittäminenkin on vaihtoehto:)
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Mut hei myrskis mitä kursseja sulla nyt on matikassa ja enkussa ja kemiassa ja muissa? Voin kokeilla auttaa ja selittää parhaani mukaan jos haluat?

Onko sulla pitkä vai lyhyt matikka? Jos et hae lääkikseen/insinööriksi tms selkeesti matikan arvosanaa tarvitsevalle alalle ja alkaa kuormittaa liikaa, suosittelen oikeesti lämpimästi lyhyeen vaihtamista. Kiire ei oo, mäkin kävin koko ekan vuoden pitkää ja vaihdoin vasta sitten lyhyeen. Enkä oo katunut sekuntiakaan.

Muista myös et pitkittäminenkin on vaihtoehto:)

No siis nythän mulla tän koeviikon jäläkeen kurssit vaihtuu mut tässä jaksossa oli kemian eka ja toka kurssi (ainoa minkä käyn), pitkän matikan kakkoskurssi, enkun kolmoskurssi, keskipitkän ruotsin kakkoskurssi, lyhyen saksan eka kurssi (jonka kokeen just äsken tein) ja maantiedon eka kurssi
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
No siis nythän mulla tän koeviikon jäläkeen kurssit vaihtuu mut tässä jaksossa oli kemian eka ja toka kurssi (ainoa minkä käyn), pitkän matikan kakkoskurssi, enkun kolmoskurssi, keskipitkän ruotsin kakkoskurssi, lyhyen saksan eka kurssi (jonka kokeen just äsken tein) ja maantiedon eka kurssi
Aivan tuota onhan tuossa aika paljon
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Siis tuntipaikkaa olettaisin. Meillä sanotaan myös kyllä tuntipaikka täällä päin, mutta oon joidenkin mun kavereiden kuullut käyttävän tota termiä.
Aa joo tosiaan unohdin mainita, tuntipaikkaa se tarkoittaa :D Täälläpäin kaikki on muka niin uudistettua et pittää käyttää hienoja sanoja kuten just koodi ja moduuli yms.
Meillä on siis yhteensä kahdeksan koodia, jokainen koodi toistuu kolmesti viikossa ja kursseja (eiku sori moduuleja)saa siis enimmillään ottaa kaheksan yhteen jaksoon (vaikka se tulee olemaan tosi raskasta jos niin tekee)
Koeviikolla yks päivä on aina yks koodi. Koeviikko alkaa kasikoodilla ja seuraavana päivänä on siis koko päivä pelkkää ykköskoodia, sitä seuraava päivä kakkoskoodia jne. ja yleensä kaikilla niillä joilla on esim sillä ykköskoodilla joku kurssi on tekemässä koetta yms. Jos jonkun koodin kohalla ei ole kurssia, sen koodin päivä on vapaa (esim mulla just tässä jaksossa ykköskoodilla ei ollu mitään joten mulla oli vapaapäivä. Kasikoodillakaan ei ollu mitään joten pääsin lähtemään aikasemmin kotiin koulusta)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Aa joo tosiaan unohdin mainita, tuntipaikkaa se tarkoittaa :D Täälläpäin kaikki on muka niin uudistettua et pittää käyttää hienoja sanoja kuten just koodi ja moduuli yms.
Meillä on siis yhteensä kahdeksan koodia, jokainen koodi toistuu kolmesti viikossa ja kursseja (eiku sori moduuleja)saa siis enimmillään ottaa kaheksan yhteen jaksoon (vaikka se tulee olemaan tosi raskasta jos niin tekee)
Koeviikolla yks päivä on aina yks koodi. Koeviikko alkaa kasikoodilla ja seuraavana päivänä on siis koko päivä pelkkää ykköskoodia, sitä seuraava päivä kakkoskoodia jne. ja yleensä kaikilla niillä joilla on esim sillä ykköskoodilla joku kurssi on tekemässä koetta yms. Jos jonkun koodin kohalla ei ole kurssia, sen koodin päivä on vapaa (esim mulla just tässä jaksossa ykköskoodilla ei ollu mitään joten mulla oli vapaapäivä. Kasikoodillakaan ei ollu mitään joten pääsin lähtemään aikasemmin kotiin koulusta)
Joo siis just samalla lailla menee meilläkin. Termit on vaan vähän eri ja meillä 1. ja 8. johtonumerot on samana päivänä kun kasia ei juuri käytetä kuin tukiopetuksiin tms tai vaikka jos lukee jotain Japania tms paikallista valinnaista
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Niin siis mitkä??? :D
PALKKI! (rehellisesti, luulin että ne on palkkeja joka lukiossa mutta ei sit vissiin :D) niitä on kaheksan kuten teilläkin, jokainen toistuu viikon aikana kolmesti ja joo. koeviikolla yks päivä yks palkki. mulla oli ekat kaks jaksoa 7 palkkia täynnä tavaraa, sit pitkitin ja nyt mulla on loppuvuoden vaan 5 per.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
PALKKI! (rehellisesti, luulin että ne on palkkeja joka lukiossa mutta ei sit vissiin :D) niitä on kaheksan kuten teilläkin, jokainen toistuu viikon aikana kolmesti ja joo. koeviikolla yks päivä yks palkki. mulla oli ekat kaks jaksoa 7 palkkia täynnä tavaraa, sit pitkitin ja nyt mulla on loppuvuoden vaan 5 per.
Joo määki luulin et kaikilla ne ois koodeja :D Mut näköjään ei lmao
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Noni matikankoe tehtynä... Ja joudun oottaa kolome tuntia täällä pianotuntia.
Saa nähä pääsenkö ees siitä kokeesta läpi
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Ääh, kuulostaa tutulta lukioajoilta. :/ Oli ties mitä kokeita, samalla deadline-tehtävii ja muita läksyjä. Kuviskursseja jouduin ottamaan pois lukuaineiden takia... Ja sit noi tietyt kurssit, joilla oli huono opettaja. Ei hyvä päivä...

Kieltämättä perseestä on toi, että lukio-opiskelu on vuosi vuodelta rankempaa. Hirveesti paineita lisätään, ja mukamas pitäisi jo lukion ykkösellä tietää, mitä haluaa isona tehdä työkseen. -_-
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Tänään sain tehtyy sen kemian kokeen... Vastasin tehtäviin kyl mut saa nähä pääsenkö ees läpi :DD
 
Ylös Pohja